Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-30, 17:32
  #1
Medlem
irriducibiliis avatar
en dum fråga kanske, men jag vet inte om de är en myt som jag ofta fått höra från polare som kurar, när dom säger att man typ blir "steril" under kurens gång och får döda spermier eller något och därmed inte kan göra kvinnor gravida under pågående kur.

stämmer det? eller är det en seglivad myt? gäller det på alla steroider på alla doser? eller kan man gå typ på en 250 mg testo e E5D kur o göra tjejer gravida?
Citera
2021-09-30, 17:48
  #2
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
en dum fråga kanske, men jag vet inte om de är en myt som jag ofta fått höra från polare som kurar, när dom säger att man typ blir "steril" under kurens gång och får döda spermier eller något och därmed inte kan göra kvinnor gravida under pågående kur.

stämmer det? eller är det en seglivad myt? gäller det på alla steroider på alla doser? eller kan man gå typ på en 250 mg testo e E5D kur o göra tjejer gravida?

För de allra flesta som brukar AAS minskar egenproduktionen av hormoner som kan göra en kvinna gravid antingen kraftigt eller helt under tiden som bruket pågår. Det finns dock vissa som bibehåller en viss, men reducerad, egndogen endokrin aktivitet trots exogen tillförsel av AAS och tillhör man den gruppen kan man göra en kvinna gravid trots att man använder AAS.
Citera
2021-09-30, 17:49
  #3
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
en dum fråga kanske, men jag vet inte om de är en myt som jag ofta fått höra från polare som kurar, när dom säger att man typ blir "steril" under kurens gång och får döda spermier eller något och därmed inte kan göra kvinnor gravida under pågående kur.

stämmer det? eller är det en seglivad myt? gäller det på alla steroider på alla doser? eller kan man gå typ på en 250 mg testo e E5D kur o göra tjejer gravida?

Ja det stämmer, till viss del. Desto längre kur, desto mindre spermier. Tillslut är du tillfälligt steril, i värsta fall permanent men sällsynt. Kliv av steroiderna och med tiden kommer dina spermier komma tillbaka. Detta handlar om längre bruk av steroider. Kliver du på en 12 veckors testo så är du absolut inte steril och bör tänka dig för.

Går även att trigga med hcg doser om man försöker få barn men har liten/ingen mängd spermier

Orkar inte gå djupare än så.

Mvh
Citera
2021-10-01, 00:10
  #4
Medlem
StriveUpwardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
gäller det på alla steroider på alla doser? eller kan man gå typ på en 250 mg testo e E5D kur o göra tjejer gravida?
Generellt sett så kommer egenproduktionen hämmas så fort du tillför något externt. Vilken typ av steroid du använder och dos spelar roll. Har för mig att proviron inte hämmar egenproduktionen så mycket jämfört med testo (rätta mig om jag har fel). Och kur doser på testo stänger ned dig mer än TRT doser.

Det du kan göra för att gå runt problemet är att använda något som triggar egenproduktionen att hållas igång. Tror HMG är det bästa alternativet här, men dyrare och svårare att få tag på än HCG.
Citera
2021-10-02, 16:23
  #5
Medlem
Roidberts avatar
Det går absolut. Jag har gått på testo oavbrutet sedan januari 2017. Gjorde min första fru gravid kring januari 2020, och sedan gjorde jag min andra fru gravid i slutet av januari 2021. DNA-testade min första dotter strax efter födseln, så kan bekräfta att hon är min. Min andra dotter dog tyvärr i tredje månaden, men kan med stor säkerhet säga att hon också var min (gjorde ett graviditetstest som visade negativt dagen efter första natten jag och min andra fru började knulla).
Citera
2021-10-02, 17:39
  #6
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det går absolut. Jag har gått på testo oavbrutet sedan januari 2017. Gjorde min första fru gravid kring januari 2020, och sedan gjorde jag min andra fru gravid i slutet av januari 2021. DNA-testade min första dotter strax efter födseln, så kan bekräfta att hon är min. Min andra dotter dog tyvärr i tredje månaden, men kan med stor säkerhet säga att hon också var min (gjorde ett graviditetstest som visade negativt dagen efter första natten jag och min andra fru började knulla).


Du använde väl ändå hcg inför detta vilket känns ganska relevant att berätta.
Citera
2021-10-02, 18:21
  #7
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Du använde väl ändå hcg inför detta vilket känns ganska relevant att berätta.

Ja. Använde hCG 1000iu/vecka (fördelat på 2 stick) under 4-5v båda ggr om jag minns rätt. Dock värt att nämna att båda blev gravida långt efter sista sticket hCG. I januari i år blev min andra fru gravid 20-25 dagar efter mitt sista stick hCG. Kommer inte ihåg hur det såg ut året före, men var t.o.m. längre tid efter det sista sticket. Därför tror jag faktiskt att jag inte ens behövde hCG. Skall dock köra det ändå innan nästa planerade graviditet för att maximera chanserna.
Citera
2021-10-02, 18:26
  #8
Medlem
wes420s avatar
klart som fan du kan gö nån på smällen
Citera
2021-10-03, 18:58
  #9
Medlem
Warhearts avatar
Ja.
Citera
2021-10-07, 21:13
  #10
Medlem
Det kan räcka med att sätta på hon.
Citera
2021-10-07, 21:22
  #11
Medlem
Xanyos avatar
Gjorde själv en gravid när jag gick på steroider för många år sedan mitt i kuren så det går allt, men steroider gör ju oddsen emot dig när det gäller att kunna göra någon gravid eftersom spermie produktionen minskar under kuren.


Det bästa om man vill ha lite bättre odds att göra någon gravid när man går på steroider är att ha några veckor av och försöka under den luckan. Så både Arnold & Sylvester gjorde och många andra kända bodybuilders som fick barn.
Citera
2022-08-21, 23:33
  #12
Medlem
Är 32 år gammal och gjort min 44 åriga flickvän gravid ,jag hade under tiden gått ungeför på Testo E 250mg e5d i 10 månader samtidigt som min flickvän fick för sig att gå ner i vikt och började med anavar men hann bara med 6 dagar då hon upptäckte att hon va gravid..

Jag har aldrig gjort någon gravid innan och legat ganska mycket och haft många tjejer och kört utan preventivmedel .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback