Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-09, 10:40
  #1
Medlem
Kan det vara så att nivån på Flashback höjts i takt med att fler Facebook-grupper dykt upp där man kan skriva relativt öppet om sina kontroversiella åsikter? Att de som endast vill skrika ut sin åsikt med en mening har sökt sig från Flashback till Facebook?

Jag är bakfull, så orkar inte utveckla mitt resonemang mer än så just nu.
Citera
2021-10-09, 10:51
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Kan det vara så att nivån på Flashback höjts i takt med att fler Facebook-grupper dykt upp där man kan skriva relativt öppet om sina kontroversiella åsikter? Att de som endast vill skrika ut sin åsikt med en mening har sökt sig från Flashback till Facebook?

Jag är bakfull, så orkar inte utveckla mitt resonemang mer än så just nu.
Snarare tvärtom, nivån på Flashback har sjunkit då det finns fler ställen för seriösa diskussioner.
Det är ju mest outvecklade bakfylleinlägg här numera...
Citera
2021-10-09, 11:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Snarare tvärtom, nivån på Flashback har sjunkit då det finns fler ställen för seriösa diskussioner.
Det är ju mest outvecklade bakfylleinlägg här numera...

Touche.

Vilka är dessa ställen med seriösa diskussioner?
Citera
2021-10-09, 11:02
  #4
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Snarare tvärtom, nivån på Flashback har sjunkit då det finns fler ställen för seriösa diskussioner.
Det är ju mest outvecklade bakfylleinlägg här numera...

+1. Räcker med att kolla vilka Avatarer som blir kvar här. Klockren indikation.
Citera
2021-10-09, 12:12
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Snarare tvärtom, nivån på Flashback har sjunkit då det finns fler ställen för seriösa diskussioner.
Det är ju mest outvecklade bakfylleinlägg här numera...

Jag är beredd hålla med om detta helt. Jag tycker det går allt längre mellan inlägg och användare som skriver kvalitativt och läsvärt. Tidigare kunde jag vara häpen över många användares kunskaper, sätt att uttrycka sig på och diskutera en frågeställning. Numera ser jag nästan inte de användarna.

Kanske borde jag sammanställa kvalitativa användare i en lista och sedan aktivt söka upp deras diskussioner. Istället för som nu, läsa planlöst, vilket fungerat bra tidigare.
Citera
2021-10-09, 12:58
  #6
Medlem
AlfredosOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Kan det vara så att nivån på Flashback höjts i takt med att fler Facebook-grupper dykt upp där man kan skriva relativt öppet om sina kontroversiella åsikter? Att de som endast vill skrika ut sin åsikt med en mening har sökt sig från Flashback till Facebook?

Jag är bakfull, så orkar inte utveckla mitt resonemang mer än så just nu.
Det är väldigt få ställen på Flashback där man kan argumentera och diskutera något på ett klädsamt sätt. Politik och Samhälle är två ställen som jag önskade höll högre standard, tyvärr så kryllar det av människor som (o)medvetet misstolkar nyheter och skapar någon bisarr världsuppfattning baserat på en rubrik eller vad någon annan lika efterbliven användare har tolkat nyhetsartikeln som.

Gemene flashbackare har svårt att se längre än sin näsa och allt okänt är otäckt. Det är nog väldigt sällan, om aldrig, som jag har sett två parter godkänna varandras ståndpunkt och sedan gå vidare. Man finner högre nivåer och trevligare diskussioner i Godis, frukt och snacks än i Politik: inrikes. Det är sällan som folk vill diskutera, folk är mest ute efter att cirkelrunka eller bajsa på sin meningsmotståndare.

Om man är ute efter seriösa diskussioner så bör man leta sig vidare till självständiga forum. De må vara inaktivare, men kvaliteten per inlägg är så mycket högre.
Citera
2021-10-09, 13:24
  #7
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Kan det vara så att nivån på Flashback höjts i takt med att fler Facebook-grupper dykt upp där man kan skriva relativt öppet om sina kontroversiella åsikter? Att de som endast vill skrika ut sin åsikt med en mening har sökt sig från Flashback till Facebook?

Många Facebook-grupper är endast till för likasinnade - så att man kan dunka rygg på varandra. Jag tycker inte att det ger så mycket.

Det intressanta med Flashback är att man kan hitta starka motståndare till ens egna åsikter. Det ger intressantare debatter.
Citera
2021-10-09, 13:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredosO
Det är väldigt få ställen på Flashback där man kan argumentera och diskutera något på ett klädsamt sätt. Politik och Samhälle är två ställen som jag önskade höll högre standard, tyvärr så kryllar det av människor som (o)medvetet misstolkar nyheter och skapar någon bisarr världsuppfattning baserat på en rubrik eller vad någon annan lika efterbliven användare har tolkat nyhetsartikeln som.

Gemene flashbackare har svårt att se längre än sin näsa och allt okänt är otäckt. Det är nog väldigt sällan, om aldrig, som jag har sett två parter godkänna varandras ståndpunkt och sedan gå vidare. Man finner högre nivåer och trevligare diskussioner i Godis, frukt och snacks än i Politik: inrikes. Det är sällan som folk vill diskutera, folk är mest ute efter att cirkelrunka eller bajsa på sin meningsmotståndare.

Om man är ute efter seriösa diskussioner så bör man leta sig vidare till självständiga forum. De må vara inaktivare, men kvaliteten per inlägg är så mycket högre.

Håller verkligen med dig.
Är med i flera politiska grupper på Facebook oxå och de håller tyvärr en lika uselt låg nivå som debatterna härinne, men de med sämst språkbruk blir raderade där.

Har letat efter en vuxen plattform, men inte hittat nån bra än.
Citera
2021-10-09, 13:59
  #9
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Håller verkligen med dig.
Är med i flera politiska grupper på Facebook oxå och de håller tyvärr en lika uselt låg nivå som debatterna härinne, men de med sämst språkbruk blir raderade där.

Har letat efter en vuxen plattform, men inte hittat nån bra än.


De plattformar som faller i god ton-träsket kommer vara censurerande och repressiva så du kommer inte få ut någon intellektuellt hederlig debatt där då folk kommer lägga band på sig och inte diskutera det de verkligen tror och vet.

Flashback är för vuxna och om än inte perfekt så har jag inte hittat någon bättre för svenskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback