Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-02-17, 13:39
  #61
Medlem
Dag 14:

Fasteblodsocker: 3,2mmol/L
Utandningsketoner: 175PPM
Urinketoner: Den näst starkaste färgen
Mående:
Sov lite sämre inatt och vaknade lite då och då, men ändå pigg under dagen.
Glad över att ha klarat av mitt mål, men känner att jag tänker fortsätta och ta det dag för dag.
Igår testade jag om jag kunde göra någon armhävning, vilket har varit helt omöjligt för mig tidigare pga av smärta i axeln sedan 3 år tillbaka och blev mäkta förvånad att jag lyckades göra 10st utan problem och utan någon som helst smärta. Har läst om att fasta kan läka skador men trodde aldrig att det skulle hinna ske någon förändring på 14 dagar.

Jag kommer att fortsätta fastan men inte uppdatera dagligen och självklart kommer jag ta det mycket försiktigt när jag väl bryter fasta
Nedan är mitt nya midjemått och vikt efter 14 dagar.

Midjemått: 70cm
Vikt:69kg
Citera
2021-02-17, 18:49
  #62
Medlem
Mitt rekord är 5 dygn, låter helt löjligt lite med tanke på hur länge du håller på.
Hur har du fått försvara dig socialt? Många som vill bjuda på diverse skräp på jobbet men man tackar artigt nej. Förklara fasta för dom är inte lönt, man får nästan gå in i stridsställning.
Citera
2021-02-17, 20:01
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Mitt rekord är 5 dygn, låter helt löjligt lite med tanke på hur länge du håller på.
Hur har du fått försvara dig socialt? Många som vill bjuda på diverse skräp på jobbet men man tackar artigt nej. Förklara fasta för dom är inte lönt, man får nästan gå in i stridsställning.

5 dagar är inte fy skam, det är ju den jobbigaste delen av en fasta iaf fysiskt☺️
Jag har mest bara varit på jobbet och hemma under den här tiden. På jobbet har jag en fin kollega som stöttar och har samma tankar kring fasta. Jag har inte pratat om det med någon annan, men skulle jag nämna för min mamma att jag inte har ätit på två veckor skulle hon åka hem till mig direkt och tvångsmata mig.
Jag har däremot stött på fler motståndare socialt när de får reda på att jag bara äter kött. Reaktionen är oftast att jag kommer att få näringsbrist, men även frågor hur länge jag ska hålla på. Har slutat att försöka att förklara mig utan säger mest att jag äter kött och byter sedan ämne.
Citera
2021-02-25, 23:18
  #64
Medlem
Gold94s avatar
Hur går det Aloiviq? Det har varit superintressant att följa dig i tråden, funderar på att prova vattenfasta någon gång för att uppleva hur kroppen fungerar och mår under fastan. Ska läsa på allt jag kan först 😅.
Undrar om du fortsatte vidare med fastan och om allt gått bra?
Iallafall skickar jag en stor kram och en eloge till dig, det har varit inspirerande att få följa dig och vattenfastan 🙏.
Citera
2021-03-05, 16:27
  #65
Medlem
Jag går snart in på mitt 6e dygn med vatten, snus, salt och kaffe. Funkar föredömligt än så länge. Lite tråkigt att inte äta men är man sysselsatt är det inte några bekymmer än så länge. Jag är normalviktig ska tilläggas. Tror man lättare fixar fasta om man har lite i buffert.
Citera
2021-03-08, 18:47
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hur går det Aloiviq? Det har varit superintressant att följa dig i tråden, funderar på att prova vattenfasta någon gång för att uppleva hur kroppen fungerar och mår under fastan. Ska läsa på allt jag kan först 😅.
Undrar om du fortsatte vidare med fastan och om allt gått bra?
Iallafall skickar jag en stor kram och en eloge till dig, det har varit inspirerande att få följa dig och vattenfastan 🙏.


Det gick bra, jag höll ut i 20 dagar men de sista två dygnen kände jag vad jag tror är lågt blodtryck för varje gång jag reste mig så kändes det som att jag skulle svimma. När jag sedan tog en kortare promenad dag 20 så försvann balanssinnet till och från och jag kände att det var lite läskigt. Jag bröt fastan med lite räkor, väntade i 3 timmar sen käkade jag lever och köttfärs och det slank ner utan problem och problemet med balans och blodtrycket försvann direkt. Väldigt nöjda med min min fasta och har även gått ner 2kg till efter det. Så man behöver inte gå upp allt igen efter att man börjar äta.
Citera
2021-03-12, 19:11
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloiviq
Det gick bra, jag höll ut i 20 dagar men de sista två dygnen kände jag vad jag tror är lågt blodtryck för varje gång jag reste mig så kändes det som att jag skulle svimma. När jag sedan tog en kortare promenad dag 20 så försvann balanssinnet till och från och jag kände att det var lite läskigt. Jag bröt fastan med lite räkor, väntade i 3 timmar sen käkade jag lever och köttfärs och det slank ner utan problem och problemet med balans och blodtrycket försvann direkt. Väldigt nöjda med min min fasta och har även gått ner 2kg till efter det. Så man behöver inte gå upp allt igen efter att man börjar äta.

Min erfarenhet säger att set-pointen blir lägre av fasta kontra kalorirestiktion, ett kilo off vid fasta är verkligen ett kilo off. Kroppen försöker inte återskapa detta kilot!

Bra jobbat, jag beundrar dig till tusen procent!
Citera
2024-01-02, 09:39
  #68
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det här låter inte hälsosamt alls, människor är inte gjorda för att leva på vatten i 14 dagar. Speciellt inte om du inte har några rejäla fettdepåer att bränna.

Jag kan bara hoppas på att du inte pushar dig allt för långt och får permanenta organskador eller dör.
Självklart är de det. Vi är djur och ibland kan inte djur äta för att jakten gått dåligt. Vi, som alla andra däggdjur, är skapade för att kunna gå lång perioder utan mat. Det är liksom därför vår kropp kan lagra fett.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback