Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-11, 15:11
  #1
Medlem
Giant Squids avatar
En kort fråga.
Hur hanteras OT vid multicitering?
Jag har sett en del fall där en användare citerar 2-3 olika användare i samma inlägg, där man kan citera en användare fullständigt OT, men sedan vara ontopic i det andra citatsvaret.

Vad gäller då? Ontopic , offtopic , raderas eller få vara kvar?
Citera
2021-09-11, 15:28
  #2
Medlem
Lungcancers avatar
Ja du får citera inlägg som är OT utan att varnas för OT. Eller vad är din fråga?
Citera
2021-09-11, 15:36
  #3
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Ja du får citera inlägg som är OT utan att varnas för OT. Eller vad är din fråga?
Nej att om jag multiciterar x antal användare i ett inlägg. Och om jag går fullständigt OT i citat till användare A. Men är ontopic i samma inlägg till användare B.
Om mitt inlägg då rapporteras för OT gentemot svaret till användare A. Tas då hela inlägget bort, även svaret till användare B. Eller klipps A ut?
Citera
2021-09-11, 15:50
  #4
Medlem
Lungcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej att om jag multiciterar x antal användare i ett inlägg. Och om jag går fullständigt OT i citat till användare A. Men är ontopic i samma inlägg till användare B.
Om mitt inlägg då rapporteras för OT gentemot svaret till användare A. Tas då hela inlägget bort, även svaret till användare B. Eller klipps A ut?
Jaha ursäkta, jag som är trög. Nej ett sådant inlägg får stå kvar, oredigerat, förutsatt att det inte bryter mot någon av dom allvarligare reglerna, t.ex. 1.06, 0.06 och 1.01. Andra regler kan också vara aktuella men dessa är dom vanligaste som brukar ställa till problem i just sådana här fall. Skulle en allvarligare regel brytas och inte bara 0.03 så tas hela inlägget bort, mod trimmar inte bort regelbrottet.
Citera
2021-09-11, 15:50
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej att om jag multiciterar x antal användare i ett inlägg. Och om jag går fullständigt OT i citat till användare A. Men är ontopic i samma inlägg till användare B.
Om mitt inlägg då rapporteras för OT gentemot svaret till användare A. Tas då hela inlägget bort, även svaret till användare B. Eller klipps A ut?

Det går inte att svara generellt utanbedöms från fall till fall.

Klipps ut gör det i varje fall inte. Moderatorer editerar inte inlägg.
Citera
2021-09-11, 15:55
  #6
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det går inte att svara generellt utanbedöms från fall till fall.

Klipps ut gör det i varje fall inte. Moderatorer editerar inte inlägg.
Det går ju att missbruka genom att smyga in OT svar och använda det andra ontopic svaret som alibi.
Citera
2021-09-11, 15:58
  #7
Medlem
Gissningsvis går det väl under samma bedömning som helt vanliga inlägg, dvs är tillräckligt mycket on topic och bara något enstaka off topic så får det nog stå kvar.

Sen är det som tempezzt säger att det bedöms från fall till fall.
Citera
2021-09-11, 16:00
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det går ju att missbruka genom att smyga in OT svar och använda det andra ontopic svaret som alibi.

Det finns mycket OT som slinker igenom i vart och varannat inlägg. Grejen är att föra diskussionen framåt. Om någon bokstav är OT är då inte hela världen. Missbruk kommer dock att upptäckas och beivras.
Citera
2021-09-11, 16:04
  #9
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns mycket OT som slinker igenom i vart och varannat inlägg. Grejen är att föra diskussionen framåt. Om någon bokstav är OT är då inte hela världen. Missbruk kommer dock att upptäckas och beivras.
Jaja självklart slinker ett och annat igenom.
Jag tänker på när det förekommer regelbundet, medvetet eller omedvetet. Ofta i syfte att försöka diskutera ett sidospår som är OT.
Citera
2021-09-11, 17:34
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jaja självklart slinker ett och annat igenom.
Jag tänker på när det förekommer regelbundet, medvetet eller omedvetet. Ofta i syfte att försöka diskutera ett sidospår som är OT.

Som sagt, från fall till fall.
Citera
2021-09-12, 18:37
  #11
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Ja du får citera inlägg som är OT utan att varnas för OT. Eller vad är din fråga?

Nej, OT är OT och kan leda till varningar oavsett.

Det funkar inte att skylla på saker som "Han började, jag följde bara med strömmen.".

Ibland varnas alla i en OT-härva.
Det beror ofta på hur OT det går och en hel massa andra parametrar.

Det är, som redan skrivits, något som bedöms från fall till fall.
__________________
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-09-12 kl. 19:07.
Citera
2021-09-12, 18:53
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, OT är OT och kan leda till varningar oavsett.

Det funkar att skylla på saker som "Han började, jag följde bara med strömmen.".

Ibland varnas alla i en OT-härva.
Det beror ofta på hur OT det går och en hel massa andra parametrar.

Det är, som redan skrivits, något som bedöms från fall till fall.

Du menar "Det funkar inte ...

Värt att förtydliga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback