Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-12, 08:28
  #1
Medlem
Jag har inte mått riktigt bra på väldigt länge och inte fattat varför. Nu tror jag att jag äntligen har förstått vad problemet är och jag lider av mögelförgiftning. Mögel kan lagras i fettceller och släpper ut gifter när jag bränner fett och viss kost som tex vitkål och spenat som är "antimögel" gör att jag mår dåligt vilket beror på att möglet släpper ut gifter i kroppen när det bekämpas.

Jag orkar inte med någon diskussion om huruvida min självdiagnos är rätt eller fel. Jag har bestämt mig för att ge mig några veckor till att detoxa mig ifrån mögel. Funkar det så funkar det. Funkar det inte så få jag prova något annat.

Jag har tittat runt på nätet och hittat en del livsmedel som skall vara bra att äta mot mögel och också hittat en hel del som jag bör undvika. Som jag ser det har jag tre olika alternativ.

1) En hyfsat ren fasta. Jag kommer äta 1 teskedar bentonitlera blandat med grönsaksfiber tre gånger per per dag och en matsked pumpakärnor till det. Bentonitlera påstås binda gifter så man lättare skiter ut dem. Kommer även dricka en halv tesked bikarbonat löst i vatten tre gånger om dagen. Jag vet inte säkert men får uppfattningen att jag vill äta i alla fall något litet till bentonitleran.

2) En helt ren vattenfasta. Jag har testat detta innan men mår jävligt dåligt efter ett par dagar. Jag pluggar på distans så jag kan ligga och stirra i taket en hel del om jag inte mår bra och plugga ikapp efter fastan. Kommer blanda i kolloidalt silver och seltin, ett salt med hög halt av kalium, i vattnet jag dricker.

3) FMD, fasting mimicing diet där jag äter 700ish kcal/dag av livsmedel som påstås vara bra mot mögel fördelat två måltider. Mycket fibrer för att ge mat till mina bra tarmbakterier.

Jag har ungefär tio kilo fett jag vill bli av med, det är därför jag vill ligga lågt i kalorier. Jag tror jag har mögel lagrat i fettet som jag vill bli av med. Att äta mer känns därför inte som en lösning. Dessutom vill jag svälta ut mögel och annan skit som kan finnas i kroppen. Skiten skall DÖ!!!

Jag behöver inte göra överdrivet mycket annat de närmaste tre veckorna men efter det måste jag må bra för då har jag en hel del att göra. Jag vill göra det som funkar bäst men är osäker på vad det är. Har någon här några synpunkter? Har någon kanske några egna erfarenheter av mögeldetox att dela med sig av? Har någon en option fyra som är bättre?

Jag har kollat runt rätt mycket på nätet senaste veckorna och detta är vad jag tror mest på men vill gärna ha lite feedback innan jag kör på. Har någon något vettigt att säga?
Citera
2024-03-28, 20:27
  #2
Medlem
Hur gick det för dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback