Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-07, 15:28
  #1
Medlem
pansarbrittas avatar
Hej. Jag har ett paket som blivit försenat och inte ännu kommit fram till ombudet, men som ändå finns i min stad. Beräknad leverans är imorgon, men då jag helst skulle behöva det idag så undrar jag.. Är det möjligt att åka direkt till postnord och hämta ut paketet idag istället? Jag antar att det bara ligger där och väntar tills imorgon när de kör ut paketen till ombuden igen.
__________________
Senast redigerad av pansarbritta 2021-04-07 kl. 15:31.
Citera
2021-04-07, 15:40
  #2
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Hej. Jag har ett paket som blivit försenat och inte ännu kommit fram till ombudet, men som ändå finns i min stad. Beräknad leverans är imorgon, men då jag helst skulle behöva det idag så undrar jag.. Är det möjligt att åka direkt till postnord och hämta ut paketet idag istället? Jag antar att det bara ligger där och väntar tills imorgon när de kör ut paketen till ombuden igen.

Ingen aning faktiskt , men kanske.

Citat:
Hämta själv hos PostNord
Hämta försändelsen själv hos PostNord. Karta, adress och öppettider visas i appen och på webbplatsen som du kommer till via länken i aviseringen.


https://www.postnord.se/ta-emot/valj...t-din-leverans
Citera
2021-04-07, 15:43
  #3
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Ingen aning faktiskt , men kanske.




https://www.postnord.se/ta-emot/valj...t-din-leverans

Går ej att ändra leveransval. Får väl åka och pröva då innan de stänger
Citera
2021-04-07, 15:44
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Hej. Jag har ett paket som blivit försenat och inte ännu kommit fram till ombudet, men som ändå finns i min stad. Beräknad leverans är imorgon, men då jag helst skulle behöva det idag så undrar jag.. Är det möjligt att åka direkt till postnord och hämta ut paketet idag istället? Jag antar att det bara ligger där och väntar tills imorgon när de kör ut paketen till ombuden igen.
Hoppas att det inte är Postnords terminal på Toftanäs i Malmö.

Mer förvirrat folk är svårt att finna.
Citera
2021-04-07, 15:45
  #5
Medlem
khys avatar
Brukar vara så att du måste ringa och de ska hitta paketet! Det ligger troligtvis i en bur som står i närheten av där lastbilen/paketbilen som ska köra ut det imorgon ska lasta.
Visst bor du i en liten by med inte så många invånare så är det nog bara att åka dit, men en större stad så kan ditt paket ligga bland 50-100 andra paket som då någon måste leta fram.
Citera
2021-04-07, 18:23
  #6
Medlem
Bonnatorps avatar
Eftersom de måste leta åt paketen för hand i en av burarna som lastas på lastbil så kan det vara till stor hjälp om du har måtten på paketet redo.

De bör visserligen ocks ha tillgång till dessa mått, men du kan enkelt se dem i appen.
Citera
2021-04-07, 19:01
  #7
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hoppas att det inte är Postnords terminal på Toftanäs i Malmö.

Mer förvirrat folk är svårt att finna.
Hade ett paket som låg hos dem i två veckor. Men när jag frågade om det, då jävlar började det röra på sig. FÖrklaringe var att det hade fastnat i en maskin...
Citera
2021-04-07, 20:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hoppas att det inte är Postnords terminal på Toftanäs i Malmö.

Mer förvirrat folk är svårt att finna.

Jag tror tyvärr att Toftanäs är ovidkommande i sammanhanget - det är svårt att hitta icke-förvirrade folk på någon av PostNords terminaler öht.
Citera
2021-04-10, 19:07
  #9
Medlem
miikoss avatar
Problemet brukar vara när man ska försöka hitta telefonnummer.

Postens växel släpper ogärna fram samtal till olika kontor om man inte har ett bokat samtal. Utan brukar hänvisa till kundtjänst.

Enklast är nog att åka till utlämningen/inlämningen och fråga där. Om du har tur så vet de i vilken bur det ligger.

Man får dock tänka på att inte allt passerar en distrubutionsterminal, utan det kan hända att en lastbil ska åka direkt ifrån sorteringsterminal till mottagarens ombud.

Ex, om ombudet är på landsbygden.
Citera
2023-10-06, 21:04
  #10
Medlem
3R580D4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Går ej att ändra leveransval. Får väl åka och pröva då innan de stänger

Är i en liknande situation och undrar hur det gick? Kunde du hämta på terminalen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback