Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-12, 18:57
  #1
Medlem
Snart dags för ännu en säsong. Premiär måndagen den 22 augusti på TV4.
Nytt för i år är att kvalveckan kommer att sändas från Kungsträdgården i Stockholm.
Finalen kommer att flyttas från Globen till Tele2 arena.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-blir-nya-idol
Citera
2022-08-12, 19:04
  #2
Medlem
peterZiipens avatar
Kul med Kungsträdgården. För en gångs skull lite nytänkande. Knappt kollat sedan Daniel Lindström vann, men nu kommer jag absolut ta en kik!
Citera
2022-08-12, 23:43
  #3
Medlem
Roligt att de fortfarande håller på med Idol, typ 10 år sedan jag tittade på detta senast xD
Citera
2022-08-15, 15:41
  #4
Medlem
Roibots avatar
Jag tappade intresset under förra säsongen, tror jag har sett alldeles för många säsonger. Blir lite monotont. Om det ska ske förändringar så måste det vara till det bättre, inte sämre: Formatet med att meddela veckan därpå vem som åker ut var idiotiskt och är förhoppningsvis skrotat för i år. Är nyfiken på om det gamla slutaudition återinförs nu när covid-begränsingarna är borta. T.ex. blir det chorus line, gruppmoment och solosång på samma gång för alla städer?

Har inte jättehöga förväntningar på att jag hittar nån/några deltagare som jag fastnar lite extra för. Det kan vara en avgörande faktor för hur mycket man orkar engagera sig. Annars blir det mest nått lättsamt att ha i bakgrunden medan man gör något annat.
__________________
Senast redigerad av Roibot 2022-08-15 kl. 15:48.
Citera
2022-08-15, 15:44
  #5
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaGosT
Roligt att de fortfarande håller på med Idol, typ 10 år sedan jag tittade på detta senast xD
Lustigt nog var det just exakt 10 år sen TV4 slopade Idol till förmån för liknande talangshow. 2012 är det enda året sedan starten som inte hade nån Idol. Kanske var i samma veva som du slutade kolla men aldrig återvände till 2013 tills nu?
Citera
2022-08-16, 12:09
  #6
Medlem
Någon som har lite uppgifter på personerna som gått vidare?
Citera
2022-08-22, 20:06
  #7
Medlem
Roibots avatar
Som om det inte är redan nervöst, ska folk stirra in som ett skyltfönster?
Citera
2022-08-22, 20:15
  #8
Medlem
Gillar att dom endast visar klipp från Jacqlines (tvåa förra året) uppträdanden. Det säger en hel del om vem juryns favorit var förra året. Lägg ner skiten NU seriöst. Det är bara EN ENDA vinnare som blivit framgångsrik efteråt
__________________
Senast redigerad av erikpwb 2022-08-22 kl. 20:17.
Citera
2022-08-22, 20:21
  #9
Medlem
S.O.Stolps avatar
Säsongen inleds med två vinnarkandidater, Klara och Julien. Frågan är om dom står sig hela vägen? Vi har sett många lovande artister falla på vägen.
Citera
2022-08-22, 20:36
  #10
Medlem
Enmansdemos avatar
Sebastian är inte homo
Citera
2022-08-22, 20:37
  #11
Medlem
Kulturspraches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Gillar att dom endast visar klipp från Jacqlines (tvåa förra året) uppträdanden. Det säger en hel del om vem juryns favorit var förra året. Lägg ner skiten NU seriöst. Det är bara EN ENDA vinnare som blivit framgångsrik efteråt
DARIN eller AGNES?
Citera
2022-08-22, 20:39
  #12
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Säsongen inleds med två vinnarkandidater, Klara och Julien. Frågan är om dom står sig hela vägen? Vi har sett många lovande artister falla på vägen.

Är balettnissen bög tro?!? Är inte Klaras morsa hon som läser Lotto på TV4? Kändisbarn såklart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback