Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-09, 07:28
  #1
Medlem
KallePiggs avatar
Den här killen ger mig såna där jag-är-manlig-feminist-för-att-jag-döljer-något-vibbar!

Kolla exakt tio minuter in när Malou frågar om han har egna erfarenheter av det som diskuteras.

https://youtu.be/dLjAlZhYnYo

För ett ögonblick var jag säker på att han missförstod frågan och trodde att hon frågade om han slagit.

Seså.. skvallra!
Citera
2021-10-09, 10:51
  #2
Medlem
Ograsts avatar
Så han är alltså en feg opportunist och är ändade feminist för att få ligga?
Citera
2021-10-09, 11:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Den här killen ger mig såna där jag-är-manlig-feminist-för-att-jag-döljer-något-vibbar!

Kolla exakt tio minuter in när Malou frågar om han har egna erfarenheter av det som diskuteras.

https://youtu.be/dLjAlZhYnYo

För ett ögonblick var jag säker på att han missförstod frågan och trodde att hon frågade om han slagit.

Seså.. skvallra!
Ovanligt svag trådstart av TS. Papperskorgen nästa ?
Citera
2021-10-09, 12:08
  #4
Medlem
mvpys avatar
Håller helt med TS. Jens har något mörkt som han döljer.

Han var ju med i dokusåpan baren
Citera
2021-10-09, 12:34
  #5
Medlem
grungewhores avatar
Han skriver dynga och då måste han kompensera det med en kulturmarxistisk persona. Liksom de flesta kvällstidningsskribenter.
Citera
2021-10-09, 12:41
  #6
Avstängd
Paris24s avatar
Hans texter är helt sjuka i sitt hat och sin introverta egensinniga tolkning av omvärlden, sedan mer än 10 år, och jag undrade länge om han var riktigt friskt. Tills jag såg honom intervjuas och han var ju 100% gay. Därefter slutade jag klicka på hans texter, bästa sättet att slippa åsikter med vinklad verklighetsbild motiverad av trauman i barndomen är att ignorera dem. Det är som att låta Gardell styra hur ett samhälle ska skötas. Gardell klickar jag aldrig heller på numera.
Citera
2021-10-11, 14:58
  #7
Medlem
KallePiggs avatar
För män som t.ex. slagit sina fruar så är det väldigt tacksamt att kunna börja babbla om "strukturer" och skylla på "patriarkatet".

Då är det ju inte deras egna personliga ansvar: de är själva offer!

Jag vet inte om Jens slagit sina brudar men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om så vore fallet.
Citera
2021-10-11, 18:45
  #8
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hans texter är helt sjuka i sitt hat och sin introverta egensinniga tolkning av omvärlden, sedan mer än 10 år, och jag undrade länge om han var riktigt friskt. Tills jag såg honom intervjuas och han var ju 100% gay. Därefter slutade jag klicka på hans texter, bästa sättet att slippa åsikter med vinklad verklighetsbild motiverad av trauman i barndomen är att ignorera dem. Det är som att låta Gardell styra hur ett samhälle ska skötas. Gardell klickar jag aldrig heller på numera.
Du har nog missförstått allt det där. Killen är framåt.

Har han kommit överens med en stylist på Albert Bonniers bokförlag om att han är skönlitteraturens rockartist? "Du är Sveriges Garth Hudson, nu kör vi!"
Citera
2021-10-11, 20:45
  #9
Medlem
Lyssna när Cyril Hellman från Stig Larsson podd I otakt med samtiden smular sönder honom i inledning till poddprogram med Navid, "småpåven Liljestrand ska bland annat ha skuckit kniven i honom och andra nära på ett falskt sätt" säger han om vad Liljestrand ska ha gjort mot Stig Larsson m fl:

https://play.acast.com/s/hurkanvi/ba...c2a69e56de1f70
Citera
2021-10-11, 20:53
  #10
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
För män som t.ex. slagit sina fruar så är det väldigt tacksamt att kunna börja babbla om "strukturer" och skylla på "patriarkatet".

Då är det ju inte deras egna personliga ansvar: de är själva offer!

Jag vet inte om Jens slagit sina brudar men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om så vore fallet.

Håller med. Intervjun i Malou var en rätt långtgående uppvisning i hur man inte har något ansvar själv. Offerkoftan på, minsann!
Citera
2021-10-11, 21:17
  #11
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du har nog missförstått allt det där. Killen är framåt.

Har han kommit överens med en stylist på Albert Bonniers bokförlag om att han är skönlitteraturens rockartist? "Du är Sveriges Garth Hudson, nu kör vi!"
Du kan ha rätt, han lyckas ju klamra sig fast i Expressen i 10-20 år och blir omskriven för böcker han ger ut. Mina åsikter gäller bara hans åsikter i hans texter, jag läser honom som en nyhetsreporter. Det kanske man inte ska. Han lyckas konsekvent och med 100% träffsäkerhet välja fel sida i samtliga frågor. Är det flyktingkris väljer han flyktingar. Är det tiggarkris väljer han tiggarna, han väljer metoo och flygskam osv. Det har han gjort ända från början och jag ska se om jag lyckas googla fram några riktigt stolliga åsikter. Han har sjukt korkade politiska åsikter som säkert bygger på hans uppväxt som nertryckt minoritet, och ingen blir gladare än jag om alla slutar klicka på hans Expressen-krönikor.
Citera
2021-10-21, 13:16
  #12
Medlem
Bonniermedia kör på friskt om honom nu. En slags "making an author" av honom. Bygga en kulturpersonlighet av honom som Bonnier gjort och gör med A Schulman.
Det här absurda landet.
Men Liljestrand ges ut av Bonnier och då gör dess tidningar såna här reklamkampanjer. Det är förståndigt av koncernen för pengarnas skull men naturligtvis kulturutarmande och en fördumning av folket.
Skulle mycket gärna vilja läsa hans biografi om Moberg.

Jag har läst hans skrönor i Expressen i flera år och kan träffsäkert säga, att en sån person är ingenting att läsa, han har ingenting att säga i litteraturen men desto mer som skrikare i en tabloid. Lika med A Schulman.
Som sagt det här absurda landet så fullt med hycklande och måttligt begåvade nollor som det ändå går mycket bra för ekonomiskt och som blir berömda med mecenaten Bonnier i ryggen.
(men Wiman i DN har inte hörts av på en tid nu efter hans famösa hyllningsartikel om den precis förolyckade Vilks - tillsagd att ligga lågt en tid eller någon liten självkritik?)
__________________
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-10-21 kl. 13:27.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback