Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-17, 09:34
  #1
Moderator
TheLuckys avatar
Ja, ännu en svensk har gjort sin debut i UFC. Det är Khamzat Chimaev som den 16:e juli fightades mot walaseren John Philips och vann överlägset. Alexander Gustafsson hyllar Chimaev och inte bara tror utan är dessutom säker på att Chimaev kommer att ta bältet. Det återstår att se.

Här i tråden diskuterar vi alltså Khamzat Chimaev och hans karriär inom kampsport.
Citera
2020-07-17, 09:38
  #2
Medlem
Jag ser framemot hans karriär i ufc, jag tror utan tvekan att han kommer bidra till att visa upp Sverige på ufc.
Citera
2020-07-17, 09:49
  #3
Medlem
Hade aldrig hört talas om tjetjenen innan men jag kollade några videos och han såg helt ok ut. Vore intressant att se honom gå mot lite bättre motstånd för att se hur hans cardio är. Att lägga all kraft i varenda teknik bör vara rätt uttröttande i längden.
Citera
2020-07-17, 12:28
  #4
Medlem
Brottargalnings avatar
Tror han kan gå väldigt långt men samtidigt skulle han nog klara sig bättre i mellanvikten. I weltervikt som han nu vill tävla i finns det många fighters som har precis samma styrkor som honom, starka brottare som slår hårt.

För övrigt har han utvecklats bra, gått från att vara en endimensionell brottare till en vass striker också med ett par submissions han kan trolla fram när han behöver. Fick inte se något av hans boxning men kolla hans tidigare matcher så märks det att han fått rätt träning på Allstars.
Citera
2020-07-17, 12:31
  #5
Medlem
paras0nics avatar
https://youtu.be/jjv7zaj7nnI

Såg dominant ut mot en 30-fight veteran, lovande, dessutom i en annan viktklass.
Citera
2020-07-17, 16:27
  #6
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
https://youtu.be/jjv7zaj7nnI

Såg dominant ut mot en 30-fight veteran, lovande, dessutom i en annan viktklass.

Dominant och såg självsäker ut vilket är viktigt. Lite väl vågad öppning dock att dyka mot ett knä.
Citera
2020-07-17, 17:55
  #7
Medlem
Mx_1337s avatar
Fin debut av Khamzat! Dominans från start till mål. Smart att ta ner motståndaren precis framför Madadi och resten av ringhörnan också. Klinsikt. Ska bli kul att se honom i UFC, hoppas han kan hålla sig aktiv. Är väl det namnet från Allstars det varit mest buzz kring senaste tiden.
Citera
2020-07-19, 03:43
  #8
Medlem
Azpers avatar
Han får en ny match nu på Lördag!
UFC har fixat in en motståndare, Irländare (Rhys McKee)

Blir kul med Alex och Khamzat!
Citera
2020-07-19, 03:43
  #9
Medlem
paras0nics avatar
Fightas den 25 juli nu igen, mot Rhys McKee. Samma kort som Alex Gustafsson förövrigt, riktigt kul!
Citera
2020-07-19, 11:30
  #10
Medlem
Peyotedudes avatar
Grymt kort. Rhys McKee verkar vara rätt kass det pytte lilla jag sett av honom, någon som har en annan analys? Khamzat verkar riktigt jävla lovande men svårt att veta helt säkert tills han mött en topp 15motståndare istället för kanonmat.

Överväger att satsa huset på vinst i första.
Citera
2020-07-19, 12:14
  #11
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Grymt kort. Rhys McKee verkar vara rätt kass det pytte lilla jag sett av honom, någon som har en annan analys? Khamzat verkar riktigt jävla lovande men svårt att veta helt säkert tills han mött en topp 15motståndare istället för kanonmat.

Överväger att satsa huset på vinst i första.

Ja precis, det är lätt att hylla till förbannelse inna vi sett vad han verkligen går för men jag hoppas såklart att han vinner och går hur lång som helst. Blir fan att se galan på lördag alltså helt klart!!
Citera
2020-07-25, 09:43
  #12
Medlem
paprikaflickans avatar
Har han pratat något om varför han väljer att representera sverige? Han kom hit från tjetjenien som 18åring i flyktingvågen 2012.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback