Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-08-25, 07:19
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Orkar inte argumentera mot en efterbliven besserwisser som vägrar inse att han har fel. Vem har mest kunskap om organisk kemi, jag som har studerat det eller en Flashback nisse som du?

Men okej, whatever bro 😂😂
Så låter det varje gång, inbillad teoretiker som inte får verkligheten att stämma i praktiken.
Faktum är att man får renare crack med ammoniak men ångorna har frätt bort dina hjärnceller så du fattar inte det.
Det finns många fotbollsexperter, men spela fotboll kan dom inte. 🤣
Citera
2022-08-25, 10:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Hahahahaha okej, jag fortsätter svamla, jag som har studerat organisk kemi och läkemedelskemi 😂

Klart som fan du får en skit produkt om du använder ration 50/50 😂😂

Man använder i snitt 1/3 del natrium karbonat. Jag har kokat massor av gånger, jobbar även som kemist. Använder du rätt mängd bikarbonat så brukar man få en yield på ca 85-92% om kokainet är rent. Dvs 1 gram kokain brukar för mig ge ca 0.90g fribas. Förutsatt att det är rent och du inte användet ett överskott på basen.

Läs på lite kemi så kommer du själv fatta att reaktionsformeln är i princip exakt likadan som ammoniak metoden och producerar samma resultat.
Men ja, du får tro vad du vill. Haha jävla efterblivna åsna 😂😂😂

Ja det är samma reaktion om du använder bikarbonat eller ammoniak. Dock vet du inte hur mycket kokainet är bankat när det når dig i Sverige.

Du kommer därmed aldrig vet hur mycket bikarbonat du ska använda för att konvertera allt till fribas utan att få rester av oreagerat bikarbonat.

Genom att använda ammoniak kan du använda ett stort överskott och på sätt säkerställa att allt kokain blir till fribas utan att behöva oroa dig för rester av ammoniak.
Citera
2022-08-25, 22:10
  #27
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Ja det är samma reaktion om du använder bikarbonat eller ammoniak. Dock vet du inte hur mycket kokainet är bankat när det når dig i Sverige.

Du kommer därmed aldrig vet hur mycket bikarbonat du ska använda för att konvertera allt till fribas utan att få rester av oreagerat bikarbonat.

Genom att använda ammoniak kan du använda ett stort överskott och på sätt säkerställa att allt kokain blir till fribas utan att behöva oroa dig för rester av ammoniak.
Stämmer mycket väl.

Har möjligheten att analysera via mitt partner labb i NL.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback