Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-10, 19:17
  #1
Medlem
Hej FB!

Första gången jag tog benzo (diazepam) blev jag helt släckt. Testade sedan xanor och även där blev helt släckt. Kunde tillochmed somna när man hade tjackat och slocknade sedan av en diazepam.

Däremot så har jag varit en korkad idiot och behandlat benzo som om det vore kosttillskott. Tog det varenda kväll som en quick-fix för att kunna somna, den gjorde ju sitt. Sedan så började man få ökad tolerans. En xanor fick ersättas med 12 st för att kunna uppnå samma effekt. En gång när jag skulle försöka sova på tjack med hjälp av benzo så krävdes det en diazepam, två st xanor och en flualprazolam för att jag skulle bli släckt. Tog kanske benzo i tre månader (max) i sträck. Uppenbarligen så hade jag inte det på recept.

Nu har jag lagt av med benzot för mitt egna bästa men jag undrar hur länge det tar för kroppen tills toleransen är tillbaka på noll igen? Vill inte börja knapra på benzo som jag gjorde då, men hade varit skönt att använda det i syften när jag faktiskt behöver sova, dvs när man tjackat.
Citera
2020-12-10, 19:22
  #2
Medlem
SvampDamp.s avatar
Om du behöver 12 xanor för att uppnå märkbar effekt ser jag som högst osannolikt. Isåfall måste det varit fake piller. Vad jag vet så visar en granskning att xanor som säljs på gatan mer eller mindre innehåller 30% aktiv substans och resterande något annat. 0.35mg alprazolam per ”1mg”.
Citera
2020-12-10, 19:22
  #3
Medlem
getbusys avatar
Det är lite risky att lägga av cold turkey med benso, kan leda till krampanfall. Hur länge har du varit utan? Det är rekommenderat att trappa ut doserna istället.
Citera
2020-12-10, 19:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Det är lite risky att lägga av cold turkey med benso, kan leda till krampanfall. Hur länge har du varit utan? Det är rekommenderat att trappa ut doserna istället.

Har råkat halka och tagit en benzo någon dag för någon vecka sedan, men annars så har jag varit utan det nu i kanske tre-fyra veckor? Dvs jag har inte tagit det varje mån-fre.

Vet nu i efterhand att det var en risk att lägga av med det cold turkey, men det värsta jag kunde känna efter jag lade av var abstinens som gick att kämpa emot.
__________________
Senast redigerad av Dr.Apotek 2020-12-10 kl. 19:32.
Citera
2020-12-10, 19:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Om du behöver 12 xanor för att uppnå märkbar effekt ser jag som högst osannolikt. Isåfall måste det varit fake piller. Vad jag vet så visar en granskning att xanor som säljs på gatan mer eller mindre innehåller 30% aktiv substans och resterande något annat. 0.35mg alprazolam per ”1mg”.

Kan mycket väl ha varit så. Fick tag på benzot på FS och fick då pillrena i påsar och inga blisters. Obs, så köpte jag endast från säljare som hade bra reviews.
Citera
2020-12-10, 20:02
  #6
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Apotek
Kan mycket väl ha varit så. Fick tag på benzot på FS och fick då pillrena i påsar och inga blisters. Obs, så köpte jag endast från säljare som hade bra reviews.
OK, väldigt märkligt. Men de är experter på att framställa syntetiska varianter.
Citera
2020-12-10, 20:12
  #7
Medlem
Att sluta direkt efter de mängderna under 3 mån innebär en abstinens från helvetet och sannolikt inläggning.
Citera
2020-12-10, 20:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Att sluta direkt efter de mängderna under 3 mån innebär en abstinens från helvetet och sannolikt inläggning.

Som sagt, tror jag kan hållit på med det max i tre månader, mitt minne är väldigt diffust så kan mycket väl ha tagit i. Kan också bara ha varit i några veckor.
Citera
2020-12-10, 20:44
  #9
Avstängd
link71s avatar
Du kommer åka på en fet epilepsi anfall om några dagar om du käkat så många xanor om dagen, det säger jag av erfarenhet inom vården.
Trapp ur .
Abstinensen klarar du av.
__________________
Senast redigerad av link71 2020-12-10 kl. 20:47.
Citera
2020-12-10, 20:58
  #10
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Att sluta direkt efter de mängderna under 3 mån innebär en abstinens från helvetet och sannolikt inläggning.

Ja
Sedan tappar han alla tänder och håret blir grått för att sedan försvinna.
Ryggraden blir krokig och till sist dör han då alla organen inuti kroppen sviktar.

Eller så slutar man lyssna på allt skitsnack om hemska AT.

TS
Vill du försöka sluta så trappa ner försiktigt och gärna med tex Lyrica under tiden.
Jag fick något som hette Buronil och det funkade bra under de veckorna jag behövde vara ren från
Benzo.

Varför använder du tex inte sömnmedicin som Stillnoct?
Jag vet det innehåller också Benzo men inte så starka som Xanor.

Lycka till hur du än gör.
Citera
2020-12-10, 21:58
  #11
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Om du behöver 12 xanor för att uppnå märkbar effekt ser jag som högst osannolikt. Isåfall måste det varit fake piller. Vad jag vet så visar en granskning att xanor som säljs på gatan mer eller mindre innehåller 30% aktiv substans och resterande något annat. 0.35mg alprazolam per ”1mg”.


Varför ser du det som osannolikt? Det är helt sjukt vilken tolerans man bygger upp på benso. När jag flöddrade som värst kunde jag trycka i mig det tredubbla i svenska Xanor-stavar utan att bli flöddrad. Diazepam kunde jag dra i mig 30-40mg innan jag gick ner till gymmet utan att träningsresultatet blev lidande. Fort går det också att få upp toleransen.
Citera
2020-12-10, 22:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Ja
Sedan tappar han alla tänder och håret blir grått för att sedan försvinna.
Ryggraden blir krokig och till sist dör han då alla organen inuti kroppen sviktar.

Eller så slutar man lyssna på allt skitsnack om hemska AT.

TS
Vill du försöka sluta så trappa ner försiktigt och gärna med tex Lyrica under tiden.
Jag fick något som hette Buronil och det funkade bra under de veckorna jag behövde vara ren från
Benzo.

Varför använder du tex inte sömnmedicin som Stillnoct?
Jag vet det innehåller också Benzo men inte så starka som Xanor.

Lycka till hur du än gör.

Gjorde det misstaget att lägga fram alla korten på bordet till vårdcentralen. Så de vill inte alls skriva ut något beroendeframkallande till mig (vilket är förståeligt på ett sätt) och de gav mig rådet att sluta. Cold turkey.

Men har inte haft några problem att sluta med benzo, krävdes bara lite disciplin. Sen som jag skrev tidigare så har mitt minne blivit så diffust, kan kanske bara ha använt benzo under max någon månadstids men kändes som mycket längre. Men toleransen sköts upp som en raket däremot.

Har mirtazapin för tillfället som hjälper mot sömnen så har ju det som en klen tröst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback