Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-08, 16:12
  #1
Medlem
Kackotopis avatar
Är detta Sveriges svar på TLC:s cringiga "90 Days to Wed" (90 Day Fiancé)? "Älskar, älskar inte": https://www.youtube.com/watch?v=4CcQi9xWlYk premiär 19 januari på discovery+.

Citat:
Åtta svenskar har hittat kärleken – över hela världen. De drömmer om ett liv tillsammans med sin partner. Och nu ska paren för första gången prova på att bo tillsammans. Men hur pass väl känner de varandra efter att ha haft ett distansförhållande?

Citera
2021-01-08, 16:20
  #2
Medlem
Analitets avatar
Kan nog bli en succé! Synd bara att serien är grovt rasistisk. Varför har ingen muslim med hans kamel inkluderats? Och inte ett enda barnäktenskap? Inte OK!
Citera
2021-01-08, 16:44
  #3
Medlem
Turist i tidens avatar
Ursäkta en gammal man, men vad betyder "cringiga"?
Citera
2021-01-09, 19:15
  #4
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Ursäkta en gammal man, men vad betyder "cringiga"?

"Cringiga" är ett försvenskat ord av "cringe/cringing":

Citat:
När ordet pinsamt inte längre räcker till finns nu möjlighet att i stället använda det engelska uttrycket "cringe" som letat sig in på nyordslistan... Bara detta att cringe egentligen är ett engelskt ord som kan betyda krypa ihop, svansa eller rulla sig i stoftet, är provocerande i sig.
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2021-01-09 kl. 19:16. Anledning: *Cringiga
Citera
2021-01-09, 19:25
  #5
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
"Cringiga" är ett försvenskat ord av "cringe/cringing":
Tack för svar!
Citera
2021-01-18, 18:33
  #6
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Är detta Sveriges svar på TLC:s cringiga "90 Days to Wed" (90 Day Fiancé)? "Älskar, älskar inte": https://www.youtube.com/watch?v=4CcQi9xWlYk premiär 19 januari på discovery+.



Då 90 days är så poppis är det bara naturligt att Sverige skapar en egen serie. Jag kommer att se den men har inte Dplay så vi får se om den dykter upp någon annanstans.
Citera
2021-01-19, 17:47
  #7
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Då 90 days är så poppis är det bara naturligt att Sverige skapar en egen serie. Jag kommer att se den men har inte Dplay så vi får se om den dykter upp någon annanstans.

Hojta till om du hittar en annan väg att se det, jag har inte heller discovery+ (Dplay). Provade nyss att registrerar mig på https://www.discoveryplus.se/ men man fick inte tillgång till "Älskar, älskar inte".

Man kan ju hoppas på att någon hjälte laddar upp det på TPB.
Citera
2021-01-19, 23:44
  #8
Medlem
alltid kul och se folk göra bort sig. dom importerar fruar o pojkvänner som efter några år får permanent uppehållstillstånd så sticker dom.
Citera
2021-01-19, 23:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analitet
Kan nog bli en succé! Synd bara att serien är grovt rasistisk. Varför har ingen muslim med hans kamel inkluderats? Och inte ett enda barnäktenskap? Inte OK!

det kommer finnas med mins en muslim va jag hört. men ingen kamel det är ju synd
Citera
2021-01-20, 07:00
  #10
Medlem
Den ordentliga mannen från Jönköping som tar hit Thailändskan skulle kunna vara en karaktär i filmen torsk på Tallinn


Kunde inte kolla när tjejen skulle hämta hem sin nya pojkvän från hyddan i Afrika
Stackars hennes barn!
Citera
2021-01-20, 07:58
  #11
Avstängd
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxLoq

Kunde inte kolla när tjejen skulle hämta hem sin nya pojkvän från hyddan i Afrika
Stackars hennes barn!


Jag håller med dig om detta. Vem lämnar sina barn i en månad för att åka till Tanzania och få bbc i en hydda? Eller att inte bjuda sina egna barn på sitt bröllop.
Citera
2021-01-20, 08:18
  #12
Medlem
Hon 24-åriga filippinskan var ju sjukt vacker. Samtidigt totalt över snubbens liga.
Sen ska hon och snubbens nyfödda bebis som troligtvis inte är hans, vilket han verkar skita i,
flytta in i hans etta i lilla Bjuv haha.

Men är det så lätt få en sådan docka på kroken i filippinerna ska fan jag oskså göra ett försök
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback