Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-04, 00:19
  #1
Medlem
Emolls avatar
Jag har faktiskt börjat tappa hoppet. Världen går i en allt mer centraliserad, auktoritär riktning, där frihet och decentralisering inte är önskvärt då det utgör ett hot mot finanseliten. Det innebär också att det inte finns någon plats för kryptovalutor.

Teknologin kommer fortsatt existera, men eftersom Wall Street är fullständigt anti krypto så spelar det mindre roll. Krypto hotar hela deras existens. Det går helt enkelt inte att vinna mot de som sätter spelreglerna.
Det är dessutom uppenbart att marknaden för krypto blir allt mer kontrollerad.

Personligen genomgår jag en mindre kris pga detta. Sitter sedan tidigare hårt investerad i framförallt Ethereum och Cardano, utan något läge att kunna sälja av dem då jag idag är back. Jag tror helt enkelt att smekåren är över. För även om man talar om en bear market idag, så har den egentligen pågått under en längre tid. Första dödsstöten kom när Kina bannlyste Bitcoin miners. EU vet vi också är anti krypto, och håller på att klubba igenom beslut om reglering som kommer bli förödande för hela marknaden.

Känns som jag har två val. Svälja förlusten och sälja av allt, eller tro på något som aldrig kommer att inträffa. För vad talar egentligen för en framtid för kryptovalutor i en värld där eliten vill se allt mer centraliserat och där kryptovalutor blir allt mer reglerade?
Citera
2022-06-04, 00:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag har faktiskt börjat tappa hoppet. Världen går i en allt mer centraliserad, auktoritär riktning, där frihet och decentralisering inte är önskvärt då det utgör ett hot mot finanseliten. Det innebär också att det inte finns någon plats för kryptovalutor.

Teknologin kommer fortsatt existera, men eftersom Wall Street är fullständigt anti krypto så spelar det mindre roll. Krypto hotar hela deras existens. Det går helt enkelt inte att vinna mot de som sätter spelreglerna.
Det är dessutom uppenbart att marknaden för krypto blir allt mer kontrollerad.

Personligen genomgår jag en mindre kris pga detta. Sitter sedan tidigare hårt investerad i framförallt Ethereum och Cardano, utan något läge att kunna sälja av dem då jag idag är back. Jag tror helt enkelt att smekåren är över. För även om man talar om en bear market idag, så har den egentligen pågått under en längre tid. Första dödsstöten kom när Kina bannlyste Bitcoin miners. EU vet vi också är anti krypto, och håller på att klubba igenom beslut om reglering som kommer bli förödande för hela marknaden.

Känns som jag har två val. Svälja förlusten och sälja av allt, eller tro på något som aldrig kommer att inträffa. För vad talar egentligen för en framtid för kryptovalutor i en värld där eliten vill se allt mer centraliserat och där kryptovalutor blir allt mer reglerade?

Det låter som att du tänker fel där med vinst och förlust, på ett antagligen vanligt sätt kan jag tillägga.

Vad du gjort tidigare är inget du kan påverka längre och det är skrivet i sten. Samma sak gäller kursutvecklingen hittils, inte för att du kan påverka den kanske, men den är skriven i sten. Det du kan påverka är hur du agerar nu.

Om du tror att kursutvecklingen kommer vara bra framöver så behåller du på samma premisser som du skulle köpt in dig idag. Om du inte tror det så säljer du på samma premisser som du skulle avstått från att köpa in dig idag. Att du gör en förlust är irrelevant, det är isf bara en konsekvens av ett val du gjorde som visade sig vara felaktigt (och alltså inget du kan påverka längre).
Citera
2022-06-04, 00:34
  #3
Medlem
Så här var det 2013 och 2018. Samma visa varje gång krypto har sin cykel och allt går ner.
Krypto är död (för 92323 gången) osv.

Sedan så slår krypto nya rekord igen efter nått år och folk kommer tillbaka, köper in sig när det råder euroferi på marknade.

Kollar man 2013/2018 mot nu så kan se att instutitioner, länder och banker är börjar mer och mer öppna upp för krypto. Det går åt rätt riktning.
Många investmentbolag på Wall Street har investerat mycket i krypto nu. Så där har du väldigt fel.

Att du känner som du gör är att du själv har tagit dåliga beslut, investerat vid fel tillfälle, vet inte hur marknaden fungerar och nu är bitter.

Du har gjort fundamentala fel:
1. Har noll koll på hur marknaden och hur cyklerna fungerar
2. Investerat mer än vad du du verkar vara villig att förlora då det låter som att ditt liv nästan är över

Om du nu seriöst tänker i banor på att sälja av så bör du göra det. Krypto är inget för dig. Säkra primieobligationer är nog din grej.
__________________
Senast redigerad av korvstofft 2022-06-04 kl. 00:45.
Citera
2022-06-04, 00:37
  #4
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag har faktiskt börjat tappa hoppet. Världen går i en allt mer centraliserad, auktoritär riktning, där frihet och decentralisering inte är önskvärt då det utgör ett hot mot finanseliten. Det innebär också att det inte finns någon plats för kryptovalutor.

Teknologin kommer fortsatt existera, men eftersom Wall Street är fullständigt anti krypto så spelar det mindre roll. Krypto hotar hela deras existens. Det går helt enkelt inte att vinna mot de som sätter spelreglerna.
Det är dessutom uppenbart att marknaden för krypto blir allt mer kontrollerad.

Personligen genomgår jag en mindre kris pga detta. Sitter sedan tidigare hårt investerad i framförallt Ethereum och Cardano, utan något läge att kunna sälja av dem då jag idag är back. Jag tror helt enkelt att smekåren är över. För även om man talar om en bear market idag, så har den egentligen pågått under en längre tid. Första dödsstöten kom när Kina bannlyste Bitcoin miners. EU vet vi också är anti krypto, och håller på att klubba igenom beslut om reglering som kommer bli förödande för hela marknaden.

Känns som jag har två val. Svälja förlusten och sälja av allt, eller tro på något som aldrig kommer att inträffa. För vad talar egentligen för en framtid för kryptovalutor i en värld där eliten vill se allt mer centraliserat och där kryptovalutor blir allt mer reglerade?

Inkommande inflation(som redan börjat) i fiatvalutorna kommer väl gynna de största kryptovalutorna som Bitcoin iaf, tror du inte? Och andra kryptos korrelerar ju i hög grad mot Bitcoin. Så borde inte vara någon fara? Hur länge har du varit med i kryptosvängen, är du newbie?
Citera
2022-06-04, 00:48
  #5
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Så här var det 2013 och 2018. Samma visa varje gång krypto har sin cykel och allt går ner.
Krypto är död (för 92323 gången) osv.

Sedan så slår krypto nya rekord igen efter nått år och folk kommer tillbaka.

Kollar man 2013/2018 mot nu så kan se att instutitioner, länder och banker är börjar mer och mer öppna upp för krypto. Det går åt rätt riktning.
Många investmentbolag på Wall Street har investeradat mycket i krypto nu. Så där har du väldigt fel.

Att du känner som du gör är att du själv har tagit dåliga beslut, investerat vid fel tillfälle, vet inte hur marknaden fungerar och nu är bitter.

Skillnaden nu från 2013 och 2018 är att det finns ett helt annat seriöst motstånd idag. Fram tills det senaste året tillät man mer eller mindre kryptovalutorna vara en fri marknad utan globalisters påverkan.

Det stämmer att allt fler instutioner och även länder har adopterat krypto. Inte bara det, vi ser även hur allt fler personer idag äger Bitcoin.. Men med detta i åtanke borde vi även se ett helt annat utgångsläge för inte minst Bitcoin än vad vi gör idag. O varför gör vi inte det? Tror du verkligen att marknaden för krypto inte är kontrollerad?
__________________
Senast redigerad av Emoll 2022-06-04 kl. 00:54.
Citera
2022-06-04, 00:53
  #6
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Inkommande inflation(som redan börjat) i fiatvalutorna kommer väl gynna de största kryptovalutorna som Bitcoin iaf, tror du inte? Och andra kryptos korrelerar ju i hög grad mot Bitcoin. Så borde inte vara någon fara? Hur länge har du varit med i kryptosvängen, är du newbie?
Borde- ja. För det är ju själva tanken bakom Bitcoin, att vara en motpol mot inflation.
Och inflationen har skenat på senare år.
Men varför ser vi isf inte detta? Ist rasar Bitcoin, under den största inflationen vi sett på flera årtionden. Kan detta bero på att marknaden uppenbarligen blivit kontrollerad?
__________________
Senast redigerad av Emoll 2022-06-04 kl. 01:05.
Citera
2022-06-04, 00:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Skillnaden nu från 2013 och 2018 är att det finns ett helt annat seriöst motstånd idag. Fram tills det senaste året tillät man mer eller mindre kryptovalutorna vara en fri marknad utan globalisters påverkan.

Det stämmer att allt fler instutioner och även länder har adopterat krypto. Inte bara det, vi det även hur allt fler personer idag äger Bitcoin.. Men med detta i åtanke borde vi även se ett helt annat utgångsläge för inte minst Bitcoin än vad vi gör idag. O varför gör vi inte det? Tror du verkligen att marknaden för krypto inte är kontrollerad?

Tro mig, motståndet var betydligt större 2018. Då var alla emot krypto och länder pratade om att förbjuda den även i Europa.
Finns absolut ingenting som pekar på att motståndet är större idag än då. Det är helt tvärt om.

Om ditt största oro är "globalisters påverkan" så ska vi nog backa tillbaka några hundra år när det inte existerade någon gemensam valuta och vi bedrev ren byteshandel på det lokala stortorget i byn.
Citera
2022-06-04, 01:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Borde- ja. För det är ju själva tanken bakom Bitcoin, att vara en motpol mot inflation.
Och inflationen har skenat på senare år.
Men varför ser vi isf inte detta? Ist rasar Bitcoin, under den största inflationen vi sett på flera årtionden. Kan detta bero på att marknaden uppenbarligen blivit kontrollerad?
För att gå upp måste vi ner. Vad som kommer är huge. Tålamod grabbar
Citera
2022-06-04, 01:17
  #9
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Tro mig, motståndet var betydligt större 2018. Då var alla emot krypto och länder pratade om att förbjuda den även i Europa.
Finns absolut ingenting som pekar på att motståndet är större idag än då. Det är helt tvärt om.

Om ditt största oro är "globalisters påverkan" så ska vi nog backa tillbaka några hundra år när det inte existerade någon gemensam valuta och vi bedrev ren byteshandel på det lokala stortorget i byn.
Det kanske lät större 2018, men det är nu det går till handling. EU samt UK är påväg att klubba igenom en reglering som kan bli förödande för alla inom EU som äger kryptovalutor. Biden administrationen, och framförallt demokraterna, går I en allt mer auktoritär, centraliserad riktning och är uttalade kryptomotståndare. Där diskuteras det också flitigt i hur man ska försvåra det för kryptovalutor.

Så länge jag inte ser personer som Bill Gates, Rothschild, som kontrollerar den finansiella marknaden, gå in i krypto så tror jag inte krypto har en framtid.
Citera
2022-06-04, 01:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Det kanske lät större 2018, men det är nu det går till handling. EU samt UK är påväg att klubba igenom en reglering som kan bli förödande för alla inom EU som äger kryptovalutor. Biden administrationen, och framförallt demokraterna, går I en allt mer auktoritär, centraliserad riktning och är uttalade kryptomotståndare. Där diskuteras det också flitigt i hur man ska försvåra det för kryptovalutor.

Så länge jag inte ser personer som Bill Gates, Rothschild, som kontrollerar den finansiella marknaden, gå in i krypto så tror jag inte krypto har en framtid.
https://cointelegraph.com/news/roths...00-since-april

https://www.coindesk.com/markets/202...thereum-trust/

https://finance.yahoo.com/news/black...121211742.html

Nog finns det intresse om man kan tjäna pengar på det. Vilket man kan.
Listan kan göras lång,
Citera
2022-06-04, 02:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag har faktiskt börjat tappa hoppet. Världen går i en allt mer centraliserad, auktoritär riktning, där frihet och decentralisering inte är önskvärt då det utgör ett hot mot finanseliten. Det innebär också att det inte finns någon plats för kryptovalutor.

Teknologin kommer fortsatt existera, men eftersom Wall Street är fullständigt anti krypto så spelar det mindre roll. Krypto hotar hela deras existens. Det går helt enkelt inte att vinna mot de som sätter spelreglerna.
Det är dessutom uppenbart att marknaden för krypto blir allt mer kontrollerad.

Personligen genomgår jag en mindre kris pga detta. Sitter sedan tidigare hårt investerad i framförallt Ethereum och Cardano, utan något läge att kunna sälja av dem då jag idag är back. Jag tror helt enkelt att smekåren är över. För även om man talar om en bear market idag, så har den egentligen pågått under en längre tid. Första dödsstöten kom när Kina bannlyste Bitcoin miners. EU vet vi också är anti krypto, och håller på att klubba igenom beslut om reglering som kommer bli förödande för hela marknaden.

Känns som jag har två val. Svälja förlusten och sälja av allt, eller tro på något som aldrig kommer att inträffa. För vad talar egentligen för en framtid för kryptovalutor i en värld där eliten vill se allt mer centraliserat och där kryptovalutor blir allt mer reglerade?

Du förstår varken efterfrågan, teknik eller ekonomi? Onödigt påhopp, inte menat så, men allt för många drömmer om snabba pengar. Jag gissar att du läser forum och kör någon spejsad TA på tradingview?

Jag propagerar alltid för fundamenta. Nya valutor kommer att födas hela tiden. Jag har alltid varit skeptisk till btc, men även använt dem. Att ha en 100% anonym digital valuta ligger i allas intresse, frågan är om någon myndighet kommer att lägga beslag på den. Kina förbjuder såklart - ingen bryr sig.

En valuta för en internationell svart marknad är nödvändig i alla sociala segment. Gemene man verkar varken förstå teknik eller biaseringen. Att bankerna har investerat i btc säger allt.

Vansinnigt.
Citera
2022-06-04, 02:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag har faktiskt börjat tappa hoppet. Världen går i en allt mer centraliserad, auktoritär riktning, där frihet och decentralisering inte är önskvärt då det utgör ett hot mot finanseliten. Det innebär också att det inte finns någon plats för kryptovalutor.

Teknologin kommer fortsatt existera, men eftersom Wall Street är fullständigt anti krypto så spelar det mindre roll. Krypto hotar hela deras existens. Det går helt enkelt inte att vinna mot de som sätter spelreglerna.
Det är dessutom uppenbart att marknaden för krypto blir allt mer kontrollerad.

Personligen genomgår jag en mindre kris pga detta. Sitter sedan tidigare hårt investerad i framförallt Ethereum och Cardano, utan något läge att kunna sälja av dem då jag idag är back. Jag tror helt enkelt att smekåren är över. För även om man talar om en bear market idag, så har den egentligen pågått under en längre tid. Första dödsstöten kom när Kina bannlyste Bitcoin miners. EU vet vi också är anti krypto, och håller på att klubba igenom beslut om reglering som kommer bli förödande för hela marknaden.

Känns som jag har två val. Svälja förlusten och sälja av allt, eller tro på något som aldrig kommer att inträffa. För vad talar egentligen för en framtid för kryptovalutor i en värld där eliten vill se allt mer centraliserat och där kryptovalutor blir allt mer reglerade?

Började du med crypto igår eller? Såg du vad som hände förra året i Maj 2021? Och sedan i November?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback