Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-29, 23:30
  #601
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Man kan väl alltid anpassa sig till en bättre standard, det är värre med det omvända att försöka acklimatisera sig till hyddor byggda av koskit och helt utan vatten och el.

Kanske, men det lutar mot ett nej, jag tror faktiskt att som svensk är det lättare att anpassa sig till en hydda, än att aldrig ha åkt en rulltrappa eller sett en biltvätt. För honom är det som att gå runt i en sci-fi film och inte förstå sig på teknologin.
Citera
2021-08-30, 19:13
  #602
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Kanske, men det lutar mot ett nej, jag tror faktiskt att som svensk är det lättare att anpassa sig till en hydda, än att aldrig ha åkt en rulltrappa eller sett en biltvätt. För honom är det som att gå runt i en sci-fi film och inte förstå sig på teknologin.

Då tror vi tvärtom. Däremot tror jag att det mentalt är svårt att anpassa sig till ett samhälle likt Sverige, det vill säga kultur och inställning till arbete och familjeliv.
Rinnande vatten och biltvättar ger nog inga större skav i acklimatiseringen. Men det är vad jag sätter mina tio cent på, du tror som sagt annorlunda.
Citera
2021-08-30, 20:09
  #603
Medlem
Tonys styvmamma Annika är med i expressen idag. Har tyvärr inte premium men det låter som om faderskapstestet fortfarande inte är gjort?
Citera
2021-08-31, 02:21
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Isabella verkar gå "all in" med att André är så djup och spännande när han i själva verket är direkt osympatisk och egentligen bara spyr ur sig flumfloskler på löpande band för att framstå som intressant. Han är nog dessutom den deltagare som skulle få svårast att anpassa sig till livet i Sverige. Ingen annan än Isabella verkar uppskatta hans sällskap. Både när de är med mamman och vänninorna blir det konstig stämning.

Jag håller helt med dig om det flesta ialtagelserns du gjorde av paren.. Och så även i detta fall, definitivt.. Jag tycker att André verkar ha väldigt hög grad av Narcissism i sig. Är uppvuxen med en hög-empatisk mamma och en pappa med fullskalig narcissistisk personlighetsstörning själv, och vad gäller min bedömning av andré så ser jag extremt många likheter med min far..

Några av dom:
» tackar aldrig eller visar aldrig ett uns av tacksamhet för beröm eller bekräftelse när dom får den av rätt orsak
» kräver däremot bekräftelse (bra eller dålig spelar ingen roll) när den inte ges av sig självt tätt inpå. Den bekräftelsen kan vara att sjölvhövda sig, bli hörd, få en reaktion från motpart inform av ilska, glädje, tacksamhet, kärlek, beröm, sex och så vidare. Ett exempel var när hon höjde honom till skyarna för att hon sa att han alltid är så jävla bra på allt han gör, vad han gör (när dom åkte skridskor). En stund senare när hon inte gav han högljudda tjut av beundran så började han kräva hennes bekräftelse eller behov av honom genom att göra henne stressad, och osäker, ge henne råd som om han nu var ett proffs på detta och sedan skrämma henne och öka farten för fort.. När hon blir rädd så slår han undan hennes känsla och förlöjligar den genom att säga att hon måste leva, bara köra, sluta vara rädd.. Att hon var löjlig. Varpå hon som då är rädd och stressad får en upplevt känsla, eller snarare tro, om att hon inte kan åka utan att hålla han i handen. Gon ger han alltså precis vad han vill.. Gon uppfyller hans ego av att känna sig viktigast i världen, genom att hennes rädsla och stress och omedvetet förminskade av känslor ( till följd av hans psykande och manipulativa beteende) får henne att känna behov av trygghet, närhet, och kärlek. Han skapar hennes extra behov av ömhet och hennes överdrivna kontaktsökande mot honom (att hon går all in som du beskrev det), genom att manipulera hennes sinnesnärvaro och balans till det... För det är vad hans ego begär. Han skiter i hennes behov och förändrar hennes behov till hans behov istället. Utan att hon vet om det...

En annan sak jag noterar är att Isabella i samma avsnitt som honnorstafe med sin mamma om andré, satt och sa att hon undrar om hon förändras på ett sätt hon inte fördtår kanske och att gon inte känner igen dig själv och sånt i vissa avseenden.. Men senare när hennes mamma sa exakt samma saker till henne som hon själv konstaterat i kameran en stund innan, så blev hon arg och försvarade andré och ifrågasatte hennes mamma och sa att det är hennes mamma som inte känner henne så bra som hon trodde själv i så fall. Det är också ett beteende värt att notera tycker jag som levt i en relation till en narcissistisk pappa och därmed upplevt psykisk misshandel och manipulation... För att följden av att uppleva psykisk misshandel eller att över tid bli manipulerad är nämligen att man formar ett så kallat traumabonding och mer eller mindre utvecklar ett beroende till det psykiska spelet man omedvetet utsätts för och därför försvarar man personen så intensivt. Precis som en missbrukare till och med bedrar sin familj för att få sitt fix, eller hur en missbrukare förnekar sitt missbruk och rättfärdigar det genom att visa ilska mot omvärlden och hur orättvist behandlad dom alltid blir av alla.... Exakt så reagerar man i en relation till en person som är manipulativ eller psykiskt misshandlar en.. Man går över lik för stt försvara det man är beroende av och det är alla andra som inte fördtår och alla andra som är orättvis när dom hsr en åsikt som egentligen träffar rakt i en öm tå, som någon annan redan greppat..

Att han också när han åker från flygplatsen inte bekräftar hennes känslor eller ger henne något form av svar med känsla i, säger rätt mycket... Han vill göra henne skör,så ingen får henne att tänka om kring honom, hålla henne kvar när hon börjar känna oro och lite distans till relationen.. På så vis så håller hon sig kvar vid honom gör stt hon inte Hill backa från något hon inte vet något om. Som hon aldrig givits svar på...

Just saying...
Citera
2021-09-05, 11:33
  #605
Avstängd
Antar att serien är slut nu - hur många par separerade o av hur många.

O hur många bytte partner(s) inom serien
Citera
2021-09-05, 11:54
  #606
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Jag håller med om att hon verkar störd och omogen. Hennes äldsta är 14, så hon fick barn när hon var 20, sen två till. Kanske hon försöker ta igen sin ungdom? Att hon har ett drygt och snäsigt sätt att prata på och framstår som bossig och korkad gör henne svår att tycka om. Undrar om hon känner till att massajerna fortfarande könsstympar flickor. Hon lever i en drömvärld som tror det ska funka.
Vill verkligen veta hur det gått för dem!
Citera
2021-09-06, 09:01
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Vill verkligen veta hur det gått för dem!
Enligt Ratsit är inte Sandra gift, men på galan förra veckan lät det som att de fortfarande är lyckliga tillsammans men att han inte är hos henne just nu.
Citera
2021-09-21, 21:55
  #608
Medlem
..
__________________
Senast redigerad av next-chapter 2021-09-21 kl. 22:19.
Citera
2021-11-10, 20:58
  #609
Medlem
Någon som känner Sandra och vet vad som hänt mellan henne och Isaya? Hon har lagt upp flera videos på tiktok om att hon önskar hon aldrig träffade honom, att han förstörde henne osv men hon har svarar inte på alla kommentarer om vad som hänt. Jag fattar att dom gjort slut men något måste hänt med tanke på alla hennes uttalanden
Citera
2021-11-11, 00:52
  #610
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Någon som känner Sandra och vet vad som hänt mellan henne och Isaya? Hon har lagt upp flera videos på tiktok om att hon önskar hon aldrig träffade honom, att han förstörde henne osv men hon har svarar inte på alla kommentarer om vad som hänt. Jag fattar att dom gjort slut men något måste hänt med tanke på alla hennes uttalanden

Det naiva fettot har förmodligen blivit grundlurad. Varför skulle han som bor i en hydda och är ute och jagar springa runt med senaste mobilen. Sen namnet som inte stämde och det var väl andra saker som också inte verkade stämma
Citera
2021-11-11, 11:59
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Någon som känner Sandra och vet vad som hänt mellan henne och Isaya? Hon har lagt upp flera videos på tiktok om att hon önskar hon aldrig träffade honom, att han förstörde henne osv men hon har svarar inte på alla kommentarer om vad som hänt. Jag fattar att dom gjort slut men något måste hänt med tanke på alla hennes uttalanden
Vad heter hon på TikTok?
Konstigt, för på Facebook la hon upp bröllopsfotot den 6 Nov. Har det skitit sig så illa på några dagar?! Eller är Tiktok:en hackad?
__________________
Senast redigerad av Fultjackad 2021-11-11 kl. 12:08. Anledning: Felstavning
Citera
2021-11-11, 19:23
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Vad heter hon på TikTok?
Konstigt, för på Facebook la hon upp bröllopsfotot den 6 Nov. Har det skitit sig så illa på några dagar?! Eller är Tiktok:en hackad?

Sandraaurora7 heter hon
Hon har lagt upp videos om Isaya för 2 dagar sen, 26 oktober, 25 oktober och 5 oktober.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback