Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-13, 20:18
  #1
Medlem
Jag har köpt en sak via Marketplace på Facebook. Inga konstigheter med det, så. Men jag har lite funderingar kring leveransen av paketet.

Han jag köpt av lämnade in det igår, ungefär samtidigt som lastbilen var på plats för hämtning. Den som tog emot paketet försäkrade också om att det han lämnat in skulle hinna med. Däremot på kvittot till inlämningen står det i liten liten text att det blev inlämnat efter stopptid och därför skickas dagen därpå, dvs idag.

Fine för mig. Ingen panik.

Men, när detta skedde igår och lastbilen hämtade så var klockan runt 13.30. Ungefär. Nu har det alltså gått ytterligare ett dygn och minst sex timmar till. När jag däremot följer paketet via kolli-id så är det fortfarande bara vid ”Registrerat”.

Borde det inte vid det här laget hunnit nå själva lagret, scannats igen och vara redo för att skeppas vidare?

Blir orolig att paketet ska ha ”kommit bort” eller stulits då det tyvärr innehåller en vara för några tusenlappar.

Is i magen eller borde man bli nojig? Förstår inte vad som tar sån jäkla tid.
Citera
2022-01-13, 20:25
  #2
Medlem
Men alltså... du sitter och är orolig efter ett dygn? Bara för att dom ej uppdaterat statusen över var ditt paket är?

Ta och kamma dig förfan.
Citera
2022-01-13, 20:25
  #3
Medlem
franges avatar
Igår. Knappt ett dygn sedan. Dvs knappt 24 timmar sedan.

Vänta lite. För helvete.
Citera
2022-01-13, 20:37
  #4
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Levereras det med Postmord så har nog paketet kommit på villovägar
Citera
2022-01-13, 20:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion12
Men alltså... du sitter och är orolig efter ett dygn? Bara för att dom ej uppdaterat statusen över var ditt paket är?

Ta och kamma dig förfan.

Tja, generell leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Och ett dygn är väl en underdrift då det plockades från affären det lämnades in på vid 13-tiden idag, i en liten svensk stad, och nu är klockan snart 21 och inget har uppdaterats. Annars är Postnord flitiga med uppdateringarna och det sker automatiskt så fort det scannats, så självklart undrar jag.
Citera
2022-01-13, 20:46
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Levereras det med Postmord så har nog paketet kommit på villovägar
Ja 8 av 10 paket slarvade dom bort för mej som tur var så hade inte köparna inte förskottsbetalat utan betalar vid uthämtning
Citera
2022-01-13, 20:48
  #7
Medlem
Och NU blev det paket påväg, leverans IMORGON!

Jippi!
Citera
2022-01-13, 21:31
  #8
Medlem
Kulturspraches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Och NU blev det paket påväg, leverans IMORGON!

Jippi!
Haha

Skönt
Citera
2022-01-13, 22:18
  #9
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Jag har köpt en sak via Marketplace på Facebook. Inga konstigheter med det, så. Men jag har lite funderingar kring leveransen av paketet.

Han jag köpt av lämnade in det igår, ungefär samtidigt som lastbilen var på plats för hämtning. Den som tog emot paketet försäkrade också om att det han lämnat in skulle hinna med. Däremot på kvittot till inlämningen står det i liten liten text att det blev inlämnat efter stopptid och därför skickas dagen därpå, dvs idag.

Fine för mig. Ingen panik.

Men, när detta skedde igår och lastbilen hämtade så var klockan runt 13.30. Ungefär. Nu har det alltså gått ytterligare ett dygn och minst sex timmar till. När jag däremot följer paketet via kolli-id så är det fortfarande bara vid ”Registrerat”.

Borde det inte vid det här laget hunnit nå själva lagret, scannats igen och vara redo för att skeppas vidare?

Blir orolig att paketet ska ha ”kommit bort” eller stulits då det tyvärr innehåller en vara för några tusenlappar.

Is i magen eller borde man bli nojig? Förstår inte vad som tar sån jäkla tid.

Postnord har gjort klart att både brev-och pakethantering numera kommer att ta betydligt längre tid än förr. Postutdelning varannan eller var tredje dag har det talats om. Gäller nog då även paket.
Citera
2022-01-14, 07:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Postnord har gjort klart att både brev-och pakethantering numera kommer att ta betydligt längre tid än förr. Postutdelning varannan eller var tredje dag har det talats om. Gäller nog då även paket.

Kravet är att 95% av breven ska delas ut inom två dagar. Det gäller både före och efter varannandagsutdelning.

Paket delas ut på en dag, förutom till/från Norrland som tar två dagar.
Citera
2022-01-14, 08:18
  #11
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Jag har köpt en sak via Marketplace på Facebook. Inga konstigheter med det, så. Men jag har lite funderingar kring leveransen av paketet.

Han jag köpt av lämnade in det igår, ungefär samtidigt som lastbilen var på plats för hämtning. Den som tog emot paketet försäkrade också om att det han lämnat in skulle hinna med. Däremot på kvittot till inlämningen står det i liten liten text att det blev inlämnat efter stopptid och därför skickas dagen därpå, dvs idag.

Fine för mig. Ingen panik.

Men, när detta skedde igår och lastbilen hämtade så var klockan runt 13.30. Ungefär. Nu har det alltså gått ytterligare ett dygn och minst sex timmar till. När jag däremot följer paketet via kolli-id så är det fortfarande bara vid ”Registrerat”.

Borde det inte vid det här laget hunnit nå själva lagret, scannats igen och vara redo för att skeppas vidare?

Blir orolig att paketet ska ha ”kommit bort” eller stulits då det tyvärr innehåller en vara för några tusenlappar.

Is i magen eller borde man bli nojig? Förstår inte vad som tar sån jäkla tid.

Jag fick vänta 3 månader på ett paket jag beställt från en annonsör på Facebook. Så ta det lugnt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback