Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-04-02, 22:48
  #1
Medlem
Smockads avatar
Någon som har lite kul info om den före detta ordföranden för Sverigedemokraterna, Anders Klarström?

Från http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Klarstr%C3%B6m

Citat:
Anders Klarström
Wikipedia
Ralph Carl Anders Klarström, född 17 december 1965 i Högsbo, Göteborg, är en svensk politiker och musiker (pianist). Han var partiledare för Sverigedemokraterna 1989-1995, men är numera socialdemokrat.

Klarström var som tonåring aktiv i det öppet nazistiska Nordiska rikspartiet. Han har studerat musik och nationalekonomi. Han dömdes 1986 till dagsböter för mordhot mot Hagge Geigert (citat: "Vi ska bränna dig, ditt jävla judesvin") samt trakasserier mot antinazister.

Klarström spelade tidigare i vit makt-bandet Commit Suiside, tillsammans med bl.a. Ulf Ekberg (mest känd från Ace of Base).

Från http://susning.nu/Anders_Klarstr%F6m

Citat:
Anders Klarström, musiker och partiledare för Sverigedemokraterna år 1989-1995. Född 1965, samma år som efterträdaren Mikael Jansson.
Tilläts under denna tiden att en gång tala i Almedalen på Gotland. Var som tonåring aktiv i Nordiska Rikspartiets "riksaktionsgrupp", och dömdes för olaga vapeninnehav efter en utredning om hot mot Hagge Geigert.

Klarström var en framstående talare, och underhöll ofta på partimötena med att spela piano. Mycket besviken efter valet 1994 försvann Klarström helt från Sverigedemokraterna, och påstås senare ha anslutit sig till socialdemokraterna.

Det lär ju finnas hur mycket skit som helst på denna kille. Jag hörde berättas om hur han och hans SD-polare åkte runt i Eskilstuna i en van och letade efter negrer att spöa. Tanken var att den minsta SD:aren skulle gå ut och mucka och när han hamnade i bråk, skulle de fetare SD:arna hoppa ut med basebollträn och nita negrerna. Hur det gick förtäljer inte historien, men man kan nog anta att det gick åt helvete, eller att de fegade ur och lämnade sin polare till negrerna.

Det sägs vidare att han var ordentligt arvoderad under sin tid som partiledare. Stämmer det?

Har också hört att en av SD:s lokalavdelningar ville avsätta Klarström. Anledning var att han såg "halvmongoloid" ut.

Stämmer det verkligen att han är sosse nuförtiden? Inget långt steg från SD rent politiskt, men det är ju ändå etablissemanget.
Citera
2006-04-02, 23:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Det lär ju finnas hur mycket skit som helst på denna kille. Jag hörde berättas om hur han och hans SD-polare åkte runt i Eskilstuna i en van och letade efter negrer att spöa. Tanken var att den minsta SD:aren skulle gå ut och mucka och när han hamnade i bråk, skulle de fetare SD:arna hoppa ut med basebollträn och nita negrerna.

Detta ar exakt samma taktik som svenskar måste utstå från muslimer i 2006. Skickar en muslimkille på 10 år före sig som provocerar etniska svenskar, sen nar svenskarrna får nog och reagerar så skriker den lilla muslimkillen på sina aldre muslim-polare som spöar dom.
Citera
2006-04-02, 23:10
  #3
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
Detta ar exakt samma taktik som svenskar måste utstå från muslimer i 2006. Skickar en muslimkille på 10 år före sig som provocerar etniska svenskar, sen nar svenskarrna får nog och reagerar så skriker den lilla muslimkillen på sina aldre muslim-polare som spöar dom.
Och så finns det de som säger att muslimerna är dåliga på att integrera sig. Har du hört så tossigt?

Jag tackar för din solskenshistoria om hur fint muslimer kan lära sig svensk kultur, men den här tråden handlar om Klarström, originalet. Inte om dem som har tagit efter honom. Har du något kul på honom eller inte?
Citera
2006-04-02, 23:44
  #4
Medlem
Adonirams avatar
Anders Klarström är i dag presschef på SOS Alarm. Så han lär behöva hålla sig i skinnet. Kanske är då medlemskap i socialdemokraterna en bra markör för ett nytt liv...

Men håller med om att skillnaden inte är så stor.
Citera
2006-04-03, 03:17
  #5
Medlem
MataGringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Anders Klarström är i dag presschef på SOS Alarm. Så han lär behöva hålla sig i skinnet. Kanske är då medlemskap i socialdemokraterna en bra markör för ett nytt liv...

Men håller med om att skillnaden inte är så stor.


Är det verkligen samma Anders Klarström? Otroligt att ett sånt företag anställer honom för en så pass kvalificerad post.
Citera
2006-04-03, 10:13
  #6
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataGringos
Är det verkligen samma Anders Klarström? Otroligt att ett sånt företag anställer honom för en så pass kvalificerad post.

Även om det bär mig emot att säga det så händer det ju att vissa med suspekt bakgrund har några talanger de kan odla vidare och göra ett bra jobb med.
Citera
2006-04-03, 16:05
  #7
Medlem
lorbers avatar
Inte samma Klarström.

http://www.newsdesk.se/pressroom_view.php?accountId=361

/Lorber
Citera
2006-04-03, 20:51
  #8
Medlem
Indians avatar
På 80-talet umgicks jag med en Klarström (som inte heter Anders) född 62, tror jag. Han hade flyttat ner till södern från Karlstad. Tror det var 85 eller 86 vi fick låna hans morsas lägenhet i Karlstad när vi var på bilträff.

Relevans för tråden? Han berättade senare (månader? år?) att hans galna nazistsympatiserande bror hade dödat deras gemensamma mamma??
Måste väl ha varit en annan Klarström...

(259 Klarström på Eniro, därav 120 i Karlstadkatalogen - många dubbelnoteringar av samma person.)
Citera
2006-04-04, 13:33
  #9
Medlem
Adonirams avatar
Japp, jag hade fel. Gjorde misstaget att tro en uppgift jag fick någonstans för flera år sedan, varefter jag gått i tron att det vara samma person. Jag ber om ursäkt om någon skadad inte fått vård efter att på grund av mitt ilägg bojkottat SOS Alarm...

Men lite korrekta uppgifter har jag (sedan jag kollade):
sd-Anders verkar ha bytt efternamn...om man får tro folkbokföringen.

EDIT: till Rådlund
Citera
2006-04-04, 16:06
  #10
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Men lite korrekta uppgifter har jag (sedan jag kollade):
sd-Anders verkar ha bytt efternamn...om man får tro folkbokföringen.
Vad heter han nu då?
Citera
2006-04-04, 21:02
  #11
Medlem
Pirxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Men lite korrekta uppgifter har jag (sedan jag kollade):
sd-Anders verkar ha bytt efternamn...om man får tro folkbokföringen.

Eller kanske har skyddad identitet?
Citera
2006-04-04, 21:41
  #12
Medlem
AK är en ganska trevlig person

Kommer inte att snacka för mycket skit om en person som gjort förhållandevis mycket för att Sverige.
Dock kan jag meddela att han har lätt dysilexi.
En gång åkte vi till Vårgårda och han bad mig korrekturläsa ett utkast till ett flygblad. Jag trodde först det var en unge som kluddat.
Det var skrivet med färgkritor och med två-tre stavfel per mening.
När jag bad honom läsa upp det klarade han det inte.
Några år senare hade han gått över till datorskrivna flygblad men stavfelen var kvar
Mot slutet av hans ordförandeskap tyckte jag han var ganska bitter.
I övrigt en ganska trevlig person vars största misstag (enl mig) var att ställa sig på avskummet LEs sida.
Det svinet berättar jag gärna skit om och där finns det mycket!
Men det är OT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback