Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-07-07, 09:27
  #61
Medlem
IAmAnons avatar
Vänta, jag trodde rysstrollen gick vänsterns ärenden? Det är ju vida känt att vänstern har kopplingar till Ryssland?
Flashback har ju alltid haft dessa ”främlingsfientliga” åsikter men nu för tiden är ofta de 5 första inläggen i varje tråd som skrivna av vänsterfolk aka ”ryssar som trollar oss”??
Citera
2022-07-07, 10:17
  #62
Medlem
Ett i raden av alla dessa NPC-beteenden vi ser, folk är så fantastiskt snabba på att hoppa på den senaste masspsykosen (läs i deras huvuden trend) utan minsta reflektion.

Men eftersom det är en den gängse uppfattningen inom massmedia så är det ju helt plötsligt ok att foliehatta utan att skämmas det minsta.
Citera
2022-07-07, 10:30
  #63
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jag har aldrig sett något konto som jag misstänkt.
Du säger samtidigt att du inte hänger i Rysslandforumet, då missar du ju allihop..
Citera
2022-07-07, 10:41
  #64
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Här på Flashback är Rysstroll ett väldigt effektivt sätt att skrämma bort användare som t.ex. mig.
Tyvärr skrämmer det inte bort rysstrollen dock. Däremot är ju rysstrollen inte från väst varpå de hela tiden begår regelbrott efter regelbrott varpå de förpassas till (FB) Avstängningar och bannlysningar på regelbunden basis.
Den enda gången Du varit i den forumdelen var för 1.01, vilket i denna diskussion talar till din fördel.
Ryssarna begår aldrig 1.01 eftersom de aldrig har något av värde att erbjuda väst.
Citera
2022-07-07, 11:50
  #65
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Nej, men på ALLA andra ställen. Här på Flashback är Rysstroll ett väldigt effektivt sätt att skrämma bort användare som t.ex. mig. Jag använder inte Rysslandsforumet av den anledningen.
Men det är ju bara bra. Om du börjar gråta och springer iväg med svansen mellan benen för att någon kallar dig för troll, då har du inte här på forumet att göra.
Citera
2022-07-07, 13:23
  #66
Moderator
Carlboms avatar
Rysstroll-trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2022-07-07, 13:58
  #67
Medlem
BigFatCones avatar
I det offentliga samtalet så får man tugga i sig att folk säger saker som man inte vill lyssna på. Jag är så jävla trött på kärringar som alltid drar Avundsjuk-kortet när en man uttalar sig negativt om kvinnor eller något en kvinna gör, men inser det pinsamma i att vilja förbjuda folk att kunna göra det.

Den som äger ordet äger tanken. Ge fan i mina ord.
Citera
2024-04-14, 20:25
  #68
Medlem
Vore intressant med en konkret lista över användar-ID:n på flashback som blockerats eller varnats för rysk trollverksamhet. Eller en siffra på antalet våra moderatorer har hanterat.

En kärnfråga här är om medias rapportering är sann om att rysstroll påverkar t.ex. yttersta högern i USA via sociala medier. Kan någon ge bevis i form av konkreta användar-ID:n som är rysstroll på olika sociala nätverk i USA? Isåfall, varför skulle de inte påverka Flashback, som har så försiktig moderering?

Svensk media kommer ibland med påståenden om att ryssar är med i internatinella kampanjer mot Sverige, t.ex. mot socialtjänsten eller 5G, men där är jag tveksam, utan de bevis som kommer visar oftast på att det är andra som ligger bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av IAmAnon
Vänta, jag trodde rysstrollen gick vänsterns ärenden? Det är ju vida känt att vänstern har kopplingar till Ryssland?
Flashback har ju alltid haft dessa ”främlingsfientliga” åsikter men nu för tiden är ofta de 5 första inläggen i varje tråd som skrivna av vänsterfolk aka ”ryssar som trollar oss”??

Du har missat att Ryssland inte längre är kommunistisskt och statsateistiskt sedan 1990? Och att i USA är Q-Anon och andra i yttersta högern mer ryssvänliga än de demokratiska globalisterna. Kanske för att de vill minska mängden skattemedel som går till att skydda Nato och Ukraina mot ryssen. Kanske för att de är lättpåverkade av ogrundade konspirationsteorier.
__________________
Senast redigerad av guru1966 2024-04-14 kl. 20:33.
Citera
Igår, 08:00
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tyvärr skrämmer det inte bort rysstrollen dock. Däremot är ju rysstrollen inte från väst varpå de hela tiden begår regelbrott efter regelbrott varpå de förpassas till (FB) Avstängningar och bannlysningar på regelbunden basis.
Den enda gången Du varit i den forumdelen var för 1.01, vilket i denna diskussion talar till din fördel.
Ryssarna begår aldrig 1.01 eftersom de aldrig har något av värde att erbjuda väst.

SD-troll=anti-rysstroll
Det är samma gäng som lobbar för SD som är anti-ryssar. SD-gäng anklagar också andra användare för att vara Iran-troll.

Så det är SD och högern som ligger bakom konspirationen. Samma gäng delar högerextrema åsikter, är främlingsfientliga, Ukraina fans, islamofober. Det är samma gäng försvarar Israel.

Hela Flashback är ockuperade av SDtyper som gör att klimatet känns infekterad.
__________________
Senast redigerad av JoF538 Igår kl. 08:15.
Citera
Igår, 08:27
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I det offentliga samtalet så får man tugga i sig att folk säger saker som man inte vill lyssna på. Jag är så jävla trött på kärringar som alltid drar Avundsjuk-kortet när en man uttalar sig negativt om kvinnor eller något en kvinna gör, men inser det pinsamma i att vilja förbjuda folk att kunna göra det.

Den som äger ordet äger tanken. Ge fan i mina ord.

Ja, men inte när du löper risk för att fler rapporterar ditt inlägg. Systemet på FB är reglerad efter en kvantitet. Ju fler ni är för en sak så ökar chansen att tysta motståndaren.
Jag har experimenterat med det i 1 år. Det är betydligt lättare att rapportera ryska troll med varning som utgång än att ge sig på SD. Samma sak med de som kallas Iran-troll. Det räcker att rapportera deras inlägg. De är inte så många och det är just det som är grejen
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback