Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-11, 23:33
  #13
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gxf111
Borde väl gå att tvätta med tornado.cash?

Ja om du vill sitta i ett amerikanskt Supermax i 30 år.

https://twitter.com/SecBlinken/statu...77862345801728

Citat:
We’ll continue to aggressively pursue actions against currency mixers laundering virtual currency for criminals. Today, @USTreasury sanctioned virtual currency mixer Tornado Cash, which has been used to launder money for a U.S.-sanctioned DPRK state-sponsored cyber hacking group.
Citera
2022-08-12, 00:07
  #14
Medlem
Nedomanskys avatar
Måste man köpa btc först för att sedan växla dessa till Monero, eller kan man köpa Monero direkt för att sedan flytta dessa till sin wallet?
Citera
2022-08-19, 08:39
  #15
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Har lite funderingar på hur noggrann man behöver vara för att använda köpta bitcoins på t.ex. Flugsvamp.

Första fåtalet gångerna jag gjorde det för typ 10 år sedan så kunde jag köpa på en större svensk sida, föra över det till min lokala plånbok, och därefter till min flugsvampadress.
Det verkade fungera utan komplikationer.
Sedan blev jag lat en gång och ville inte vänta, och förde över bitcoinsen direkt till flugsvampadressen när jag köpte dem. Det fungerade och gick fort, men jag blev också prompt livatidsbannlyst på den svenska köpsidan med hänvisning till att jag använt pengarna till ett känt konto för olagliga aktiviteter.

Om jag nu skulle köpa dessa via en vän som loggar in istället, och inte vill att denne också blir bannad och eventuellt satt på någon svartlista hos polisen, räcker det med att jag gör en enkel transaktion till min lokala plånbok, och därefter till flugsvamp, eller måste jag flytta flera småsummor mellan flera plånböcker för att vara säker?

Vill helst inte blanda in någon tjänst av oro för scam, utan gör det helst manuellt om möjligt.

Bästa men absolut säkraste (med säkert menar jag att du inte blir portad från coin sidan) du kan göra är att:
1. Skaffa 2 random bitcoin plånböcker.
2.Köp coins från en svensk sida som du får till ditt privata bitcoinkonto-1
3.För över dessa sedan till bitcoin plånbok-2 och därefter till darknet eller va det nu än må vara.

Ja bitcoin går att spåra men använd min förslag om du inte vill chansa med att bli spärrad från svenska coin sidor!
Citera
2022-09-26, 04:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Har lite funderingar på hur noggrann man behöver vara för att använda köpta bitcoins på t.ex. Flugsvamp.

Första fåtalet gångerna jag gjorde det för typ 10 år sedan så kunde jag köpa på en större svensk sida, föra över det till min lokala plånbok, och därefter till min flugsvampadress.
Det verkade fungera utan komplikationer.
Sedan blev jag lat en gång och ville inte vänta, och förde över bitcoinsen direkt till flugsvampadressen när jag köpte dem. Det fungerade och gick fort, men jag blev också prompt livatidsbannlyst på den svenska köpsidan med hänvisning till att jag använt pengarna till ett känt konto för olagliga aktiviteter.

Om jag nu skulle köpa dessa via en vän som loggar in istället, och inte vill att denne också blir bannad och eventuellt satt på någon svartlista hos polisen, räcker det med att jag gör en enkel transaktion till min lokala plånbok, och därefter till flugsvamp, eller måste jag flytta flera småsummor mellan flera plånböcker för att vara säker?

Vill helst inte blanda in någon tjänst av oro för scam, utan gör det helst manuellt om möjligt.


Jag hittade en handledning på CryptBB som lär ut 7 metoder för att göra det du behöver.

De har gett tips hela veckan till en kille som vill likvidera över 10 miljoner dollar i Bitcoin skattefritt i USA.
Citera
2022-10-13, 17:31
  #17
Medlem
Glock31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Bästa men absolut säkraste (med säkert menar jag att du inte blir portad från coin sidan) du kan göra är att:
1. Skaffa 2 random bitcoin plånböcker.
2.Köp coins från en svensk sida som du får till ditt privata bitcoinkonto-1
3.För över dessa sedan till bitcoin plånbok-2 och därefter till darknet eller va det nu än må vara.

Ja bitcoin går att spåra men använd min förslag om du inte vill chansa med att bli spärrad från svenska coin sidor!

Inte så smart å köpa från SE Bitcoin registrerad säljare, med tanke på SKV får del av den infon..
Citera
2022-11-08, 08:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock31
Inte så smart å köpa från SE Bitcoin registrerad säljare, med tanke på SKV får del av den infon..
Hur gör du då? För det lär dem väl få ifall du köper från ditt bankkonto med?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback