Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-18, 12:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jo, det har blivit svårt att inte se Putin/Ryssland som på ett eller annat sätt "med i leken," så att säga.

Frågan är såklart bara varför, och det är inte det lättaste att förstå.
Det känns så sunkigt om det bara skulle handla om pengar ... men så är det ju oftast, dessvärre.


Men, om vi minns det så hastigt och dramatiska tillbakadragandet av hela den amerikanska Afghanistan-styrkan, som ju gjordes före Ukraina-krigets utbrott.

Dvs hade det ens blivit möjligt med ett Ukraina-krig om fienden (USA) hade haft en redan krigsberedd utlandsstyrka praktiskt taget bara ett land från gränsen till Ukraina (och Ryssland).

Rimligtvis borde Putin ha "talat om för Biden" att han gör bäst i att Snarast skicka hem hela Afghanistan-styrkan - annars jävlar.
Och vad skulle Biden liksom annars göra.
Om han hade stannat kvar så hade ju Ryssland blivit i praktiken tvingad att på ett eller annat sätt oskadliggöra, pacificera, hotet från Afghanistan, innan han gick till attack mot Ukraina.
Dessutom så hade ju ryssarna behövt säkra hela gränsen och det hade de ju inte klarat.

Därför blev uppbrottet från Afghanistan så dramatiskt skyndsamt.
Amerikanerna visste alltså att de inte kunde finnas kvar där när invasionen började. Det hade ställt dem i en omöjlig position där de hade blivit tvungna att agera - och då hade det ju blivit storkrig.
Fast varför skulle Biden vara rädd för Putin, Ryssland har stenåldersvapen, de är bara 140 miljoner medan nato är en miljard personer, nato har supervapen och tränad militär, Putin kör runt med tanks från 60-talet, en armé som bara kan kriga mot kvinnor och barn, ryssarna har kört sin propaganda i alla tider att de har avancerade vapen, men med minsta lilla logiska tänkande så förstår man ju att det bara är propaganda, hur avancerade prylar har ryssarna producerat, bilar, flygplan, kylskåp, tv-apparater, mobiler, datorer osv, de har inte lyckats producera något som västvärlden vill ha, de är totalt värdelösa de ryska folken, inkompetenta och korkade helt enkelt, de var ockuperade av barbarer i 160 år , dessa barbarer reste inte hem efter ockupationen utan stannade kvar och ynglade av sig, och därför är de halvbarbarer med låg intelligens och använder sig av våld och grymhet för att styra och erövra, det är det enda de kan och förstår, våld, grymhet, det är därför de torterar och våldtar allt de kommer över, de våldtar 90 åriga tanter, 3 åriga pojkar, som sagt de är barbarer och jag kommer skåla i champagne när de erövras och styrs av väst, kommer inte ta lång tid nu.
Citera
2022-10-18, 12:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Tur att det finns lite skarpsint folk här som i alla fall kan se möjligheten i det hela.

Världen behöver jing
Världen behöver jang

Det vet frimurarna och förser oss med detta
Jag är Frimurare, vad är det du menar vi förser världen med?
Citera
2022-10-18, 12:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Det är spelreglerna i denna värld. Det är så den är uppbyggd. Toppskiktet inom frimurarna och andra hemliga sällskap - samt högsta "eliten" i denna värld (Rotschilds osvosv) - vet att världen är uppbyggd på det sättet och manipulerar världen efter den kunskapen.

Men vad är ying/yang då? Det är en uppdelning av något. Det är uppdelning mellan svart och vitt. Natt och dag. Den ena och den andre. Det är en uppdelning av en enhet. Något som är uppsplittrat i två delar.

Vad snackar jag om? Egentligen finns det inget ying/yang. Allt är ett. Allt är enhet. Vi är alla från och av gud som är ett med alltet. Men denna värld är en simulation/illusion där vi upplever hur det är att vara ifrån och utan gud (där allt är ett). Denna värld är en upplevelse i splittring där vi försöker sträva efter enhet i allt vi gör (en form av strävan efter gud). Då vi alltid jagar idealet i allting. Så som karriär, relationer, materialism, mätta våra begär osv. Ständig strävan efter mättnad..

Vi drömmer upp en värld av polarisering, "vi och dom", ändlighet istället för oändlighet.
Jag är ämbetsman i Svenska Frimurarorden, är jag ”toppskiktet” då eller när blir jag det menar du?
Citera
2022-10-18, 15:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jag är Frimurare, vad är det du menar vi förser världen med?

Hjältar och dårar. Hot och räddning.
Order out of chaos

Vet du så vet du. Annars är du bara en marionett du med
__________________
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-10-18 kl. 15:09.
Citera
2022-10-18, 16:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Hjältar och dårar. Hot och räddning.
Order out of chaos

Vet du så vet du. Annars är du bara en marionett du med
Tror du fått en del om bakfoten om frimureri.
Jag är ämbetsman så borde veta en del och garanterat veta mer än någon som inte ens är medlem, men är nog omöjligt att övertyga konspirationsteoretiker och inte i mitt intresse heller för den delen, det är ju fullt lagligt att vara konspirationsteoretiker men kanske inte så kul, men vad vet jag 🙂
Citera
2022-10-18, 17:27
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Tror du fått en del om bakfoten om frimureri.
Jag är ämbetsman så borde veta en del och garanterat veta mer än någon som inte ens är medlem, men är nog omöjligt att övertyga konspirationsteoretiker och inte i mitt intresse heller för den delen, det är ju fullt lagligt att vara konspirationsteoretiker men kanske inte så kul, men vad vet jag 🙂

Ja, du vet så mycket du. Säkert vet du det du behöver veta för att kunna vara en kugge i maskineriet. Men du kopplar inte vad som egentligen försiggår, eller så spelar du dum
Citera
2022-10-18, 19:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Ja, du vet så mycket du. Säkert vet du det du behöver veta för att kunna vara en kugge i maskineriet. Men du kopplar inte vad som egentligen försiggår, eller så spelar du dum
Det du tror dig veta och du läst på internet kan ju även jag läsa på internet, vad som verkligen sker på en frimurarloge vet endast frimurare, så med andra ord vet jag mer än dig och med min kunskap så säger jag att du har fel, om du sedan väljer att fortsätta ha fel så får du gärna göra det, det är helt fritt och lagligt att tro på konspirationsteorier men måste vara jobbigt att gå runt och tro på den ena felaktige teorin efter den andra, måste vara enormt tungt att gå runt och tro att alla vill lura en, att alla vill en ont.
Citera
2022-10-18, 20:04
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Det du tror dig veta och du läst på internet kan ju även jag läsa på internet, vad som verkligen sker på en frimurarloge vet endast frimurare, så med andra ord vet jag mer än dig och med min kunskap så säger jag att du har fel, om du sedan väljer att fortsätta ha fel så får du gärna göra det, det är helt fritt och lagligt att tro på konspirationsteorier men måste vara jobbigt att gå runt och tro på den ena felaktige teorin efter den andra, måste vara enormt tungt att gå runt och tro att alla vill lura en, att alla vill en ont.

När har jag sagt att alla vill luras? Väldigt många världsnyheter är orkestrerade av frimurare i toppen och frimurare äger all media.

Naturligtvis får ni pyssla med vad ni vill i logerna. Det är en del av makten de i den verkliga toppen har, att ha er under sig.

Jag lyssnar inte på vad någon säger, ty alla kan ljuga. Jag går efter vad ni själv visar upp. Överallt visar ni upp er.
__________________
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-10-18 kl. 20:07.
Citera
2022-10-18, 20:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
När har jag sagt att alla vill luras? Väldigt många världsnyheter är orkestrerade av frimurare i toppen och frimurare äger all media.

Naturligtvis får ni pyssla med vad ni vill i logerna. Det är en del av makten de i den verkliga toppen har, att ha er under sig.

Jag lyssnar inte på vad någon säger, ty alla kan ljuga. Jag går efter vad ni själv visar upp. Överallt visar ni upp er.
Du lyssnar alltså inte på vad frimurare själv berättar om sitt frimureri men lyssnar alltså på folk som inte har en aning utan sitter och gissar, gör du likadant med annat i livet, lyssnar inte på din läkare när du är sjuk utan ringer rörmokaren?
Vad är det vi visar upp menar du?
Citera
2022-10-18, 20:56
  #22
Medlem
Varifrån fick du att jag lyssnar på någon, när jag skrev precis tvärt om?

Ni sprider ju ut era symboler överallt, som ni tror att ingen ser eller förstår. Det vet du väl?

"When the human race learns to read the language of symbolism, a great veil will fall from the eyes of men."
__________________
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-10-18 kl. 21:20.
Citera
2022-10-18, 23:00
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Varifrån fick du att jag lyssnar på någon, när jag skrev precis tvärt om?

Ni sprider ju ut era symboler överallt, som ni tror att ingen ser eller förstår. Det vet du väl?

"When the human race learns to read the language of symbolism, a great veil will fall from the eyes of men."
Vi sprider inte våra symboler, varför skulle vi? Jag vet men du vet inte.
Citera
2022-10-19, 10:24
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vi sprider inte våra symboler, varför skulle vi? Jag vet men du vet inte.

Jag vet inte varför frimurare smyger in sina symboler på så många ställen, men du är ju mannen med koll sa du?
__________________
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-10-19 kl. 10:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback