Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-13, 17:23
  #1
Medlem
sadustenellers avatar
Hej där,

Jag har nyligen beställt ett paket utomlands med en olaglig medicin, Tullverket hittade detta paket och kontaktade mig, men det löste sig trotsallt! Jag förstår nu att det inte är värt det någonstans, och kommer aldrig göra samma sak igen, dock har folket jag köpte medicinen av postat YTTERLIGARE ett paket, pga dom två första som fastnade hos tullen.... Jag har ännu inte fått någon tracking number eller liknande.

Då jag genuint inte vill ha skiten längre undrar jag om det är möjligt att ringa till postföretaget som har hand om mitt paket och säga åt dom att avbryta sändelsen eller byta adress till något annat land innan det kommer till Sverige igen..

Tack så mycket!
Citera
2021-03-13, 17:26
  #2
Medlem
Nej, tyvärr. Det går inte.
Citera
2021-03-13, 17:35
  #3
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Nej, tyvärr. Det går inte.
Fan vad jobbigt, tack för ett snabbt svar åtminstone
Citera
2021-03-13, 17:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Fan vad jobbigt, tack för ett snabbt svar åtminstone
Vad är det som löste sig? Är förundersökningen nedlagd?

Tullen kommer möjligtvis ha lite bättre koll på dina paket framöver, det beror mkt på vad du beställt och vilken mängd.

Ditt förhållningssätt bör vara att neka och hålla rent hus.
Citera
2021-03-13, 18:01
  #5
Medlem
Kan kanske vara en poäng att höra av sig till de som skickar paketen att du inte vill ytterligare ett om även det som är på väg skulle fastna.
Citera
2021-03-13, 18:02
  #6
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Vad är det som löste sig? Är förundersökningen nedlagd?

Tullen kommer möjligtvis ha lite bättre koll på dina paket framöver, det beror mkt på vad du beställt och vilken mängd.

Ditt förhållningssätt bör vara att neka och hålla rent hus.
Ja, jag nekade och dom förstörde paketet sa dom.

Jo men precis.. det är lite det jag är rädd över, jag hade ingen VPN när jag beställde skiten vilket jag kom på i efterhand. Det var modafinil jag beställde, så det är väl inte direkt några tunga grejer så sätt, men man beställer ju ändå över hundra tabletter när man väl brukar göra en beställning, så det ser väl inte direkt bra ut..

Ja precis, det kommer jag göra.. Håller inte på med något så det är lugnt på den fronten. Är mest orolig så det inte blir utredning o skit.
Citera
2021-03-13, 18:06
  #7
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Kan kanske vara en poäng att höra av sig till de som skickar paketen att du inte vill ytterligare ett om även det som är på väg skulle fastna.
Jo, absolut, det har jag redan gjort och sagt att jag inte är intresserad längre, frågade dom först om dom kunde avbryta ordern med tanke på att det ändå är dom som skickar den, men dom sa att det inte gick. Tack ändå!
Citera
2021-03-13, 21:10
  #8
Medlem
Grattis!
Du kommer dömas till minst 2-3 års fängelse för smuggling och narkotikabrott.
Eftersom du redan golat ner dig själv genom att ha haft kontakt med tullen så är du rätt körd.
Citera
2021-03-13, 22:23
  #9
Moderator
yz44s avatar
Kontakta tullen och förklara läget, sedan kontaktar du avsändaren och avböjer ytterligare paket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback