Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-20, 11:56
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Att bygga ett attefallshus, eller ja, en bolundare som det kallas för att bygga 30kvm, i syfte om att hyra ut det måste vara världens sämsta investering har jag kommit fram till.
Det kommer ta drygt 20 år före huset har betalt av sig, och under den tiden får man stå ut med att indiska studenter springer fram och tillbaka på tomten. Nej fy fan...
är det verkligen så?
Det är skattemässigt ganska ok
Först får du dra av 20% på hyresintäkten
sedan schablonavdrag 45000
exempel hyresintäkt 100.000 =du skattar 30% på 35 000 = 12000
sedan har man ju sådant som värdestegring på fastigheten. Vi sålde vår bostadsrätt för 2 miljoner
10 år senare kostade den 4 miljoner.
det beror nog mycket på var man bor om det lönar sig eller inte
__________________
Senast redigerad av ullebull 2024-04-20 kl. 12:00.
Citera
2024-04-20, 16:38
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://www.aftonbladet.se/tester/a/...ar-bast-i-test
Hus 11: ”Modern Home 30”

Bäst i test
Leverantör: Sommarnöjen
Kvadratmeter: 30 kvm
Loft: Nej
Leveranstid: Cirka 10 månader


Pris: Nyckelfärdigt hus från 1 280 000 kronor. Sommarnöjen har tre valbara upplägg som påverkar priset: ”Nyckelfärdigt hus” är mest ekonomiskt, ”Totalansvar” där du inte behöver göra något själv och ”Totalansvar fast pris” där byggherrekostnader, markarbeten och anslutningar av el och VA ingår i priset.
Miljöcertifiering: Nej
Övrig information från leverantören: Som i alla Sommarnöjens hus är interiören genomgående i naturmaterial, köket snickeribyggt och badrummet elegant. Naturligtvis uppfylls alla krav som ställs på komplementbostadshus enligt den nya lagstiftningen
Här tycker jag Aftonbladet har fel
Sveriges bäästa prefab har maxattefall.
Det finns inget som slår det tycker jag
https://maxattefall.se/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback