Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-22, 20:20
  #4021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Om du tittar efter lite, dvs. scrollar ned en bit via den här länken så kommer du att märka att källorna är från otaliga ställen.

Children's Health Defense
https://childrenshealthdefense.org/d...ther-pandemic/

News and updates from Robert F. Kennedy, Jr. and the Children’s Health Defense. CHD is implementing many strategies, including legal, in an effort to defend the health of our children and obtain justice for those already injured.

Bakom initiativet står advokat Robert F. Kennedy, Jr. som vigt en livstid i ämnet offer för "big pharma".

Samt,
Var är dina källor, ser dina enradare på många poster i tråden om att så inte är fallet utan referenser oavsett vad som länkats.
Att ta upp Kennedy i detta fallet är att göra självmål, men det hör inte hit. Det enda jag frågade efter var alternativa källor, bort från de som är öppet antivaccination och desinformation. Det blir mer trovärdigt om man refererar till en mer neutral källa, men det händer aldrig. Jag efterfrågar opartiskhet.
Citera
2022-06-22, 20:26
  #4022
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Att ta upp Kennedy i detta fallet är att göra självmål, men det hör inte hit. Det enda jag frågade efter var alternativa källor, bort från de som är öppet antivaccination och desinformation. Det blir mer trovärdigt om man refererar till en mer neutral källa, men det händer aldrig. Jag efterfrågar opartiskhet.
Du kallar advokat Robert F. Kennedy, Jr. för självmål, och då tycker jag allt du får ta och utveckla det lite.

Dessutom efterlyser du fler källor, mycket av vad som står att läsa på sidan är referenser till andra sidor, dvs. alternativa källor.

Och uppenbarligen tycker du att dina enradiga kommentarer utan källa ska tas som mer trovärdigt?

Edit,
Och av nyfikenhet, vad/vilka platsar som opartiska källor i din bok?
__________________
Senast redigerad av arne99 2022-06-22 kl. 20:32. Anledning: Mer text.
Citera
2022-06-22, 20:45
  #4023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Du kallar advokat Robert F. Kennedy, Jr. för självmål, och då tycker jag allt du får ta och utveckla det lite.

Dessutom efterlyser du fler källor, mycket av vad som står att läsa på sidan är referenser till andra sidor, dvs. alternativa källor.

Och uppenbarligen tycker du att dina enradiga kommentarer utan källa ska tas som mer trovärdigt?

Edit,
Och av nyfikenhet, vad/vilka platsar som opartiska källor i din bok?
Kennedy är en känd antivaccinförespråkare som inte drar sig för något, bör vara allmänt känt. Jag har inga källor, men jag irriterar mig på de som drar sina "fakta" från vinklade sidor, som har en klar agenda. Enradiga kommentarer har i alla fall dig att reagera, eller hur? Egentligen behövs oftast ett enda ord i denna dumma kakafoni; fel.
Citera
2022-06-22, 20:58
  #4024
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Kennedy är en känd antivaccinförespråkare som inte drar sig för något, bör vara allmänt känt. Jag har inga källor, men jag irriterar mig på de som drar sina "fakta" från vinklade sidor, som har en klar agenda. Enradiga kommentarer har i alla fall dig att reagera, eller hur? Egentligen behövs oftast ett enda ord i denna dumma kakafoni; fel.
Du som är en "vaccin apostel", förespråkar du vaccination idag från 6 månaders ålder som är det nya i en del länder?
Skulle du vaccinera dina om du har barn idag med nuvarande läge?
Är allt svart eller vitt, kanske det finns gråskalor även hos dig?

Du tror inte att det kan finnas en agenda eller vinklad rapportering bakom en verksamhet som genererar ofattbara vinster för läkemedelsindustrin och dess förespråkare? De har allt att vinna, de som ger uttryck för andra åsikter har allt att förlora men gör det ändå, vad kan det bero på tror du?

(FB) Vi är inte en Dr. utan 17000, Besegra mandaten - Eventet hölls I Washington DC 23/1.
__________________
Senast redigerad av arne99 2022-06-22 kl. 21:03. Anledning: Mer text.
Citera
2022-06-22, 22:09
  #4025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Du som är en "vaccin apostel", förespråkar du vaccination idag från 6 månaders ålder som är det nya i en del länder?
Skulle du vaccinera dina om du har barn idag med nuvarande läge?
Är allt svart eller vitt, kanske det finns gråskalor även hos dig?

Du tror inte att det kan finnas en agenda eller vinklad rapportering bakom en verksamhet som genererar ofattbara vinster för läkemedelsindustrin och dess förespråkare? De har allt att vinna, de som ger uttryck för andra åsikter har allt att förlora men gör det ändå, vad kan det bero på tror du?

(FB) Vi är inte en Dr. utan 17000, Besegra mandaten - Eventet hölls I Washington DC 23/1.
Alla som jag känner är vaccinerade. Föräldrar, barn, arbetskamrater. Ingen har fått någon biverkning. Du har adekvata svar i din tråd du länkade till, första och andra svaret till att börja med. När ska du inse att du är ett av de lättlurade fåren?
Citera
2022-06-23, 09:43
  #4026
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Alla som jag känner är vaccinerade. Föräldrar, barn, arbetskamrater. Ingen har fått någon biverkning. Du har adekvata svar i din tråd du länkade till, första och andra svaret till att börja med. När ska du inse att du är ett av de lättlurade fåren?
Det står dig förstås fritt att utifrån din kunskap kalla mig ett får, lite förvirrad bara av din association då den brukar användas omvänt, antalet "anhängare av något".

Nu är jag emellertid med nedlagd tid i ämnet sedan starten av covid tyvärr övertygad om att tingens ordning är betydligt värre än vad du tror men förhoppningsvis inte så illa som jag tror.

Jag har alltid varit öppen för att titta på information från olika sidor i vad ämne det nu må vara då "myntet" ofta har fler än två sidor när man väl tittar närmare, så också i ämnet covid och i dagens läge så kan jag svårligen se att min nuvarande ståndpunkt om covid kommer att ändras.

Tiden kommer kanske att utvisa var sanningen ligger, men starka och inflytelserika intressen gör sitt bästa för att hålla locket på.

Personligen har jag en mix av vaccinerade och ovaccinerade i min omedelbara närhet. Av de som valde att vaccinera sig har alla utom en valt att avvakta utvecklingen efter två doser.

Här nedan har du en duckduckgo.com sökning som ger en mix av träffar (källor) om den i vokabuläret nyligt introducerade SADS,
https://duckduckgo.com/?q=jab+sudden...me&t=h_&ia=web

Och det nedan är länk till en intervju med en sjuksköterska om hennes observationer och upplevelser från tiden då vaccinationen började.

Australian Nurse Speaks Out: Vaccine Carnage In The ER
https://rumble.com/v1912p6-australia...in-the-er.html

Kommer du ihåg hur informationen här i Sverige såg ut över tid, appropå trovärdig källa?
Citera
2022-06-23, 10:39
  #4027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag bara gissar att du gymmar mycket? Jag hörde på en poddcast från en tidning vi båda nog hatar, om att antalet antivaxare växte kraftigt pga att många gymmare inte längre hade tillgång till sitt gym. De började då göra saker deras hjärnor inte var vana vid, dvs surfa. Många hittade diskussioner om pandemin och som de relativt enkla hjärnor många av dem hade, fastnade de för alla konspirationer som fanns.

Jag förutsatte att detta var en lögn, och småskrattade faktiskt. Senare började jag söka på andra inlägg av antivaxare och upptäckte då till min stora överraskning att många faktiskt skrev mycket i gymtrådar och vissa tom skröt att de kunde lyfta mer än de flesta vaccinerade.

Inget fel på detta, men man bör ägna sig åt det man kan mest och inte tro att man är expert på andra områden. Gymmarna skall lyfta vikter och njuta av sina muskler, medan andra människor använder hjärnan. Tänk dig själv om gymmen plötsligt skulle fyllas av intelligenta människor. Vi skulle ofta använda maskinerna på helt fel sätt och du skulle skratta och undra vad vi höll på med. Det är väl ganska jämförbart?

Vilka droger går du på?
Citera
2022-06-23, 10:42
  #4028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Det är ju ditt problem att du tror på konspirationsmedia och i bästa konspiratoriska anda försöker byta riktning till nytt ämne.

Vad jag vet har ingen dött på min arbetsplats men det är en större mängd med bestående problem på lungorna fortfarande. Utan läkarvård hade de dock med all sannolikhet varit en pinne i din dödsstatistik.

Med din tanke att det är ok att folk dör vid en viss ålder och för att de kan ha andra sjukdomar är mycket skrämmande. Lite som att säga att det är ok med dödsfall i trafiken om det är unga manliga bilförare eftersom de oftast har så liten snopp och måste hävda sig och därmed är inblandade i flera olyckor än andra.

Du förvirrar dig själv.

Jag har sagt från början att detta är ett virus som drabbar äldre multisjuka. Vetenskapen säger likadant. Och även folks husgud Bill Gates säger det (2 år efter övriga världen)

Vad är konspirationen? Verkligheten är vad den är

Jag förstår att 2 års skrämselpropaganda tar hårt på folk. Men herregud, nån gång måste nu lyfta blicken och kolla på verkligheten
Citera
2022-06-23, 11:33
  #4029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Det står dig förstås fritt att utifrån din kunskap kalla mig ett får, lite förvirrad bara av din association då den brukar användas omvänt, antalet "anhängare av något".

Nu är jag emellertid med nedlagd tid i ämnet sedan starten av covid tyvärr övertygad om att tingens ordning är betydligt värre än vad du tror men förhoppningsvis inte så illa som jag tror.

Jag har alltid varit öppen för att titta på information från olika sidor i vad ämne det nu må vara då "myntet" ofta har fler än två sidor när man väl tittar närmare, så också i ämnet covid och i dagens läge så kan jag svårligen se att min nuvarande ståndpunkt om covid kommer att ändras.

Tiden kommer kanske att utvisa var sanningen ligger, men starka och inflytelserika intressen gör sitt bästa för att hålla locket på.

Personligen har jag en mix av vaccinerade och ovaccinerade i min omedelbara närhet. Av de som valde att vaccinera sig har alla utom en valt att avvakta utvecklingen efter två doser.

Här nedan har du en duckduckgo.com sökning som ger en mix av träffar (källor) om den i vokabuläret nyligt introducerade SADS,
https://duckduckgo.com/?q=jab+sudden...me&t=h_&ia=web

Och det nedan är länk till en intervju med en sjuksköterska om hennes observationer och upplevelser från tiden då vaccinationen började.

Australian Nurse Speaks Out: Vaccine Carnage In The ER
https://rumble.com/v1912p6-australia...in-the-er.html

Kommer du ihåg hur informationen här i Sverige såg ut över tid, appropå trovärdig källa?
Inte ens där hade du rätt med SADS.
https://www.bhf.org.uk/informationsu...onditions/sads
Citat:
Sudden arrhythmic death syndrome is when someone dies suddenly and unexpectedly from a cardiac arrest, but the cause of the cardiac arrest can’t be found.
Citera
2022-06-23, 13:56
  #4030
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Inte ens där hade du rätt med SADS.
https://www.bhf.org.uk/informationsu...onditions/sads
Inte ens där?
Jag hoppas att de som läser tråden läser en bit bakåt......

Första gången du adresserar något konkret tror jag, antar att du så här långt i tråden inte ens brytt dig om att klicka på någon länk innan du förkastat innehållet?

Prova nu och som omväxling klicka på länken i min post innan och fråga dig varför resultatet ser ut som det gör.

Här nedan har du en duckduckgo.com sökning som ger en mix av träffar (källor) om den i vokabuläret nyligt introducerade SADS,
https://duckduckgo.com/?q=jab+sudden...me&t=h_&ia=web
Citera
2022-06-23, 14:21
  #4031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Inte ens där?
Jag hoppas att de som läser tråden läser en bit bakåt......

Första gången du adresserar något konkret tror jag, antar att du så här långt i tråden inte ens brytt dig om att klicka på någon länk innan du förkastat innehållet?

Prova nu och som omväxling klicka på länken i min post innan och fråga dig varför resultatet ser ut som det gör.

Här nedan har du en duckduckgo.com sökning som ger en mix av träffar (källor) om den i vokabuläret nyligt introducerade SADS,
https://duckduckgo.com/?q=jab+sudden...me&t=h_&ia=web
Resultatet ser ut som det gör för att du har med avsikt inkluderat "jab".
Möjligt att vår vokabulär växt med främmande ord på sistone, men SADS har varit känt i mer än 15 år vad jag kunnat finna. Både "adult" och "arrythmic" verkar gångbart i studierna jag kollat på och ingen har haft med någon sorts vaccin att göra.
Citera
2022-06-24, 05:46
  #4032
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Du förvirrar dig själv.

Jag har sagt från början att detta är ett virus som drabbar äldre multisjuka. Vetenskapen säger likadant. Och även folks husgud Bill Gates säger det (2 år efter övriga världen)

Vad är konspirationen? Verkligheten är vad den är

Jag förstår att 2 års skrämselpropaganda tar hårt på folk. Men herregud, nån gång måste nu lyfta blicken och kolla på verkligheten

Personer I släkten som inte har någon underliggande sjukdom, bättre hälsa än mig när det gäller både vikt och kost blev extremt sjuka. Jag själv fick endast lite feber i 2-3 timmar.. Sen säger ju inte vetenskapen eller ens studier det du påstår så frågan är varför du gått på allt ljug om viruset?

Elever på en skola i byn blev så sjuka att skolan akut stängdes, dottern går på den skolan så jag har förstahandsinformation om just den händelsen.

Det man däremot har sagt är att risken att dö var mycket större med ålder och underliggande sjukdomar. Aldrig att det inte kan drabba fullt friska.

Ni konspirationstroende har en extrem förmåga att förvanska information för att gagna era sjuka syften.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback