Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-10, 22:41
  #13
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Apotek
Gjorde det misstaget att lägga fram alla korten på bordet till vårdcentralen. Så de vill inte alls skriva ut något beroendeframkallande till mig (vilket är förståeligt på ett sätt) och de gav mig rådet att sluta. Cold turkey.

Men har inte haft några problem att sluta med benzo, krävdes bara lite disciplin. Sen som jag skrev tidigare så har mitt minne blivit så diffust, kan kanske bara ha använt benzo under max någon månadstids men kändes som mycket längre. Men toleransen sköts upp som en raket däremot.

Har mirtazapin för tillfället som hjälper mot sömnen så har ju det som en klen tröst.

Samma har jag och det är faktiskt en ganska så bra medicin Mirtazapin. Men man får se upp med viktökningen .)

Jag sade med allt som det var till mina läkare och därför blev jag med nekad vissa mediciner. Så nu har man lärt sig att man skall nog inte vara så ärlig mot läkarna.

Lycka till med ditt mående
Citera
2021-02-12, 11:11
  #14
Avstängd
Låta GABAreceptorerna vila en vecka?

Hände lite skit i livet, blandat lite stess här och där (noll effekt), kanske någon itazolam, mot slutet dracks det även whiskey, vi pratar 10 timmar efter senaste bensointag. Allt detta skedde väl på 2-3 dar. Hursomhelst så känns det ju som man fuckat upp gaba en aning. Bör man ta en vilovecka för GABAreceptorerna? Kanske två? Känns jävligt segt nu....
Citera
2021-02-12, 11:22
  #15
Medlem
Zionistreport97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
Hände lite skit i livet, blandat lite stess här och där (noll effekt), kanske någon itazolam, mot slutet dracks det även whiskey, vi pratar 10 timmar efter senaste bensointag. Allt detta skedde väl på 2-3 dar. Hursomhelst så känns det ju som man fuckat upp gaba en aning. Bör man ta en vilovecka för GABAreceptorerna? Kanske två? Känns jävligt segt nu....
Vila, mannen!
Citera
2021-02-12, 11:38
  #16
Medlem
Vad är GABA bra för? Och hur får man dem att återhämta sig?
Citera
2021-02-12, 13:06
  #17
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Låta GABAreceptorerna vila en vecka?" infogad./mod
Citera
2021-04-25, 15:33
  #18
Avstängd
Ni som sabbat er bensotolerans, hur länge brukar ni behöva ta uppehåll?

Trots att jag inte tagit dagligen så har jag på något sätt lyckats få en jävla tolerans.

Senast tog jag 4mg flunisar och en öl på det, och knappt känna mig flöddrad. I början blev jag stekt på 10mg diazepam. Kanske är det för det blivit en hel del diazepam som sitter i så länge, som sedan lagrar sig i kroppen så att säga. Hursomhelst så är det uppenbarligen dags för ett uppehåll, och sen bara använda benso i akuta lägen.

Nu vet jag att man aldrig kan nollställa sin tolerans men visst kan man komma en bit påvägen med ett uppehåll.

Hur länge behöver ni låta era GABA-receptorer vila när det blivit lite för mycket av det goda så att säga? En polare säger att man kommer långt på 2-3 veckor.

Svar uppskattas!
__________________
Senast redigerad av kingofShenn 2021-04-25 kl. 15:35.
Citera
2021-04-25, 15:48
  #19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofShenn
Trots att jag inte tagit dagligen så har jag på något sätt lyckats få en jävla tolerans.

Senast tog jag 4mg flunisar och en öl på det, och knappt känna mig flöddrad. I början blev jag stekt på 10mg diazepam. Kanske är det för det blivit en hel del diazepam som sitter i så länge, som sedan lagrar sig i kroppen så att säga. Hursomhelst så är det uppenbarligen dags för ett uppehåll, och sen bara använda benso i akuta lägen.

Nu vet jag att man aldrig kan nollställa sin tolerans men visst kan man komma en bit påvägen med ett uppehåll.

Hur länge behöver ni låta era GABA-receptorer vila när det blivit lite för mycket av det goda så att säga? En polare säger att man kommer långt på 2-3 veckor.

Svar uppskattas!

2-3 veckor har jag också hört räcker jävligt långt - även om det tar månader att komma tillbaka på noll s a s.

(eg är jag helt fel person att svara, inte varit nollad på över tio år, förutom när jag krökat).

Grundtipset för att slippa ordentlig toleransökning - och som jag lever efter - är att helt enkelt inte "flöddra", aldrig ta några toppar i knaprandet.
Citera
2021-04-26, 06:13
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
2-3 veckor har jag också hört räcker jävligt långt - även om det tar månader att komma tillbaka på noll s a s.

(eg är jag helt fel person att svara, inte varit nollad på över tio år, förutom när jag krökat).

Grundtipset för att slippa ordentlig toleransökning - och som jag lever efter - är att helt enkelt inte "flöddra", aldrig ta några toppar i knaprandet.

Ja du har rätt i det, flöddra/"knarka" aldrig för då förstör man sin tolerans något så förjävligt. Gäller förmodligen de flesta droger.

Ja, har som sagt själv också hört att man kommer långt på 2-3 veckor. Nu blir det minst ett 3 veckors uppehåll, sen bara vid akuta tillfällen och medicinska doser! tack för svar
Citera
2021-07-05, 07:16
  #21
Avstängd
100mg stesolid fungerar inte...? Knappt ens 40mg Xanor

Hejsan

Jag började förlita mig lite på psykofarmaka efter HELA min familj dog i en bilolycka för ett par månader sedan. 5 personer, alla döda. Min läkare rekommenderade mig benso för att klara av den första tiden.

Visst har det hjälpt att ta udden av det värsta, men nu kan jag ta 100mg stesolid utan att känna något. Absolut ingenting, det känns som jag hade kunnat ta flera hundra mg och känna lika lite. Jag har även experimenterat med xanor och jag behövde nästan 40mg för att ens känna minsta lilla ångestdämpning.

Jag har läst på så gott jag kan och jag antar jag utvecklat en monstertolerans.
Går det att komma tillbaka från detta? Skulle i framtiden vilja använda benso igen åtminstone för mina panikattacker som jag började få efter olyckan. Hur länge tog det för dig att komma tillbaka till vanliga nivåer efter ni utvecklade en tolerans?

All slags hjälp hade uppskattats
Citera
2021-07-05, 08:22
  #22
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Hejsan

Jag började förlita mig lite på psykofarmaka efter HELA min familj dog i en bilolycka för ett par månader sedan. 5 personer, alla döda. Min läkare rekommenderade mig benso för att klara av den första tiden.

Visst har det hjälpt att ta udden av det värsta, men nu kan jag ta 100mg stesolid utan att känna något. Absolut ingenting, det känns som jag hade kunnat ta flera hundra mg och känna lika lite. Jag har även experimenterat med xanor och jag behövde nästan 40mg för att ens känna minsta lilla ångestdämpning.

Jag har läst på så gott jag kan och jag antar jag utvecklat en monstertolerans.
Går det att komma tillbaka från detta? Skulle i framtiden vilja använda benso igen åtminstone för mina panikattacker som jag började få efter olyckan. Hur länge tog det för dig att komma tillbaka till vanliga nivåer efter ni utvecklade en tolerans?

All slags hjälp hade uppskattats

Så där några veckor. Fast suget efter benzo går inte över om man haft benzo länge. Som jag, i så där 50 år. Abstinensen från ett par veckor med 100mg Stesolid om dagen är dock svår, och man kan knappast klara den utan Truxal eller nåt likn. preparat för att lugna ner sig. Annars springar man helt enkelt in i närmaste betongpelare.
Citera
2021-07-05, 09:12
  #23
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
HELA min familj dog i en bilolycka för ett par månader sedan. 5 personer, alla döda.

Visst har det hjälpt att ta udden av det värsta, men nu kan jag ta 100mg stesolid utan att känna något. Absolut ingenting, det känns som jag hade kunnat ta flera hundra mg och känna lika lite. Jag har även experimenterat med xanor och jag behövde nästan 40mg för att ens känna minsta lilla ångestdämpning.

Inga sådana olyckor har rapporterats i Sverige under aktuellt år. Lögn nr 1
100 mg Stesolid motsvarar 10 mg Xanor, 40 mg Xanor motsvarar 400 mg Diazepam. Med dessa doser skulle du inte vara mid medvetande, lögn nummer 2.
GÅ ut och lek, det är sommarlov. Din familj lever, det är bara du som är hjändöd.
Citera
2021-07-05, 10:45
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Så där några veckor. Fast suget efter benzo går inte över om man haft benzo länge. Som jag, i så där 50 år. Abstinensen från ett par veckor med 100mg Stesolid om dagen är dock svår, och man kan knappast klara den utan Truxal eller nåt likn. preparat för att lugna ner sig. Annars springar man helt enkelt in i närmaste betongpelare.

Har du tagit benso i 50 år?

Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Inga sådana olyckor har rapporterats i Sverige under aktuellt år. Lögn nr 1
100 mg Stesolid motsvarar 10 mg Xanor, 40 mg Xanor motsvarar 400 mg Diazepam. Med dessa doser skulle du inte vara mid medvetande, lögn nummer 2.
GÅ ut och lek, det är sommarlov. Din familj lever, det är bara du som är hjändöd.

Jag har bott i USA sedan 20 år tillbaka.
Och du får väl tro vad du vill. Det värsta jag hört på min lokala psykiatri är att folk gått på 100 st xanor om dagen.

Tack för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback