Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-02-18, 10:28
  #37
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ännu ett jävla ältande från utlandet. Relevans för Sverige noll. Politik utrikes kanske
Många svenska foliehattar tror ju på scientologen! Så tråden ligger ju i rätt forumdel!
Citera
2022-02-18, 12:54
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ännu ett jävla ältande från utlandet. Relevans för Sverige noll. Politik utrikes kanske
Varför är det fel att prata om utlandet? Pandemin var ju global.
Citera
2022-02-18, 20:21
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Reiner Fuellmich är en jurist som tillsammans med andra advokater förbereder en class action lawsuit som kallas Nuremberg 2.0. Han verkar ha tappat fotfästet helt, och hävdar att vaccineringen utgör ett brott mot mänskliga rättigheter. Han har samlat ihop i alla fall €1 000 000 från naiva foliehattar. Artikeln nedan beskriver hans gamle vän som att hans övertygelse är helt genuin:

https://www.vice.com/en/article/akvw...-their-saviour

Dessa foliehattars psyke fascinerar mig enormt. Jag har aldrig sett något liknande, och det påminner helt klart om en psykos. En total blandning av narcissism och chauvinism, med extrem osäkerhet, dumhet och okunskap. Total faktaresistens. Stämningsläget pendlar mellan totalt offerstatus ("vi är de nya judarna") till överlägsen dryghet ("ni andra är får! ni är åsnor! Jag skulle hellre dö än att befatta mig med er" etc.). Att vara antivaxx har blivit en väldigt stor del av dessa människors identitet.

Vad driver dessa nötter? Är det bristen på religion? Har vi haft fred för länge? Eller är detta helt enkelt den subgruppen i samhället som hade tappat det oavsett?

Bra tråd. Det intressanta är ju ändå om foliehattarna har rätt eller fel. Skål mvpy! In i coronadimman.
Citera
2023-10-17, 20:43
  #40
Medlem
Reiner hålls nu i häkte i Tyskland efter att ha utelämnas från Mexico , han anklagad för att ha förskingrat 700 000 € från den kommitte han startade , 200 000 € har i mindre portioner satts in på hans frus konto
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback