Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-23, 16:43
  #1
Medlem
StigHails avatar
Ponera man sitter på 50g brunt heroin i småbitar och pulver, hur får man det då till en kompakt sten? Något speciellt bindemedel som man blandar ut med och som man sen sätter i press? Eller hur gör man?
Citera
2021-11-23, 17:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Ponera man sitter på 50g brunt heroin i småbitar och pulver, hur får man det då till en kompakt sten? Något speciellt bindemedel som man blandar ut med och som man sen sätter i press? Eller hur gör man?
Räcker det inte bara med att du pressar det tillräckligt hårt så att den blir en platta?

Köp en hasch pressform och pressa Heroinet med några ton https://gorillagrow.se/produkt/mediu...form-50-200-g/
Citera
2021-11-23, 18:13
  #3
Avstängd
link71s avatar
Finns en tråd ang detta. Posta där svarar jsg på din fråga.
Mvh
Citera
2021-11-23, 19:01
  #4
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Räcker det inte bara med att du pressar det tillräckligt hårt så att den blir en platta?

Köp en hasch pressform och pressa Heroinet med några ton https://gorillagrow.se/produkt/mediu...form-50-200-g/

Nja är inte riktigt säker på att det är så lätt, jag har provat mindre mängder i en stanspress som borde ha mer tryck än den du länkade, det blev bara typ ännu mer krossat, men inte i närheten av och bli fast form.
Vatten har jag tänkt på så att det blir typ lera och låta torka under press.
Har även tänkt på att värma upp det och sen press igen eller om det är något bindemedel och sen press igen.

Nu har inte jag 50 g heroin och har inte riktigt lust och råd att laborera för att få till det, är bara intresserad av hur det funkar. https://www.aljazeera.com/amp/news/2...phetamine-grow
På den här bilden så är det heroin i Afghanistan och förmodligen så har det inte hunnit bankats ut med så mycket och renhetsgraden borde vara hög, i Sverige tror jag renhetsgraden är mellan 15 och 40%, så när det väl nått Sverige så har det väl bankats ut flera gånger?
Men när jag sett större bitar här i Sverige som man får använda hammare och mejsel för och kunna slå av i mindre bitar, men som ändå har ungefär samma styrka som när man köpt i typ pulverform, så är jag intresserad hur dom gjort det så hårt?
För någonstans på vägen till Sverige så bankas det ut och görs hårt som sten, frågan är hur?
Citera
2021-11-23, 19:06
  #5
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Finns en tråd ang detta. Posta där svarar jsg på din fråga.
Mvh
Jag är nog rätt dålig på och söka då, för jag har inte hittat någon.
Citera
2021-11-23, 21:33
  #6
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Jag är nog rätt dålig på och söka då, för jag har inte hittat någon.
Jadu du gjorde en tråd förut som stängdes ner o admin linkade tråd.
Mvh
Citera
2021-11-23, 21:56
  #7
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Jadu du gjorde en tråd förut som stängdes ner o admin linkade tråd.
Mvh
Va? Nä hen länkade till denna delen av forumet.
Citera
2021-11-23, 22:09
  #8
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Va? Nä hen länkade till denna delen av forumet.
Ahh sedär ! Sorry ts.
Well det finns pressar som gör sådant. Finns på jula att köpa. Om inte nätet vet ej om jag får länka .
Mvh
Citera
2021-11-24, 00:35
  #9
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Ahh sedär ! Sorry ts.
Well det finns pressar som gör sådant. Finns på jula att köpa. Om inte nätet vet ej om jag får länka .
Mvh
Fast nu har jag ju provat det, den på Jula med mest kraft är på 20 ton tryckkraft , den jag har tillgång till är på 150 ton tryckkraft.
Att pressa hasch behövs det typ 3 ton tryckkraft
Det måste vara något mer och de är det min fråga är…
Citera
2021-11-24, 18:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Fast nu har jag ju provat det, den på Jula med mest kraft är på 20 ton tryckkraft , den jag har tillgång till är på 150 ton tryckkraft.
Att pressa hasch behövs det typ 3 ton tryckkraft
Det måste vara något mer och de är det min fråga är…

Du gör precis som när du bankat annat pulver och vill få det till en sten igen.
Du tar aceton och löser upp det till en gegga, sen lägger du geggan i någon form som du täckt med plastfolie, forma din gegga till en brick, låt det ligga i rumstemperatur (aceton dunstar i rumstemperatur) låt det ligga hyfsat varmt och efter ett par dygn så har du en solid tegelsten so to speak.

Precis samma tillvägagångssätt som när Ali baba gör med kokain när han bankat det.
Citera
2021-11-25, 00:50
  #11
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Du gör precis som när du bankat annat pulver och vill få det till en sten igen.
Du tar aceton och löser upp det till en gegga, sen lägger du geggan i någon form som du täckt med plastfolie, forma din gegga till en brick, låt det ligga i rumstemperatur (aceton dunstar i rumstemperatur) låt det ligga hyfsat varmt och efter ett par dygn så har du en solid tegelsten so to speak.

Precis samma tillvägagångssätt som när Ali baba gör med kokain när han bankat det.
Och du är säker att det går och göra så med H? Jag har gjort något liknande som du beskriver med kola för och få kolabas (inte crack) Väntade iofs inte så länge, utan efter några timmar gick det och röka kolan med gott resultat. Men är du säker att det går med h? Drogernas ursprung är ju inte ens samma kontinent och kola känns mer fuktig i sin konstisens.
Citera
2021-11-26, 11:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Och du är säker att det går och göra så med H? Jag har gjort något liknande som du beskriver med kola för och få kolabas (inte crack) Väntade iofs inte så länge, utan efter några timmar gick det och röka kolan med gott resultat. Men är du säker att det går med h? Drogernas ursprung är ju inte ens samma kontinent och kola känns mer fuktig i sin konstisens.

För att göra crack värmer du kokain, vatten och bikarbonat.

Aceton är ett lösningsmedel och löser upp ditt h och när det dunstar så tar det fukten med sig och kvar blir en stenhård klump.

Edit: såg att du skrev fribas, då räcker det att värma det med ammoniak, vilket fäller ut substansen.

Varför googlar du inte, finns hur mycket som helst på reddit om att få h i solida stenar.
__________________
Senast redigerad av Dipt 2021-11-26 kl. 11:17.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback