Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-01, 14:11
  #1
Medlem
Jag har skrivit nedanstående fråga till kundtjänst på Hallon utan att få något svar.
Skulle uppskatta på tips på hur man kan lösa situationen !

"Jag/vi har två abonnemang (person 1, person 2) hos er. I nuläget är bägge abonnemangen registrerade på person 1 och dennes kreditkort. Nu vill person 2 ta över innehav och betalning av “sitt” abonnemang.

Ni skriver i ert “lösningsförslag” att man kan lösa detta genom att uppdatera kreditkortuppgifterna till att gälla person 2´s kreditkort. Men eftersom bara ett kreditkort kan registreras i systemet, har man ju då i stället flyttat över betalningsansvaret för BÅDA abonnemangen till person 2 från person 1. Detta är inte vad som önskades !

Har jag missförstått något ?"
Citera
2021-09-01, 14:19
  #2
Medlem
Anti-WOGs avatar
Ring 3/Hallons kundtjänst.
Citera
2021-09-01, 14:21
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fysdunktionell
Jag har skrivit nedanstående fråga till kundtjänst på Hallon utan att få något svar.
Skulle uppskatta på tips på hur man kan lösa situationen !

"Jag/vi har två abonnemang (person 1, person 2) hos er. I nuläget är bägge abonnemangen registrerade på person 1 och dennes kreditkort. Nu vill person 2 ta över innehav och betalning av “sitt” abonnemang.

Ni skriver i ert “lösningsförslag” att man kan lösa detta genom att uppdatera kreditkortuppgifterna till att gälla person 2´s kreditkort. Men eftersom bara ett kreditkort kan registreras i systemet, har man ju då i stället flyttat över betalningsansvaret för BÅDA abonnemangen till person 2 från person 1. Detta är inte vad som önskades !

Har jag missförstått något ?"

Som jag förstått det klarar inte Hallons system av att byta person/betalningsansvarig från en person/företag till någon annan. Man får då istället flytta abonnemanget till någon annan operatör. Du får alltså ta det ena abonnemanget (person tvås) och flytta till ex Telia. Vill ni gärna ha Hallon får ni flytta till en operatör utan bindningstid och sedan flytta tillbaka till Hallon.

Det låter helsjukt, men så har jag förstått det.
Citera
2021-09-01, 17:42
  #4
Medlem
OK, tack.
Det bygger väl på att den nya operatören kan/vill byta namn och betalningsinfo på på abonnemanget ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback