Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-24, 19:32
  #1
Medlem
Hej Flashbacksarmens undersåtar,

Hur länge tror ni jag klarar mig helt naken i naturen utan varken tändstål, eld, kläder, rent vatten eller liknande?

Ponera att alla människor är bortsuddade från jordena yta. Inga hus finns kvar. Bara jag och skogen.

Regler:
1. Ingen tjuvjakt
2. Ingen stöld
3. Inga moderna verktyg som inte kan tillverkas i skogen
4. Typ så

Hur länge tror ni jag klarar och har ni några tips?

Förra året klarade jag två veckor. Det var nära noll och hade ingen eld. Tror mina kunskaper ökat sen dess. Kan nu även göra eld med pinnar.

Edit: rekommenderar ingen att göra detta då jag fick både trikiner och hjärtproblem efter detta.
Citera
2021-09-24, 19:35
  #2
Medlem
ANtingen är du ett troll(nej, inte skogstroll) eller så är du väldigt imponerande. Låter som du bör undvika göra om det, i och med dina hjärtproblem. Om du nu inte har någon slags dödslängtan.
Citera
2021-09-24, 19:49
  #3
Medlem
Vart ska du vara? Är en viss skillnad på skogen i Norrland och en strand vid Medelhavet
Citera
2021-09-24, 19:55
  #4
Medlem
hyssasess avatar
sov du på bara marken eller byggde du en fet koja?¨
Citera
2021-09-24, 20:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natur.och.hbtq
ANtingen är du ett troll(nej, inte skogstroll) eller så är du väldigt imponerande. Låter som du bör undvika göra om det, i och med dina hjärtproblem. Om du nu inte har någon slags dödslängtan.

Mina hjärtproblem är i stort sätt helt läkta. Har inga "mellanhopp" eller "tjuvrusningar" längre.

Väljer att orda det i termer av frihetslängtan. Tror på livet efter döden och vill gärna vakna upp i en cool värld.
__________________
Senast redigerad av KassStrand 2021-09-24 kl. 20:08.
Citera
2021-09-24, 20:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Vart ska du vara? Är en viss skillnad på skogen i Norrland och en strand vid Medelhavet

Svealand.

Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
sov du på bara marken eller byggde du en fet koja?¨

Bara på marken samt massa löv. "Tak" var några grenar försökte även få det så vindskydsat som möjligt. Sov som max 3 timmar per natt. Mest för det var kallt och blåsigt.

Tyvärr var jag korkad att dricka dåligt vatten. Ska bygga ett filter nästa gång och bara dricka regnvatten.
Citera
2021-09-24, 20:11
  #7
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Jag tror du dör ganska omgående, den moderna människan har inte en chans ute i det fria. Speciellt om det är kallt.

Hur kan det finnas begrepp som stöld eller tjuvjakt om du är enda människan på jorden, då äger du ju allting på planeten.
Citera
2021-09-24, 20:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Jag tror du dör ganska omgående, den moderna människan har inte en chans ute i det fria. Speciellt om det är kallt.

Hur kan det finnas begrepp som stöld eller tjuvjakt om du är enda människan på jorden, då äger du ju allting på planeten.

Jag har läst nydligen om ide och vinterdvala, något många djur gör, även apor och primater tydligen. Tänkte prova.

Det var mest för att sätta er i rätt stämning, vill ha bra tips.
Citera
2021-09-24, 21:31
  #9
Moderator
Kraftkarls avatar
Du kan kontakta flummaren Mathias ifrån Outsiders och fråga.
Citera
2021-09-24, 21:52
  #10
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Tänker att det helt beror på val av årstid.

Sommar och massa plus = kanske kan gå rätt många veckor, särskilt med de nya kunskaperna. Respekt om du kan göra eld av pinnar!

Vinter och massa minus: kylan lär göra att du inte klarar många timmar alls, om du inte bygger nå vapen, fäller ett stort djur, putsar loss djurhuden å sveper in kroppen. Fast det faller väl inom tjuvjakt...

Oktober och runt nollan: Tror på 4 veckor och 5 dagar.
__________________
Senast redigerad av Puss.in.boots 2021-09-24 kl. 21:55.
Citera
2021-09-24, 22:02
  #11
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KassStrand
Ponera att alla människor är bortsuddade från jordena yta. Inga hus finns kvar. Bara jag och skogen.

Regler:
1. Ingen tjuvjakt
2. Ingen stöld
3. Inga moderna verktyg som inte kan tillverkas i skogen
4. Typ så
Du måste vara efterbliven som lever efter regler när allt är borta och överlevnad krävs.

Max 7 dagar ditt troll. I bästa fall längre om det är sommar, annars hälften max.

Djuren lär vara borta om människorna är det så vad ska du jaga?
Citera
2021-09-24, 22:09
  #12
Medlem
TuckerandDales avatar
Tre dygn som max.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback