Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-09, 11:01
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Tänkte på avsnittet av South Park som heter. Make love, not Warcraft, en kul titel. Kommer inte direkt på några kul filmtitlar förutom den svenska filmen Skenbart. Och den titeln är ju enbart vitsig om man känner till att handlingen utspelar sig på ett tåg.

Så finns det några vitsiga filmtitlar? Och då menar jag vitsiga och inte nödvändigtvis roliga, alltså skulle en titel likt Bög-Åke förvisso vara kul men knappast vitsig.
Citera
2022-04-09, 11:27
  #2
Medlem
Aiwasss avatar
"Shaun of the Dead" är ju en lite vitsig titel.
Citera
2022-04-09, 11:29
  #3
Medlem
welcometorealitys avatar
Se upp för dårarna tycker jag är finurligt i dagens Sverige.
Citera
2022-04-09, 11:33
  #4
Medlem
Lill-Anns avatar
Änglagård - andra sommaren

Del två i trilogin.
Citera
2022-04-09, 11:43
  #5
Medlem
Jordgubbes avatar
Ett försök gjort av Café för fyra år sedan i underrubriken översättningar. Den här tråden lär hamna i papperskorgen "pga list", så förslagsvis diskutera senaste inlägg grundligt (eller det kanske är tillåtet då detta är en listig avdelning).
Citera
2022-04-09, 11:51
  #6
Medlem
elmhedens avatar
Ingen filmtitel men TV-programmet "Äntligen måndag" som sändes på måndagar flyttades efter en tid till torsdagar och bytte då namn till "Egäntligen måndag". Det tycker jag var rätt skoj.
Citera
2022-04-09, 11:55
  #7
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Änglagård - andra sommaren

Del två i trilogin.

Hjälp mig förstå vad det vitsiga är?
Citera
2022-04-09, 12:03
  #8
Medlem
Det finns väl några porrfilmstitlar som är ganska fyndiga ordlekar av andra, "vanliga", filmer.

T ex
Shaving Ryan's privates.
In Diana Jones.

Finns säkert fler.
Citera
2022-04-09, 12:08
  #9
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hjälp mig förstå vad det vitsiga är?

Fanny och Zac återvänder till Yxared och det blir den andra sommaren där, del 2.
Citera
2022-04-09, 12:10
  #10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Fanny och Zac återvänder till Yxared och det blir den andra sommaren där, del 2.

Så du tycker att ”andra sommaren” som titel är den vitsigaste titeln du har hört?
Citera
2022-04-09, 14:28
  #11
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Den besatte syrabadsmördaren

Detta för att då särskilja honom från de övriga syrabadsmördarna.

Filmen är engelsk, vill minnas att den hette obcessed, eller något liknande, sent 40-tal.

Vi får heller inte glömma Spindlarna som handlade om radioaktiva jättemyror, Them! hette den i orginal.
Citera
2022-04-09, 15:18
  #12
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så du tycker att ”andra sommaren” som titel är den vitsigaste titeln du har hört?

Ja, eller Änglagård - tredje gången gillt. Del 3.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback