Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-28, 20:05
  #601
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Otränade muppar som inte kan säkerhet, rädda ängsliga som skjuter först och frågar sedan, road rage muppar, arga grannar. You name it.

Du tillhör väl den ängsliga gruppen som tror du ska bli påhoppad stupp i kvarten. Att vi är ett kommunistland är väl att ta i. Men absolut ett sosseland och det är illa nog.

Jag är företagare och miljonär, så Maggans utalanden om miljonärsskatter och borttaget 3:12 roar mig inte alls. Heller inte att regeringen går emot riksdagen och inte river upp 5årslicenserna som riksdagen röstat igenom. Någon sosse är jag inte, men jag är heller inte en galen libertarian/anarkist

De sköt utanför vårdcentralen där min bror och mor går och där jag ofta går på väg till centralstationen. Det var nära en av de två största gatorna i en stad med 35000 invånare. Det skjuts flera gånger om året i stan, fast den är så liten. Det är alltså inte på något sätt orealistiskt att man skulle behöva försvara sig med skjutvapen även om man inte är gängkriminell själv.

Vem säger att man inte skulle öva? Men det ska givetvis inte vara en förutsättning för att äga vapen.

Och om det blir kärnvapenkrig som en följd av kriget i Ukraina, så kan man heller inte skjuta sig själv där man ligger strål- och/eller brännskadad och plågas ohyggligt om man inte hade ett vapen innan. Samma sak om man får cancer eller demens. Min mor ville skjuta min morfar när han låg i ohyggliga cancersmärtor på sin dödsbädd, så att han inte skulle behöva lida, men hon kunde inte på grund av Sveriges fega vapenlag, som bara är till för att ta ifrån vanliga människor deras makt och värdighet.

Galen anarkist? Du är inte i närheten av att vara så klartänkt som t.ex. Lysander Spooner.
__________________
Senast redigerad av Redoxreaktion 2022-09-28 kl. 20:24.
Citera
2022-09-28, 20:25
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De sköt utanför vårdcentralen där min bror och mor går och där jag ofta går på väg till centralstationen. Det var nära en av de två största gatorna i en stad med 35000 invånare. Det skjuts flera gånger om året i stan, fast den är så liten. Det är alltså inte på något sätt orealistiskt att man skulle behöva försvara sig med skjutvapen även om man inte är gängkriminell själv.

Vem säger att man inte skulle öva? Men det ska givetvis inte vara en förutsättning för att äga vapen.

Och om det blir kärnvapenkrig som en följd av kriget i Ukraina, så kan man heller inte skjuta sig själv där man ligger strål- och/eller brännskadad coh plågas ohyggligt om man inte hade ett vapen innan. Samma sak om man får cancer eller demens. Min mor ville skjuta min morfar när han låg i ohyggliga cancersmärtor på sin dödsbädd, så att han inte skulle behöva lida, men hon kunde inte på grund av Sveriges fega vapenlag, som bara är till för att ta ifrån vanliga människor deras makt och värdighet.

Galen anarkist? Du är inte i närheten av att vara så klartänkt som t.ex. Lysander Spooner.

Du har noll konsekvenstänk. Tänk samhället som en lös geleklump. Om du drar lite i klumpen på ena sidan dallrar det på den andra. Det kanske låter nice att kunna skjuta mormor på dödsbädden. Men det har massor av följder. Tex många ångrar självmord, självmordet är lite mer definitivt med skjutvapen än med andra tillvägagångssätt. Nu är självmord med skjutvapen gansak högt bland jägare som det är. Men om man sänkte kraven på vapenägande skulle självmord med skjutvapen sticka i höjden.
Citera
2022-09-28, 20:29
  #603
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Du har noll konsekvenstänk. Tänk samhället som en lös geleklump. Om du drar lite i klumpen på ena sidan dallrar det på den andra. Det kanske låter nice att kunna skjuta mormor på dödsbädden. Men det har massor av följder. Tex många ångrar självmord, självmordet är lite mer definitivt med skjutvapen än med andra tillvägagångssätt. Nu är självmord med skjutvapen gansak högt bland jägare som det är. Men om man sänkte kraven på vapenägande skulle självmord med skjutvapen sticka i höjden.

Det är en rättighet att ta livet av sig. Det är alltså inget argument det heller. Och jag är ganska säker på att ingen tvekar om att de vill dö när de har en tumör stor som en fotboll i magen eller håller på att bli dementa eller huden ramlar av efter att man har varit nära ett detonerande kärnvapen. De flesta i Hiroshima hade säkert skjutit sig om inte Japan hade haft nästan noll civila skjutvapen.
Citera
2022-09-28, 21:02
  #604
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Otränade muppar som inte kan säkerhet, rädda ängsliga som skjuter först och frågar sedan, road rage muppar, arga grannar. You name it.

Du tillhör väl den ängsliga gruppen som tror du ska bli påhoppad stupp i kvarten. Att vi är ett kommunistland är väl att ta i. Men absolut ett sosseland och det är illa nog.

Jag är företagare och miljonär, så Maggans utalanden om miljonärsskatter och borttaget 3:12 roar mig inte alls. Heller inte att regeringen går emot riksdagen och inte river upp 5årslicenserna som riksdagen röstat igenom. Någon sosse är jag inte, men jag är heller inte en galen libertarian/anarkist


Tro sig vet något om sina anonyma debattmotståndare. Check.
Skryter anonymt om sin förment höga sociala rang. Check.

Ovanstående utgör signum för en måttligt begåvad Dunning-Kruger pajas. Känn dig träffad.

Låter som att du vill förhindra psykiskt instabila från att äga skjutvapen. Men hur ska du hindra dem från att skaffa vapen illegalt? För du kan ju vara helt säker på att en stor andel av ”bruschorna” som springer omkring med puffror och pangar i ditt sossehelvete är just väldigt psykiskt instabila och kan dra vapen vid minsta lilla upplevda kränkning.
Citera
2022-09-28, 22:09
  #605
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Tro sig vet något om sina anonyma debattmotståndare. Check.
Skryter anonymt om sin förment höga sociala rang. Check.

Ovanstående utgör signum för en måttligt begåvad Dunning-Kruger pajas. Känn dig träffad.

Låter som att du vill förhindra psykiskt instabila från att äga skjutvapen. Men hur ska du hindra dem från att skaffa vapen illegalt? För du kan ju vara helt säker på att en stor andel av ”bruschorna” som springer omkring med puffror och pangar i ditt sossehelvete är just väldigt psykiskt instabila och kan dra vapen vid minsta lilla upplevda kränkning.

Det där att han hela tiden drar upp hur mycket pengar han har och att han åt musslor kokta i vin på restaurang(!) är typiska saker som tyder på att han egentligen är en medelmåtta. Eller att han talar om att vara sossig och svennig, när accepterande av vapenlagar är något av det svenskaste - i dålig mening - som överhuvudtaget finns. Samma med den där Pa. Forever.

Min far, min bror och min frisör resonerar precis som han, och de är typiska normies alla tre. I min fars och min frisörs fall är det tragikomiskt, för båda är livrädda för tjuvar och rånare, samtidigt som de lever med livslögnen att man inte behöver vapen för att kunna försvara sig. Min frisör höll på att skita på sig när jag berättade att jag hade 3000 i kontanter på mig. Hon vågar inte ens ta betalt i kontanter för att hon är rädd för att bli rånad. Men tvättäkta gråsossesjäl och "vapen kan bara skapa mer problem".

Jag var en gång väldigt flyktigt bekant med en kriminell iranier. Han var åtalad för grov utpressning för 15 år sedan. Han var så dum att han inte förstod vad termen "ord mot ord" betydde. Han väntade för andra gången på rättegång och dömdes för andra gången till RPV med SUP. Men tillgång till vapen hade han. Han blev några få år senare skjuten av andra kriminella. Han har t.o.m. en egen tråd här på Flashback. Och apan som sköt en snut när jag bara var några få kvarter bort var bara 16 och definitivt varken smart eller psykiskt stabil.
Citera
2022-09-28, 23:49
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är en rättighet att ta livet av sig. Det är alltså inget argument det heller. Och jag är ganska säker på att ingen tvekar om att de vill dö när de har en tumör stor som en fotboll i magen eller håller på att bli dementa eller huden ramlar av efter att man har varit nära ett detonerande kärnvapen. De flesta i Hiroshima hade säkert skjutit sig om inte Japan hade haft nästan noll civila skjutvapen.

Fast nu är det ju ett faktum att många som har försökt ta livet av sig har ångrat sig. Som sagt du har inget konsekvenstänk, om vi släpper vapenägande helt löst skulle det bli kaos.
Citera
2022-09-28, 23:55
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Tro sig vet något om sina anonyma debattmotståndare. Check.
Skryter anonymt om sin förment höga sociala rang. Check.

Ovanstående utgör signum för en måttligt begåvad Dunning-Kruger pajas. Känn dig träffad.

Låter som att du vill förhindra psykiskt instabila från att äga skjutvapen. Men hur ska du hindra dem från att skaffa vapen illegalt? För du kan ju vara helt säker på att en stor andel av ”bruschorna” som springer omkring med puffror och pangar i ditt sossehelvete är just väldigt psykiskt instabila och kan dra vapen vid minsta lilla upplevda kränkning.

Nu är det ju inte så enkelt för vilken labil som helst att skaffa skjutvapen illegalt, man måste ha kontakter. Att instabila individer får tag på illegala vapen är mao ett mycket mer isolerat problem än att de kan få tag på dem legalt pga helt frisläppta vapenlagar.

Åter igen, skjutningarna är ett stort problem och ett resultat av att våra kära politiker daltat med kriminella alldeles för länge. Ge polisen och rättsväsendet de verktyg de behöver.

Men inget löser sig med att ge olämpliga individer rätten att bära vapen.
Citera
2022-09-28, 23:57
  #608
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Fast nu är det ju ett faktum att många som har försökt ta livet av sig har ångrat sig. Som sagt du har inget konsekvenstänk, om vi släpper vapenägande helt löst skulle det bli kaos.

Som både pessimist och anarkist ser jag det som självklart att det aldrig kan vara fel att ta livet av sig.

Det skulle inte bli kaos alls. Det är inte kaos i Vermont och Maine. Det var inte kaos i Schweiz och Österrike för 25-30 år sedan. Det var inte kaos i Sverige innan det fanns någon vapenlag här.
Citera
2022-09-28, 23:59
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Som både pessimist och anarkist ser jag det som självklart att det aldrig kan vara fel att ta livet av sig.

Det skulle inte bli kaos alls. Det är inte kaos i Vermont och Maine. Det var inte kaos i Schweiz och Österrike för 25-30 år sedan. Det var inte kaos i Sverige innan det fanns någon vapenlag här.

Haha, och galningar som dig ska vi ge vapen. Nej tack. Anarkister med lagliga vapen, that will be the day.

Om du nu är anarkist så kan du väl gå och köpa dig ett illegalt vapen.
Citera
2022-09-28, 23:59
  #610
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Nu är det ju inte så enkelt för vilken labil som helst att skaffa skjutvapen illegalt, man måste ha kontakter. Att instabila individer får tag på illegala vapen är mao ett mycket mer isolerat problem än att de kan få tag på dem legalt pga helt frisläppta vapenlagar.

Åter igen, skjutningarna är ett stort problem och ett resultat av att våra kära politiker daltat med kriminella alldeles för länge. Ge polisen och rättsväsendet de verktyg de behöver.

Men inget löser sig med att ge olämpliga individer rätten att bära vapen.

Bortsett ifrån förståndshandikappade och svårt psyksjuka så är gängkriminella definitivt de mest olämpliga man kan tänka sig för att äga vapen. De har inga problem att skaffa vapen.
Citera
2022-09-29, 00:05
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Bortsett ifrån förståndshandikappade och svårt psyksjuka så är gängkriminella definitivt de mest olämpliga man kan tänka sig för att äga vapen. De har inga problem att skaffa vapen.

Visst är det så. Men de skjuter inte här i Vasastan där jag bor. (Dock hade vi en sprängning i ett trapphus i Solna inte så långt här ifrån). Det är såklart synd för de som valt bosätta sig i gangsterghetton som Södertälje osv men det är isolerade problem till skillnad mot vad som skulle ske om vi släppte alla krav på vapenägande och lät folk böra dem på stan.

Schweiz har mig veterligen inte tillåtit vapenbärande nu eller för 30 år sedan. Men de har mycket bättre vapenlagar än Sverige, vi borde titta mer på dem.
Citera
2022-09-29, 00:05
  #612
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Haha, och galningar som dig ska vi ge vapen. Nej tack. Anarkister med lagliga vapen, that will be the day.

Om du nu är anarkist så kan du väl gå och köpa dig ett illegalt vapen.

Du är ungefär som min bror. Han kallar också alla som tänker utanför åsiktskorridoren/overtonfönstret galningar. Han kan inte motivera sig, han definierar helt enkelt alla som inte är samhällsfår som "galna".

Eftersom jag inte är gängkriminell är det förstås inte så lätt att hitta en seriös säljare, men om inte aset i Kreml atombombar Sverige, så ska det väl ordna sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback