Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-12-23, 04:12
  #1
Medlem
Tja haft en idé att jag skulle göra en odlingsdagbok och idag är dagen.

Lite info och längre ner kommer bildlänk om allt fungerar.

Jag har ett tält som är 120x80 lite mysko mått men för vad jag tänkt blir det perfekt.
I det har jag en mars hydro tsl 2000 som jag är riktigt nöjd med och vet vad man får ut per lampa rätt bra.
Strainen är Jack Herer från barneys farm som jag rekommenderar allmänt.
Jag köpte 10 fröer fick 11
Och 11st germenated
Så 110% successrate😉

Har även fläktar både för cirkulation och till/frånluft och även luftfuktare etc etc
Näringen är för tillfället tillsatt redan i jorden som är special mix avsedd speciellt för endamålet.

Jag gör detta både för mig själv för att kunna se tillbaks och förbättra tekniker.

Planerar att lägga upp nån bild i veckan eller när det händer något synbart.

Här är en bild från vad jag kallar dag 1
och det är
18e december
https://imgur.com/a/0iTboyE

Ville iaf starta upp sen löser resten sig men nu see det ut som vi är igång iaf.
Citera
2021-12-23, 04:15
  #2
Medlem
psykoshippiens avatar
kul, lycka till.
Citera
2021-12-23, 06:02
  #3
Medlem
2021-12-24s avatar
Stort lycka till med älskade Lucia Weed, ska definitivt följas! En kort fråga: Hur är 120x80-tältet? Hur högt är det? Jag ser framför mig hur man kan få plats med två plantor bredvid varandra.
Citera
2021-12-23, 06:49
  #4
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitlersPappa123
Tja haft en idé att jag skulle göra en odlingsdagbok och idag är dagen.

Lite info och längre ner kommer bildlänk om allt fungerar.

Jag har ett tält som är 120x80 lite mysko mått men för vad jag tänkt blir det perfekt.
I det har jag en mars hydro tsl 2000 som jag är riktigt nöjd med och vet vad man får ut per lampa rätt bra.
Strainen är Jack Herer från barneys farm som jag rekommenderar allmänt.
Jag köpte 10 fröer fick 11
Och 11st germenated
Så 110% successrate😉

Har även fläktar både för cirkulation och till/frånluft och även luftfuktare etc etc
Näringen är för tillfället tillsatt redan i jorden som är special mix avsedd speciellt för endamålet.

Jag gör detta både för mig själv för att kunna se tillbaks och förbättra tekniker.

Planerar att lägga upp nån bild i veckan eller när det händer något synbart.

Här är en bild från vad jag kallar dag 1
och det är
18e december
https://imgur.com/a/0iTboyE

Ville iaf starta upp sen löser resten sig men nu see det ut som vi är igång iaf.

Tältet är dessvärre för tok för litet för den mängd plantor, för när du väl börjar köra LST på dom blir växterna breda.

(Vidare) Om jag var en nybörjarodlare som du, hade jag aldrig planterat allt samtidigt utan kanske 3 i taget för att få bättre kontroll och just kunnat förfina dina skills med tiden.
__________________
Senast redigerad av Hensson 2021-12-23 kl. 06:57.
Citera
2021-12-23, 07:14
  #5
Medlem
Tja kul att ett par redan har kollat in tråden 🤙
Jo 120x80cm tältet är 180cm högt.
Ja det är I stort sätt ekonomin som sätter stopp för hur stort det kan bli men optimalt så skulle jag vilja ha 5st plantor I detta tältet (där är vi nog om en månad )
Men då skulle jag åxå vilja ha en likadan mars hydro bredvid åxå. Det är en investering på 2500kr.
Och då skulle jag åxå vilja ha minst ett lika stort tält till att fortsätta i på sidan.
Med tillhörande lampor 5000kr till..

🤬

Ni får se hur det slutar om ni hakar på till slutet..

Här kommer en bild till från idag dag 10

https://imgur.com/a/drL2upX
Citera
2021-12-23, 08:05
  #6
Medlem
Kul och intressant, och kommer att följa denna med spänning.

Är det autoflowering du har satt, eller vanliga som du får driva i blomning själv?
Citera
2021-12-23, 08:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Tältet är dessvärre för tok för litet för den mängd plantor, för när du väl börjar köra LST på dom blir växterna breda.

(Vidare) Om jag var en nybörjarodlare som du, hade jag aldrig planterat allt samtidigt utan kanske 3 i taget för att få bättre kontroll och just kunnat förfina dina skills med tiden.
Han säger ingenting om att köra en LST, FIM eller HST.

Den mängden plantor i det utrymmet passar utmärkt för en SOG. Jag skulle dock rekommendera TS att köpa djupare krukor. På det sättet utnyttjar du höjden mer samtidigt som rötterna får mer jord att växa i utan att kompromissa antalet krukor. Har du dom krukorna under blom då kommer växterna bli rotbundna och inte uppnå sin fulla potential.

Men det kommer ju fortfarande vara nice weed.
Citera
2021-12-23, 15:26
  #8
Medlem
Tjena jag vet inte riktigt hur man citerar å så så sammanfattar lite svar här😁
Jag är ingen nybörjare.

Jag kommer köpa antingen större krukor airpots eller tygkrukor så småningom om men som det är nu har jag noll kronor därav är 3st fortfarande i pyttesmå krukor, om allt går som planerat så köper jag krukorna (och en till lampa)
om ca 3 veckor när det är dax för omplantering.
Och optimalt vore ju ett tält till så jag kan dela upp odlingen på 2 tält annars finns 2 alternativ, antingen sea of green sog som nån var inne på. Å sätter dom i blom tidigt som 11st små plantor. Eller så har jag fixat lite mer utrustning så kör jag 5 plantor I detta tältet och 4 i ett annat och veggar dom ett tag till.

Och det svarade väl åxå på frågan om det är autoflowering seeds, nej det är vanliga feminized frön så slipper iaf korvfest.

Jag kommer toppa dom minst en gång iaf
__________________
Senast redigerad av HitlersPappa123 2021-12-23 kl. 15:42. Anledning: Lägg till info
Citera
2021-12-23, 20:55
  #9
Medlem
Här kommer en lite närmare bild
Dag 11:

https://imgur.com/a/037fEU0
Citera
2021-12-23, 21:12
  #10
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitlersPappa123
Här kommer en lite närmare bild
Dag 11:

https://imgur.com/a/037fEU0
Vad är det för jordblandning du har och näring? Jag tyckte tältet såg mer kvadratiskt ut än rektangulärt men kanske bara är jag.
Citera
2021-12-23, 21:38
  #11
Medlem
Tja härligt å höra att tråden lever.
Tältet är som sagt 180cm högt 80cm jupt och 120 cm brett.

Jordblandningen är specialgjord från Holland.
Gold lable special mix heter den och dem har lite näringsämnen i sig för att klara dom första 3 veckorna ca.

Efter det vill jag köra nån syntetisk näring (gold lable kanske) då jag märkt att den jag körde förra gången, biobizz ekologisk osv klumpar sig rätt lätt om man har det över natten i en behållare samt att det gav lite bismak.

Har några skvättar kvar av biobizz så om jag inte fått in pengar tills det är dax för näring så använder jag det iaf till att böja med.
Citera
2021-12-24, 00:30
  #12
Medlem
Secs avatar
Kul tråd. Ska helt klart följa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback