Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-06, 12:29
  #1
Medlem
Jag dricker Alldeles för mycket, vardagar som helger. Jag risker att förlora mitt jobb, tänker såklart inte säga vad det är.

Min fråga är, vad får man på akuten av läkaren när man riskerar delirium tremens?
Vilket läkemedel behövs eller är bra att ha i närheten när man ska sluta helt med alkohol?
Vad jag förstått så är det någon typ av benzo.
Citera
2020-06-06, 12:30
  #2
Medlem
Fettsugnings avatar
Benso är det du får om du hamnar i vården

Risken med att ha benso hemma är att du istället börjar blandmissbruka.
Citera
2020-06-06, 12:34
  #3
Medlem
Tro mig, det har jag koll på med vänner och annat som fastnat där....
Men jag vill bara undvika delerium . Så jag vill veta exakt vilket läkemedel man bör ha, och hur länge man bör ta det, för att inte få delerium.
Citera
2020-06-06, 12:39
  #4
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Tro mig, det har jag koll på med vänner och annat som fastnat där....
Men jag vill bara undvika delerium . Så jag vill veta exakt vilket läkemedel man bör ha, och hur länge man bör ta det, för att inte få delerium.

Trappa ner LÅNGSAMT... Med 3,5or.
Citera
2020-06-06, 12:46
  #5
Medlem
Jag har krökar i stort sett 4-6 starköl 3-4 dagar i veckan, i 2 års tid. Jag måste sluta, punkt.
Det påverkar inte mitt liv eller arbete. Men jag kan heller inte sjukskriva mig pga detta.

Så snälla flashback , hjälp mig
Citera
2020-06-06, 12:55
  #6
Medlem
På helger betydligt mer. Behöver alla tips jag kan få.
Citera
2020-06-06, 13:10
  #7
Medlem
Det är trots allt inga kopiöst sanslösa mängder så abstinenserna kommer inte bli överdrivet brutala. Däremot får du nog räkna med att inte kunna jobba på två veckor. Alkoholabstinenser är trots allt värre än tex opiatabstinenser så läkarna kommer vilja ha koll på din kroppsliga status under tiden. Du kommer få någon typ av bensopreparat för att undvika kramper och epilepsi, eventuellt också delirium. Det är under så kort tid att du näppeligen hinner utveckla något beroende. Och för att bli beroende av något krävs också att man tycker om effekten som det ger. Coronaläget gör att du kan vara sjukskriven i två veckor utan intyg och ingen på jobbet varken kolleger eller chefer behöver få veta något.

EDIT: Men om du trots alllt känner att du absolut inte kan vara borta från jobbet så kan du trappa ner under, typ tre månader eller något. Men bara om du har ett vettigt schema och att du redan vet att du kommer att följa det exakt.

https://www.regeringen.se/regeringen...ing-av-corona/
__________________
Senast redigerad av obscenagester 2020-06-06 kl. 13:13.
Citera
2020-06-06, 13:11
  #8
Medlem
Så två år, 4-6 öl 2-4 gånger i veckan, lite mer om helgerna tror ni inte är en risk?
Citera
2020-06-06, 13:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Så två år, 4-6 öl 2-4 gånger i veckan, lite mer om helgerna tror ni inte är en risk?
Normalkonsumtion för att hålla demonerna borta.
Citera
2020-06-06, 13:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Så två år, 4-6 öl 2-4 gånger i veckan, lite mer om helgerna tror ni inte är en risk?
Det handlar inte om mängd, utan om du kan avstå det eller inte.
Citera
2020-06-06, 13:35
  #11
Medlem
Men återgå till ämnet. Förstår mitt problem.
Men jag vill inte ryka på delirium.
Citera
2020-06-06, 14:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Jag dricker Alldeles för mycket, vardagar som helger. Jag risker att förlora mitt jobb, tänker såklart inte säga vad det är.

Min fråga är, vad får man på akuten av läkaren när man riskerar delirium tremens?
Vilket läkemedel behövs eller är bra att ha i närheten när man ska sluta helt med alkohol?
Vad jag förstått så är det någon typ av benzo.

Tror det är stesolid.
Kanske imovane till natten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback