Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-26, 15:51
  #1
Medlem
Jag har letat och letat men hittar inte någon aktuell tråd som är relevant och som rubriken lyder så behöver jag lite hjälp. Ska börja koka GHB men det verkar finnas en uppsjö av metoder och ingredienser, vilket bara gör mig förvirrad. Har inte så mycket kunskap om detta ännu och vill veta precis ALLT som är till hjälp för att min kork ska bli bästa korken.

Har några frågeställningar:

Var ifrån skaffar jag GBL? Förstår att det inte är laglydigt att sitta på en dunk GBL och antar att det ska handlas på nätet?
Vilket sätt är enklast att införskaffa detta lösningsmedel?
Finns det andra alternativ till GBL och vad isåfall? Behöver man ändra tillverkningsprocess om man använder något annat?

Använder saneringsfirmor i Sverige GBL?

Vilka ingredienser behöver jag ha utöver lösningsmedel?
Vilket sätt är bäst att framställa korken?
Hur mycket bör jag koka per gång?
Kan jag känna på smaken ifall satsen går åt skogen? Har inte någon lust att dö på kuppen.

Vad mer behöver jag tänka på när jag gör detta?

Tack på förhand
Citera
2021-01-26, 16:05
  #2
Medlem
Det är ju ingen barnlek. Den olagliga tillverkningen misslyckas ibland, och då får vätskan en stickande lukt och frän smak. Dessutom är det fängelsestraff i straffskalan att inneha GBL. Vem önskar stoppa i sig ett medel som användes till klottersanering?
Citera
2021-01-26, 16:56
  #3
Medlem
Det enda du behöver är GBL, kaustik soda och vatten.

GBL får du leta reda på själv, kaustik soda finns att köpa i vissa affärer som typ rusta, köp det i pulverform.

Först blandar du 130g kaustik soda med 400ml vatten och rör runt med en glasstav. Det kommer börja koka som fan så var försiktig, det kan sprängas upp och det är extremt varmt så du kan bränna dig av vattnet. Det kan även fräta så tvätta av det om det nu skulle hända. Blanda tills det har lugnat ner sig.

Blanda sen långsamt in GBL 50ml åt gången, 250ml totalt samtidigt som du rör om. Det kan även börja koka här och det vill du inte. Ta det därför lugnt och vänta ungefär 30 sekunder mellan att du blandar in GBL. Efter att du hällt i allt låter du det blandas och vispa runt då och då i ungefär 10 minuter.

Använd sen pH-stickor för att se pH-värdet, du vill ha pH 7-8. Om det är högre än 8 så blandar du i 10ml GBL och låter det blandas några minuter med omrörning innan du kollar igen. Om det är lägre än 7 så blandar du i några ml kaustik soda och låter det blandas i några minuter med omrörning och kolla igen.

När du är klar borde du ha runt 750ml 50% GHB. Den ska varken lukta eller smaka något. Om du har ren GBL så behöver du inte oroa dig ifall den skulle göra det ändå eftersom att GBL metaboliseras till GHB i kroppen. Du kan även koka din lösning för att få en mer koncentrerad form men om du kokar den för mycket så kommer den att stelna.
__________________
Senast redigerad av Hatarsvennar 2021-01-26 kl. 16:59.
Citera
2021-01-26, 18:43
  #4
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarsvennar
Det enda du behöver är GBL, kaustik soda och vatten.

GBL får du leta reda på själv, kaustik soda finns att köpa i vissa affärer som typ rusta, köp det i pulverform.

Först blandar du 130g kaustik soda med 400ml vatten och rör runt med en glasstav. Det kommer börja koka som fan så var försiktig, det kan sprängas upp och det är extremt varmt så du kan bränna dig av vattnet. Det kan även fräta så tvätta av det om det nu skulle hända. Blanda tills det har lugnat ner sig.

Blanda sen långsamt in GBL 50ml åt gången, 250ml totalt samtidigt som du rör om. Det kan även börja koka här och det vill du inte. Ta det därför lugnt och vänta ungefär 30 sekunder mellan att du blandar in GBL. Efter att du hällt i allt låter du det blandas och vispa runt då och då i ungefär 10 minuter.

Använd sen pH-stickor för att se pH-värdet, du vill ha pH 7-8. Om det är högre än 8 så blandar du i 10ml GBL och låter det blandas några minuter med omrörning innan du kollar igen. Om det är lägre än 7 så blandar du i några ml kaustik soda och låter det blandas i några minuter med omrörning och kolla igen.

När du är klar borde du ha runt 750ml 50% GHB. Den ska varken lukta eller smaka något. Om du har ren GBL så behöver du inte oroa dig ifall den skulle göra det ändå eftersom att GBL metaboliseras till GHB i kroppen. Du kan även koka din lösning för att få en mer koncentrerad form men om du kokar den för mycket så kommer den att stelna.
Ska det inte kokas, alltså i typ kastrull på spis? Eller menar du att man kan sköta hela koket som du beskriver utanför köket?
Citera
2021-01-26, 21:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Ska det inte kokas, alltså i typ kastrull på spis? Eller menar du att man kan sköta hela koket som du beskriver utanför köket?

Japp, det behövs inte kokas. Kastrull ska absolut inte användas eftersom att kaustik sodan oxiderar stålet, så du får metallrester i GHBn och kemiska formeln blir fel. Använd helst pyrex glasformar istället.
Citera
2021-02-02, 12:17
  #6
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Ska det inte kokas, alltså i typ kastrull på spis? Eller menar du att man kan sköta hela koket som du beskriver utanför köket?
Recepten som du fick funkar utmärkt.
Du behövet dock 2st pyrex flaskor samt pH papper.

När reaktionen är klar ochpH värdet är runt 7-8 så är det i princip klart.
MEN, du vet inte exakta koncentrationen, samt det kmr stinka GBL pga oreagerat lakton.

Häll allt i en kastrull ocg sätt på värme. I med en kött-termometer och koka lösningem tills det slutar bubbla. Värmen kmr stiga upp tilö 160c. Håll den mellan 150-160 grader tills dey inte bubblar längre. Nu har du smält NaGHB.

Häll i alllt i en aluminium bakplåt t.ex, o vänta tills det stelnat. Sen lös upp i vatten till valfri koncentration.

Skivla PM fär mer info. Går helst igenom detta mer detaljrikt övet skype t.ex
Citera
2021-02-02, 20:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Recepten som du fick funkar utmärkt.
Du behövet dock 2st pyrex flaskor samt pH papper.

När reaktionen är klar ochpH värdet är runt 7-8 så är det i princip klart.
MEN, du vet inte exakta koncentrationen, samt det kmr stinka GBL pga oreagerat lakton.

Häll allt i en kastrull ocg sätt på värme. I med en kött-termometer och koka lösningem tills det slutar bubbla. Värmen kmr stiga upp tilö 160c. Håll den mellan 150-160 grader tills dey inte bubblar längre. Nu har du smält NaGHB.

Häll i alllt i en aluminium bakplåt t.ex, o vänta tills det stelnat. Sen lös upp i vatten till valfri koncentration.

Skivla PM fär mer info. Går helst igenom detta mer detaljrikt övet skype t.ex
Varför konvertera gbl to ghb? Vad jag har förstått så omvandlas gbl till ghb i magen.
Blir det någon skillnad i ruset?
Citera
2021-02-02, 21:01
  #8
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Varför konvertera gbl to ghb? Vad jag har förstått så omvandlas gbl till ghb i magen.
Blir det någon skillnad i ruset?
Visst så konverteras GBL till GHB i magen.

1. GBL är en svag syra, samt väldigt irriterande på slemhinnor.
2. GBL smakar riktigt äckligt

Men mestadel pga irritationen dina slemhinnor får. Efter en kväll på GBL där det går åt åtminstonde 10 shottar, så har man skapligt ont i halsen efteråt, även fast man sköljer ner varje shot med vatten.
GBL slår på fortare än GHB. Men jag tycker GHB är mer njutfullt. Illamåendet brukar bli mycket mer påtagligt på GBL för mig också.
Citera
2022-11-05, 22:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Visst så konverteras GBL till GHB i magen.

1. GBL är en svag syra, samt väldigt irriterande på slemhinnor.
2. GBL smakar riktigt äckligt

Men mestadel pga irritationen dina slemhinnor får. Efter en kväll på GBL där det går åt åtminstonde 10 shottar, så har man skapligt ont i halsen efteråt, även fast man sköljer ner varje shot med vatten.
GBL slår på fortare än GHB. Men jag tycker GHB är mer njutfullt. Illamåendet brukar bli mycket mer påtagligt på GBL för mig också.

Hej jag läste på ghb forumet och såg att du var kunnig. Har beställt hem en flaska 50ml Bdo 99.9% 1,4 Butandiol. Och vill tillverka ghb av det. Går det bra även om det inte är gbl eller är det samma? Tacksam för svar
Citera
2022-11-07, 22:13
  #10
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeken87
Hej jag läste på ghb forumet och såg att du var kunnig. Har beställt hem en flaska 50ml Bdo 99.9% 1,4 Butandiol. Och vill tillverka ghb av det. Går det bra även om det inte är gbl eller är det samma? Tacksam för svar
Nej, men du kan göra det till GBL som du sen kan göra Till GHB.

BDO till GBL görs via dehydrering med hjälp av koppar kromit samt kaliumhydroxid alternativt Natriumhydroxid vid 200c

Har du ingen labberfarenhet så skulle jag druckit det som det är. Blir till GBL/GHB I kroppen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback