Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-10, 13:15
  #1
Medlem
Bonnatorps avatar
Har lite funderingar på hur noggrann man behöver vara för att använda köpta bitcoins på t.ex. Flugsvamp.

Första fåtalet gångerna jag gjorde det för typ 10 år sedan så kunde jag köpa på en större svensk sida, föra över det till min lokala plånbok, och därefter till min flugsvampadress.
Det verkade fungera utan komplikationer.
Sedan blev jag lat en gång och ville inte vänta, och förde över bitcoinsen direkt till flugsvampadressen när jag köpte dem. Det fungerade och gick fort, men jag blev också prompt livatidsbannlyst på den svenska köpsidan med hänvisning till att jag använt pengarna till ett känt konto för olagliga aktiviteter.

Om jag nu skulle köpa dessa via en vän som loggar in istället, och inte vill att denne också blir bannad och eventuellt satt på någon svartlista hos polisen, räcker det med att jag gör en enkel transaktion till min lokala plånbok, och därefter till flugsvamp, eller måste jag flytta flera småsummor mellan flera plånböcker för att vara säker?

Vill helst inte blanda in någon tjänst av oro för scam, utan gör det helst manuellt om möjligt.
Citera
2022-08-10, 13:41
  #2
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Har lite funderingar på hur noggrann man behöver vara för att använda köpta bitcoins på t.ex. Flugsvamp.

Första fåtalet gångerna jag gjorde det för typ 10 år sedan så kunde jag köpa på en större svensk sida, föra över det till min lokala plånbok, och därefter till min flugsvampadress.
Det verkade fungera utan komplikationer.
Sedan blev jag lat en gång och ville inte vänta, och förde över bitcoinsen direkt till flugsvampadressen när jag köpte dem. Det fungerade och gick fort, men jag blev också prompt livatidsbannlyst på den svenska köpsidan med hänvisning till att jag använt pengarna till ett känt konto för olagliga aktiviteter.

Om jag nu skulle köpa dessa via en vän som loggar in istället, och inte vill att denne också blir bannad och eventuellt satt på någon svartlista hos polisen, räcker det med att jag gör en enkel transaktion till min lokala plånbok, och därefter till flugsvamp, eller måste jag flytta flera småsummor mellan flera plånböcker för att vara säker?

Vill helst inte blanda in någon tjänst av oro för scam, utan gör det helst manuellt om möjligt.

Skit i bitcoin och använd Monero istället. Den mest populära marknaden på darknet just nu använder enbart Monero om jag minns rätt, och Monero har anonymiseringsfunktionalitet inbyggt i protokollet. Se till att använda en så kallad "non-custodial wallet" och handla från LocalMonero så är du typ så säker du kan bli.

Bitcoin är ett rent helvete att anonymisera, och om det trots allt är ditt mål så kan jag rekommendera den här artikeln.
Citera
2022-08-10, 16:45
  #3
Medlem
Haaunteds avatar
Om du köper från en utländsk site tex luno så har dom ingen koll
Citera
2022-08-10, 17:19
  #4
Medlem
Ja det räcker att göra som du sa dock så är det spårbart i efterhand om du skulle bli granskad.

Här kommer några bra rekomendationer på saker som både är säkert och som ej tar ut ockerpriser.

Cake Wallet för att växla mellan bitcoin-monero
Nuri, är ett företag som tillhandahåller bankkonton i en tysk bank. Där kan du köpa och sälja bitcoin direkt i deras app. Du behöver giltigt pass för bli verifierad via videosamtal

Använd inte flugsvamp, många scammers där. Kör med archetyp. https://www.archetyp.cc tillhandahåller aktuella adresser. För din egna skull dubbelkolla att adressen jag gav dig är legit
Citera
2022-08-10, 18:38
  #5
Medlem
MittOchDittKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Ja det räcker att göra som du sa dock så är det spårbart i efterhand om du skulle bli granskad.

Här kommer några bra rekomendationer på saker som både är säkert och som ej tar ut ockerpriser.

Cake Wallet för att växla mellan bitcoin-monero
Nuri, är ett företag som tillhandahåller bankkonton i en tysk bank. Där kan du köpa och sälja bitcoin direkt i deras app. Du behöver giltigt pass för bli verifierad via videosamtal

Använd inte flugsvamp, många scammers där. Kör med archetyp. https://www.archetyp.cc tillhandahåller aktuella adresser. För din egna skull dubbelkolla att adressen jag gav dig är legit
Undvik Archetyp till varje pris! exit-scam senare i år!
Citera
2022-08-10, 18:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittOchDittKonto
Undvik Archetyp till varje pris! exit-scam senare i år!

senare i år? De är väl lite väl lång fram i tiden för att kunna förutspå. Är du spåkärring lr?
Citera
2022-08-10, 18:57
  #7
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Ja det räcker att göra som du sa dock så är det spårbart i efterhand om du skulle bli granskad.

Här kommer några bra rekomendationer på saker som både är säkert och som ej tar ut ockerpriser.

Cake Wallet för att växla mellan bitcoin-monero
Nuri, är ett företag som tillhandahåller bankkonton i en tysk bank. Där kan du köpa och sälja bitcoin direkt i deras app. Du behöver giltigt pass för bli verifierad via videosamtal

Använd inte flugsvamp, många scammers där. Kör med archetyp. https://www.archetyp.cc tillhandahåller aktuella adresser. För din egna skull dubbelkolla att adressen jag gav dig är legit
Det finns inte många som scammar på fs
Citera
2022-08-10, 19:00
  #8
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
senare i år? De är väl lite väl lång fram i tiden för att kunna förutspå. Är du spåkärring lr?
Man skulle trot 😂😂
Citera
2022-08-10, 21:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Ja det räcker att göra som du sa dock så är det spårbart i efterhand om du skulle bli granskad.

Här kommer några bra rekomendationer på saker som både är säkert och som ej tar ut ockerpriser.

Cake Wallet för att växla mellan bitcoin-monero
Nuri, är ett företag som tillhandahåller bankkonton i en tysk bank. Där kan du köpa och sälja bitcoin direkt i deras app. Du behöver giltigt pass för bli verifierad via videosamtal

Använd inte flugsvamp, många scammers där. Kör med archetyp. https://www.archetyp.cc tillhandahåller aktuella adresser. För din egna skull dubbelkolla att adressen jag gav dig är legit


Nuri gick i konkurs igår
Important customer information: Nuri filed for insolvency on Tuesday, August 9th, 2022
Citera
2022-08-10, 23:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Nuri gick i konkurs igår
Important customer information: Nuri filed for insolvency on Tuesday, August 9th, 2022

Jag fick meddelandet från solarisbank om det en timma efter jag postade. roflmao altså ^^

Ändå. Solarisbank (banken nuri låg under) tar över nuris verksamhet så förmodligen kommer saker flyta på som förr ändå. För befintliga kunder skulle det inte märkas iaf
__________________
Senast redigerad av PontusVonPluring 2022-08-10 kl. 23:32.
Citera
2022-08-11, 05:09
  #11
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Har lite funderingar på hur noggrann man behöver vara för att använda köpta bitcoins på t.ex. Flugsvamp.

Första fåtalet gångerna jag gjorde det för typ 10 år sedan så kunde jag köpa på en större svensk sida, föra över det till min lokala plånbok, och därefter till min flugsvampadress.
Det verkade fungera utan komplikationer.
Sedan blev jag lat en gång och ville inte vänta, och förde över bitcoinsen direkt till flugsvampadressen när jag köpte dem. Det fungerade och gick fort, men jag blev också prompt livatidsbannlyst på den svenska köpsidan med hänvisning till att jag använt pengarna till ett känt konto för olagliga aktiviteter.

Om jag nu skulle köpa dessa via en vän som loggar in istället, och inte vill att denne också blir bannad och eventuellt satt på någon svartlista hos polisen, räcker det med att jag gör en enkel transaktion till min lokala plånbok, och därefter till flugsvamp, eller måste jag flytta flera småsummor mellan flera plånböcker för att vara säker?

Vill helst inte blanda in någon tjänst av oro för scam, utan gör det helst manuellt om möjligt.

Som andra redan skrivit. Använd Monero. Tror inte ens någon butik på Darknet använder Bitcoin längre utan det är i princip bara Monero.
Citera
2022-08-11, 18:14
  #12
Medlem
Borde väl gå att tvätta med tornado.cash?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback