Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Hur ser läget med toapapper ut hemma hos dig?
Ja, Jag har massvis av toapapper hemma.
34,38%
11 röster
Ja, jag har,men bara några toarullar hemma då de tar plats
25,00%
8 röster
Nej, Jag skiter i det!
21,88%
7 röster
Vem fan behöver toapapper. / Annat alternativ
18,75%
6 röster
2021-07-29, 21:57
  #1
Medlem
rtyuios avatar
Vi minns alla den fruktansvärda toapapperskrisen i Februari/Mars 2020 då hela världen fick explosiv rännskita och folk köpte på sig mer toalettpapper än deras rövhål förmådde att konsumera. Således blev det en enorm bristvara i många butiker och folk kunde gå runt i flera dagar med otorkade arslen för att många "arslen" köpte på sig extra mycket toapapper. Folk såg detta flockbeteende i TV och sociala medier och skulle således plundra butikerna på de sista rullarna. Detta skedde överallt i världen.
Så har du bunkrat toapapper inför nästa kris eller skiter du i det? Och om inte, varför inte? Finns alternativa lösningar?
Citera
2021-07-29, 21:58
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Min lokala affär löste hysterin ganska lätt med att folk bara fick köpa ett paket var.
Citera
2021-07-29, 21:59
  #3
Avstängd
KELOWNAs avatar
Jag äter mycket fiber och behöver därför inte torka mig. Annars gör som muslimer och använd handen!
Citera
2021-07-29, 22:05
  #4
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KELOWNA
Jag äter mycket fiber och behöver därför inte torka mig. Annars gör som muslimer och använd handen!

Eller njut av den kultiverade franska vanan med bidé.

En bal toapapper hemma ska ändå räcka ganska många dagar om man ransonerar lite.

Tänker mer på att ha mineralvatten och läsk hemma ifall vattnet slås ut.
Citera
2021-07-29, 22:19
  #5
Medlem
Turist i tidens avatar
Sverige exporterar toapapper. Skulle det bli kris kan jag spola av mig i duschen. Om inte den ordinarie rövpolningen skulle fungera.
Citera
2021-07-29, 22:25
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Eller njut av den kultiverade franska vanan med bidé.

En bal toapapper hemma ska ändå räcka ganska många dagar om man ransonerar lite.

Tänker mer på att ha mineralvatten och läsk hemma ifall vattnet slås ut.
Som vi vet från alla toapapperstrådar, så finns det ingen på fb som använder toapapper. Alla har bidé, duschar eller har någon jävla arabslang de spolar röven med.
Citera
2021-07-30, 11:44
  #7
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Sverige exporterar toapapper. Skulle det bli kris kan jag spola av mig i duschen. Om inte den ordinarie rövpolningen skulle fungera.

Och ändå slog skithuspappershysterin till även här. Sverige kan förse hela Europa med dasspapper och lik förbannat gapade hyllorna tomma. Det är alltså inte potentiell riktig brist man behöver preppa för utan tillfällig brist i konsumentledet orsakad av masshysteri. Ett extra sexpack dasspapper kan alltså vara bra att ha men flera stora balar är helt onödigt.
Citera
2021-07-30, 11:47
  #8
Medlem
farfars avatar
Bunkrar inte, om det blir kris får man väl torka sig med nån gammal pocketbok.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback