Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-06-10, 13:56
  #1
Medlem
fejsetnr1s avatar
Hade beställt lite grejer som skulle levereras en onsdag för 4 veckor sedan. Fick efter 3 veckor se att dom lämnat det på ett ställe som ligger åt helvete fel. Ringer kundtjänst som säger att dom ska köra till min adress. Då inget hände på 1 vecka fick ja återigen ringa supporten. Då lovade dom att jag skulle få mina grejer senast fredag förra veckan. Då inget kom i fredags ringde ja upp dom igen i måndags då skulle hon se till detta så jag skulle få dom levererade på tisdag. På tisdag kollar ja återigen spårningsnumret då står det helt plötsligt att mina varor var på väg tebaks till återförsäljaren. Ringde direkt upp ups bad att få prata med någon chef. Hon kollde mitt ärende och kunde se att dom levererade dom till fel ställe. Sen varför ingen såg till att någon fixade så dom leverera rätt visste hon inte. Men mina varor var då redan i Danmark på väg tebaks till återförsäljaren i Tyskland.

Hur det blir med pengarna ja ska få tillbaka vet jag inte hur det kommer gå....

Men en sak veta ja.... Och det är att aldrig mer köpa från ett företag som använder ups som leverantör....

Allt är så jävla dumt så hade hälften varit sant så otroligt dumt...
Nu när allt e sant vet ja inte va man ska kalla det.... Saknar ord,,,,,,,,
UPS och deras anställda kan dra åt helvete,,,,,,,
Citera
2022-06-10, 14:17
  #2
Medlem
Jobbar hos en underleverantör till UPS, vi är underbemannade o hinner aldrig i helvete köra hemleverans till alla som har betalt för det så räkna med att få hämta ut på uthämtningsställe om det är halvstora - små paket. Så är läget bara
Citera
2022-06-10, 14:18
  #3
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Hade beställt lite grejer som skulle levereras en onsdag för 4 veckor sedan. Fick efter 3 veckor se att dom lämnat det på ett ställe som ligger åt helvete fel. Ringer kundtjänst som säger att dom ska köra till min adress. Då inget hände på 1 vecka fick ja återigen ringa supporten. Då lovade dom att jag skulle få mina grejer senast fredag förra veckan. Då inget kom i fredags ringde ja upp dom igen i måndags då skulle hon se till detta så jag skulle få dom levererade på tisdag. På tisdag kollar ja återigen spårningsnumret då står det helt plötsligt att mina varor var på väg tebaks till återförsäljaren. Ringde direkt upp ups bad att få prata med någon chef. Hon kollde mitt ärende och kunde se att dom levererade dom till fel ställe. Sen varför ingen såg till att någon fixade så dom leverera rätt visste hon inte. Men mina varor var då redan i Danmark på väg tebaks till återförsäljaren i Tyskland.

Hur det blir med pengarna ja ska få tillbaka vet jag inte hur det kommer gå....

Men en sak veta ja.... Och det är att aldrig mer köpa från ett företag som använder ups som leverantör....

Allt är så jävla dumt så hade hälften varit sant så otroligt dumt...
Nu när allt e sant vet ja inte va man ska kalla det.... Saknar ord,,,,,,,,
UPS och deras anställda kan dra åt helvete,,,,,,,
Denna tråd dök upp bara för drygt 1 vecka sedan.
(FB) Paket gått i retur från UPS, vems ansvar?

UPS är ett riktigt dåligt företag.
Dom gör ett väldigt bra jobb i USA vilket företaget kommer från.

UPS har uppenbarligen inte haft en plan kring hur dom ska lyckas etablera sig i Norden på ett bra och smidigt sätt.

Det är bara en tidsfråga innan UPS lämnar marknaden i Sverige.

Det är bara att kolla på deras recensioner:
https://se.trustpilot.com/review/www.ups.se

DHL slår UPS med hästlängder.
Citera
2022-06-10, 14:22
  #4
Medlem
fejsetnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tKannan
Jobbar hos en underleverantör till UPS, vi är underbemannade o hinner aldrig i helvete köra hemleverans till alla som har betalt för det så räkna med att få hämta ut på uthämtningsställe om det är halvstora - små paket. Så är läget bara

Möbler samt lite lampor och sådant visst hade ju kunnat hyra lastbil och hämtat det i tjohejsan men trodde det var ups som gjorde sådant..

Men tydligen trodde jag fel....

Fittorna på ups kan suga på en härsken kuk.....
Citera
2022-06-10, 14:26
  #5
Medlem
fejsetnr1s avatar
Hur jävla svårt kan det vara.... Oj vi har kört det fel. Någon under 3 veckors tid får köra det till rätt adress....

Men ingen orka bry sig fast dom lovade rätta till det...

Kukhoror är snart synonymt med UPS,,,,,,,,,
Citera
2022-06-10, 14:49
  #6
Medlem
För några månader sedan så beställde jag lite kläder för ett ganska stort värde och hade inget annat alternativ än UPS tyvärr och det gör jag aldrig igen. Det tog mig alltså totalt 6 veckor för att få hem paketet då det var helt försvunnit i ca 4 veckor på deras terminal. Helt sinnes hur dåliga dom är. Undvik detta skit++
Citera
2022-06-10, 14:49
  #7
Medlem
Har samma erfarenhet om ups beställde från Polen de kom aldrig fram .
Jag hörde av mig till deras så kallade kundtjänst dom lovade pengar till mig vad
hände inget ett riktigt skit företag .
Citera
2022-06-10, 15:17
  #8
Moderator
yz44s avatar
Har tyvärr också beställt varor som skulle levereras med UPS.
Då förväntas man vara hemma hela dagen vilket blir dyrt om man arbetar.
Fick till slut hämta det på terminal där jag var tvungen att parkera fel för det fanns inte en enda parkeringsplats för kunderna.

Fungerar kanske bättre i staterna med någon som alltid är hemma.
Citera
2022-06-10, 19:00
  #9
Medlem
H.G.s avatar
Arbetade för över 10 år sedan inom spedition och besökte ofta UPS lokal i Sundbyberg. Stället kryllade ju av allsköns menafolk och ordningen kunde liknas vid en basar i Mogadishu...

Anställer man vissa klientel så får man resultat där efter...
Citera
2022-06-10, 19:27
  #10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Denna tråd dök upp bara för drygt 1 vecka sedan.
(FB) Paket gått i retur från UPS, vems ansvar?

UPS är ett riktigt dåligt företag.
Dom gör ett väldigt bra jobb i USA vilket företaget kommer från.

UPS har uppenbarligen inte haft en plan kring hur dom ska lyckas etablera sig i Norden på ett bra och smidigt sätt.

Det är bara en tidsfråga innan UPS lämnar marknaden i Sverige.

Det är bara att kolla på deras recensioner:
https://se.trustpilot.com/review/www.ups.se

DHL slår UPS med hästlängder.

Ha ha. Hästlängder? Du menar att UPS har ett betyg på 1,3 och DHL har 1,4? Faktum är att det är samma problematik för alla transportföretag som vänder sig till privatpersoner med hemleverans. Det är ett koncept som inte fungerar.

https://se.trustpilot.com/review/www.dhl.se
Citera
2022-06-10, 19:29
  #11
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ha ha. Hästlängder? Du menar att UPS har ett betyg på 1,3 och DHL har 1,4? Faktum är att det är samma problematik för alla transportföretag som vänder sig till privatpersoner med hemleverans. Det är ett koncept som inte fungerar.

https://se.trustpilot.com/review/www.dhl.se
Jag pratar från mina egna erfarenheter. Jag har aldrig haft problem med försändelser som skickas med DHL.

DHL lämnar alltid paketen på närmsta postombud om det inte är ett allt för stort paket, tillskillnad från UPS som inte ens verkar lämna på det närmsta postombudet.
Citera
2022-06-10, 19:32
  #12
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag pratar från mina egna erfarenheter. Jag har aldrig haft problem med försändelser som skickas med DHL.

Du länkade till Trustpilot som källa och då är det väl bäst att använda dem som referens för båda företagen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback