Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-29, 11:19
  #1
Medlem
svensson1970s avatar
Hej!
Jag kopierar en text från en annan fourom och lägger det här för att det passar bättre här. Jag vill veta hur ni tänker om personen (jag) utifrån texten eller ni kanske vet eller hört om något liknande förut:

Nej, nu får jag skärpa till mig och ta bort det negativa tankarna! De förstör enbart mig själv.
Dessa äckliga och negativa tankar, att hata alla. Har sin bakgrund i gymnasiet. Det var där dessa tankar började växa fram. Såg mycket udda och märkliga typer där. Kommer ihåg en svensk-mousctasch man som var säkert 55, som RÅ GLODDE, flera gånger i 3 år. men sista året när jag sa hej till han så lett han bli att glo. En annan tomte i klassen var jävligt paranoid kommer jag ihåg, så fort han såg någon så skulle ha se vem personen är annars kunde inte ha få lugn och ro. Massa med andra "udda och särartade typer". Från gymnasie-tid började dessa tankar att alla är onda och konstiga och hatet mot de. Kommer också ihåg att jag började bedöma folk efter ögonen. hade någon trevlig ögon så tycke jag om personen. däremot om personen hade ögon som gav negativa-vibbar så började jag glor så pass mycket att de vi glodde mot varande i 10-15 minuter sedan gav personen upp. Men den liv-stil gav jag upp för en decennium sedan, nu så när jag ser personen brukar jag ALLTID kolla åt annat håll eller ner för att återigen inte få "negativa-vibbar", för att det finns mycket sådant där ute. Men det bör nämnas att i VFU eller andra viktiga ställen där man måste ha ögonkontakt och prata med varandra, då har jag det. Men när jag lämnar platsen då kommer dessa tankar tillbaka..............
Som sagt den gymnasie-skolan gjorde mig till den jag är idag. en farlig och hatade-typ.
Jag satt och skrev detta i en forum då sa de: att du snappar upp "energi eller frekvenser" vissa uppfattas som negativ andra som positiv. Kan ta en ex. en bild med Andy Warhol som bär glasögon, ser väldigt positiv-energi ut för min del. Han kan göra mina dåliga dagar till paradiset. Men Warhol utan glasögon ser inte alls trevlig utan negativ-energi en person som jag vill inte alls träffa eller se rakt i ögonen. Nu undrar man hur kan en lite sak såsom glasögon förändra HELA BILDEN hur en person uppfattas? som sagt jag är märklig också och det dåliga måste bort.
__________________
Senast redigerad av svensson1970 2020-12-29 kl. 11:25.
Citera
2020-12-29, 11:23
  #2
Medlem
Du låter helt sinnessjuk.
Vad är din fixering med ögon?
Citera
2020-12-29, 11:25
  #3
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boart
Du låter helt sinnessjuk.
Vad är din fixering med ögon?
brukar ofta berätta vem personen är för min del. antingen trevlig eller OND
Citera
2020-12-29, 12:40
  #4
Medlem
hockexs avatar
Ok, så du tolkar personer beroende på deras ögon.
Är ju en bra början men nu skall allt analyseras på djupet och inte fixera sig vid första tanke/intuition som så ofta kan vara fel.
T.ex. paranoia eller andra inbillningar så är det känslan/intuitionen som man går på och då blir det som det blir.

Om du nu inte känner personen väl, har tillgång till deras brottregister eller något som faktist har en förankring kan du helt enkelt slopa din bedömning av människan då det saknas info för detta.
Säkert attraktivt och enkelt att gå på första tanken men då skadar du bara dig själv.

Vet inte om detta hjälper dig något då jag får uppfattningen om att detta sitter djupt på dig. Men det är generellt så de flesta bedömer personer/saker och ting.
Citera
2020-12-29, 14:23
  #5
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Kan ta en ex. en bild med Andy Warhol som bär glasögon, ser väldigt positiv-energi ut för min del. Han kan göra mina dåliga dagar till paradiset. Men Warhol utan glasögon ser inte alls trevlig utan negativ-energi en person som jag vill inte alls träffa eller se rakt i ögonen. Nu undrar man hur kan en lite sak såsom glasögon förändra HELA BILDEN hur en person uppfattas?[/b]

Det finns flera sådana detaljer som man medvetet eller omedvetet associearar med olika beteenden, förutfattade meningar eller förväntningar. Ett annat klassiskt exempel är hur en vit läkarrock helt kan förändra intrycket en person ger.
Citera
2020-12-29, 14:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
brukar ofta berätta vem personen är för min del. antingen trevlig eller OND
Trevlig och ond är sociala konstruktioner. Med det sagt kan man ändå säga att de är i grund och botten ”onda”.

Men jag förstår var du säge att man kan kolla in i själen på någon och få en magkänsla om vad personen står för på något sätt.
__________________
Senast redigerad av Boart 2020-12-29 kl. 14:43.
Citera
2020-12-29, 19:22
  #7
Medlem
Hjärnan åkte åtminstone på en rejäl åktur i någon värsting karusell när man läste den där texten. Blev nästan stressad själv av hur det är skrivet.
”Du” i fråga kanske har sina idéer för sig, och annat. Du upplever saker på ditt sätt.
Men tror eventuellt du skulle behöva några nätter på ett ställe och återhämta dig.
Tror du vet vad jag menar.
Har även jobbat med allvarligt psykiskt sjuka, ögon och diverse ting har man upplevt från var och varannan. Den ena aggressivare än den andra.
__________________
Senast redigerad av Stjertsheriff 2020-12-29 kl. 19:25.
Citera
2020-12-29, 20:10
  #8
Medlem
psykosnyckels avatar
Jag som är lite bevandrad i livet har sett folk med båda helt svarta ögon & lysande ljusblå. Ondska tar många former.
Citera
2020-12-29, 21:26
  #9
Medlem
psykosnyckels avatar
Vet inte hur ovanligt det är men själv har jag gul blå ögon, mest blå men på ett foto hade jag bruna. jag är svensk finsk & var blond som liten nu är jag typ brunhårig.
Citera
2020-12-30, 11:03
  #10
Medlem
svensson1970s avatar
Detta är som psykologen, vem fan dra till psykologen när ni finns.
Tack igen.
Det är upp till mig att förändra mig och jag ska på något sätt.
Citera
2020-12-30, 12:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Detta är som psykologen, vem fan dra till psykologen när ni finns.
Tack igen.
Det är upp till mig att förändra mig och jag ska på något sätt.

Helt rätt inställning.
Jag är villig till en viss del att hålla med om att man kan se genom en persons ögon, men tror i grund och botten du själv format din ilska och irritation själv inom dig.
Hamsterhjulet har grundat till mer än vad det är.
Lycka till!
Citera
2021-01-02, 20:50
  #12
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det finns flera sådana detaljer som man medvetet eller omedvetet associearar med olika beteenden, förutfattade meningar eller förväntningar. Ett annat klassiskt exempel är hur en vit läkarrock helt kan förändra intrycket en person ger.
Håller med där 100%.
Tänk att du ser en uteliggare sedan ser du samma person 15 min senare med vit läkarrock. Du kommer definetiivt reagera.

Detta berättar för oss och att kläder är viktiga, definitivt om de är och rena, nya!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback