Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-09, 16:01
  #1
Medlem
Vobblers avatar
Bethestas spelserie"Fallout" ska tydligen filmas och bli en TV-serie på Amazon. Har ni lirat de här spelen? Min favorit är helt klart Fallout 3, ett mästerverk.

Men det är sällan spel fungerar som filmer eller TV-serier, men vi får se när det är dags. Inte mycket info än, men det finns lite småklipp på tuben.

https://www.youtube.com/watch?v=he3wvzKQ10w&t=488s
__________________
Senast redigerad av Vobbler 2020-07-09 kl. 16:28.
Citera
2020-07-09, 16:27
  #2
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Bethestas spelserie"Fallout" ska tydligen filmas och bli en TV-serie på Amazon. Har ni lirat de här spelen? Min favorit är helt klar Fallout 3, ett mästerverk.

Men det är sällan spel fungerar som filmer eller TV-serier, men vi får se när det är dags. Inte mycket info än, men det finns lite småklipp på tuben.

https://www.youtube.com/watch?v=he3wvzKQ10w&t=488s

Fan vad intressant.. Bara de inte slaktar skiten.

Lirade 4an och 76
Citera
2020-07-09, 16:46
  #3
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Från skaparna av Westworld-serien.
Citera
2020-07-09, 16:50
  #4
Medlem
Coolt! Brukar inte vilja se sånt men detta kan bli bra, lord of the rings serien som kommer den med!
Citera
2020-07-09, 16:52
  #5
Medlem
HermaeusMoras avatar
Ska bli kul att få se Fallout med transor, homosexuella och mångkulturella samhällen!
Gissar att serien kommer första bilden spelen har.
Citera
2020-07-09, 21:12
  #6
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Bara de inte slaktar skiten.


Det är det jag är rädd för. De lyckas ofta sabba bra spel. Finns det något vettig film eller serie som är baserad på spel?

"The Witcher" är helt ok förresten. Så låt oss hoppas.
Citera
2020-07-09, 21:15
  #7
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det är det jag är rädd för. De lyckas ofta sabba bra spel. Finns det något vettig film eller serie som är baserad på spel?

"The Witcher" är helt ok förresten. Så låt oss hoppas.

Super Mario Bros ? (Sarkastisk)

Jag började titta lite på The Witcher men inte ens ett avsnitt .. Får ta och ge det ett nytt försök.
Citera
2020-07-14, 20:32
  #8
Medlem
GreenBastards avatar
Tror verkligen inte på detta. Är ett stort fan av Fallout serien. Om producenterna/regissören vågar lägga in en scen med Knights of the Round table så kan jag se den. Troligtvis blir det bara en Mad Max kopia i 50-tals retro futuristiska kläder. Wacky humor, gore som helvete, mycket referenser är ett måste om detta ska fungera.
Citera
2020-07-14, 21:47
  #9
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Ska bli kul att få se Fallout med transor, homosexuella och mångkulturella samhällen!
Gissar att serien kommer första bilden spelen har.

Har du ens spelat Fallout 1 och 2?. Allt det du skriver finns ju med. Mångkulturella samhällen kan väl diskuteras men det finns ju städer där invånarna är i olika sekter tillber olika konstiga saker och gudar.
Citera
2020-07-17, 22:17
  #10
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Har du ens spelat Fallout 1 och 2?. Allt det du skriver finns ju med. Mångkulturella samhällen kan väl diskuteras men det finns ju städer där invånarna är i olika sekter tillber olika konstiga saker och gudar.
Har tyvärr inte spelat 1 o 2an började lira från 3an!
Jag syftar mer på att serien kommer vad jag tror innehåller lite av modern feminism, hbtq och allt annat sånt som pågår i världen.
Sen hur bra dom kan få det ihop med ett Fallout tema kan vi bara spekulera i än så länge!

Kunde man spela som transor eller någon annan sorts av hbtq person i Fallout 1-2?
Citera
2020-09-02, 23:31
  #11
Medlem
Elementarts avatar
Vet inte om Jonathan Nolan är rätt person för Fallout, man skulle nog behöva någon som förstod sig på spelen. Westworld slutade jag kolla på efter något avsnitt in på säsong 2.
Citera
2020-09-05, 09:00
  #12
Medlem
Svavelvinters avatar
Jag blir tveksam till sånt här. För att locka så många tittare som möjligt brukar kompromisserna bli lite väl stora för fanbasen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback