Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 16:58
  #301
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Någon som är Patreon på Sista måltiden som vet vad Christer Pettersson svarade när han blev uppringd av Chang avseende sitt påstående att Bilan Osman sagt till honom (Christer) att hon (Bilan) skall ha haft sex med någon av grabbarna i Sista Måltiden?

Avsnitt: Defund the police
Citera
2024-04-14, 22:47
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Anna
I det sedan länge ängsliga svenska medieklimatet är denna podd uppiggande, stundvis subversiv och överraskande medryckande. Förutsatt att rätt gäst bjuds in såklart, t.ex. Lena Andersson.

Men dessvärre gör Hanif Azizis medverkan att flytet i samtalen och seriositeten i resonemangen hamnar på sandlådenivå, främst genom sina enträgna inpass av godtrogen ödmjukhet och naiv tilltro till kulturberikarnas förehavanden i våra ljuvliga förorter.

Och inte minst med sitt opassande flamsande och tramsande när någon, oftast Omar eller Ashkan, för en gång skull har ett intressant resonemang.

Men som mest outhärdlig är den gode Hanif i de avsnitt där han av någon outgrundlig anledning fått för sig att agera samtalsledare, som givetvis resulterar i en radda enfaldiga frågor, aningslösa följdfrågor och blåögda slutsatser. Jag antar att grabbarna i dessa infernaliska avsnitt lämnar över taktpinnen för att de är bakrusiga från en av Omars lika otaliga som hämningslösa orgier, men jag kan ha fel.

Tycker tvärtom. Azizi bidrar med intressanta paralleller till erfarenheter han har i sitt yrke som polis vilket gör honom till den mest jordnära och han har förmågan att ibland se igenom Changs ofta rätt självförhärligande anekdoter. Skönt med någon som kan vara rolig när de andra blir lite väl pseudointellektuella.
__________________
Senast redigerad av Holaamigos89 2024-04-14 kl. 22:49.
Citera
2024-04-15, 21:19
  #303
Medlem
Back-Annas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holaamigos89
Tycker tvärtom. Azizi bidrar med intressanta paralleller till erfarenheter han har i sitt yrke som polis vilket gör honom till den mest jordnära och han har förmågan att ibland se igenom Changs ofta rätt självförhärligande anekdoter. Skönt med någon som kan vara rolig när de andra blir lite väl pseudointellektuella.
Det är just den typen av lågaffektivt, puerilt och oskuldsfullt beteende som gjort polisen, och samhället i stort, komplett oförmöget att hantera situationen vi har. Förstår dock att Naturen frambringat lättduperade och trohjärtade arketyper såsom Hanif, eftersom de behövs som motvikt till dess diametrala motsats, men i vår tid är det inte ett överskott av det som behövs
Citera
2024-04-24, 00:42
  #304
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Någon som är Patreon på Sista måltiden som vet vad Christer Pettersson svarade när han blev uppringd av Chang avseende sitt påstående att Bilan Osman sagt till honom (Christer) att hon (Bilan) skall ha haft sex med någon av grabbarna i Sista Måltiden?

Avsnitt: Defund the police
Chang frågade Christian (inte Christer) om Bilan verkligen sagt att hon legat med någon av dem. Chistian bedyrade att så var fallet men innan han hann utveckla sitt svar avbröts han av Mustafa som ställde en helt orelaterad fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Back-Anna
Det är just den typen av lågaffektivt, puerilt och oskuldsfullt beteende som gjort polisen, och samhället i stort, komplett oförmöget att hantera situationen vi har. Förstår dock att Naturen frambringat lättduperade och trohjärtade arketyper såsom Hanif, eftersom de behövs som motvikt till dess diametrala motsats, men i vår tid är det inte ett överskott av det som behövs
Hanif är en intressant person som kom till Sverige som ensamkommande, bodde i svensk fosterfamilj, frestades att gå med i muslimsk extremistisk rörelse, men slutligen blev polis som (inom ramarna för vad som är tillåtet) poddar om hur det är att vara snut i förorten.
Citera
2024-04-24, 04:44
  #305
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Chang frågade Christian (inte Christer) om Bilan verkligen sagt att hon legat med någon av dem. Chistian bedyrade att så var fallet men innan han hann utveckla sitt svar avbröts han av Mustafa som ställde en helt orelaterad.

Tack för svar.

Då är det väl antagligen Mustafa Panshiri som satt på Bilan Osman…
Citera
2024-04-24, 04:58
  #306
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Tack för svar.

Då är det väl antagligen Mustafa Panshiri som satt på Bilan Osman…
Vet inte. Innan jag lyssnade tänkte jag att det rörde sig om Omar, för han är väl känd för att vara glad på kjoltyg. Men sedan verkade Chang generad då Omar frågade vem det var. Men jag skulle ändå tippa Omar som drog upp hela grejen.
Citera
2024-04-24, 21:04
  #307
Medlem
Rätt skön lyssning senast med Jens Ganman som gäst, dock var Panshiri duktigt snurrig i sin analys om Sverigedemokraterna och deras samhällsanalys de kört med i partiet. Hans logik var inte direkt genomtänkt
Citera
2024-04-25, 00:25
  #308
Medlem
Congelados avatar
Jens Ganman med sina fucking tårtdiagram tror han är radikal för att han vill STÄNGA GRÄNSEN nu när det börjar bli rörigt när pappor blir jappade av förortshorungarna med pistoler framför sina barn.

Inte isolera förorterna i alla Sveriges städer bygga El Salvador börja skicka ut folk hela familjer utan nä bara STÄNG GRÄNSEN jävla clown han är! En del av problemet den kastrerade lilla bögen likaså dom som inte har kommit längre i sin analys på att lösa Sveriges problem.

Angående resten av babbarna i podden dessa har ju sina etniska motiv till att ej önska det som behöver göras för att få Sverige på fötterna igen dom är en biprodukt av det mångkulturella samhället inte några svenskar med lojalitet och plikt mot nationen så några vettiga analyser kan man inte förvänta sig av dom. Integration, poliser, hårdare straff, skolan bla bla bla dom undergräver hur allvarligt läget är och hur "populistiskt" enkelt det är att stänga detta. Etniska motiv som sagt har hela panelen.
__________________
Senast redigerad av Congelado 2024-04-25 kl. 00:29.
Citera
2024-04-25, 02:19
  #309
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Håller med, på sitt naiva sätt kan han ibland säga en obekväm sanning men ju mer jag lyssnar på honom desto mer tröttnar jag, han låtsas kunna allt om bilar, grävmaskiner och konstruktion men han verkar ha väldigt ytliga kunskaper som kanske imponerar på kulturarbetare men som bara blir cringe för vanliga arbetare.

Instämmer och eftersom de övriga 4 är ”staber” som har noll koll på de sakerna han snackar om. Så verkar han kunnig på allt, gissar att han kan lite om mycket.

Ngn mer som reagerat på att de oftast ställer frågan om legalisering av cannabis i Sverige när de har gäster som är politiker samt högt uppsatta inom näringslivet.

Alla de jag stött på i mitt yrkesliv som brukat cannabis är helt pantade efter detta bruk. Så hoppas fan aldrig att det blir legalt.
Citera
2024-04-25, 08:40
  #310
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Rätt skön lyssning senast med Jens Ganman som gäst, dock var Panshiri duktigt snurrig i sin analys om Sverigedemokraterna och deras samhällsanalys de kört med i partiet. Hans logik var inte direkt genomtänkt


Problemet är att Ganman låter för arg och för radikal för gemene svensk. Dom flesta gillar inte sånt där snack utan vill ha samförstånd och dialog istället.
Citera
2024-04-25, 11:20
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Problemet är att Ganman låter för arg och för radikal för gemene svensk. Dom flesta gillar inte sånt där snack utan vill ha samförstånd och dialog istället.

Den delen har jag personligen inga problem med det jag störs på med Ganman är att han är.oftast rätt svävande och går aldrig/sällan konkret på vad saken gäller
Citera
Igår, 12:45
  #312
Medlem
RickRozays avatar
Finns det ingen som piratar avsnitten? Vill höra senaste med Martin Kragh.

Jag har varit medlem förr, men kvalitén varierar, då dom saknar gäster ibland, och då är gubbarna bara irriterande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback