Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-07, 14:52
  #1
Medlem
Jag lurar i vassen och har i princip inte handlat något förutom mat senaste halvåret. Jag har god ekonomi så när tillfället ges hugger jag.
Har ni några tips eller teorier om var köpläge kan uppstå?
Citera
2022-10-07, 15:09
  #2
Medlem
Aigiss avatar
Indiska är väl en lågoddsare.
Citera
2022-10-07, 15:28
  #3
Medlem
Rizzo
Citera
2022-10-07, 15:37
  #4
Medlem
6stringlevins avatar
På hugget för vad? När expert gick omkull sålde dom allt av värde bakvägen (tex apple produkter) till andra återförsäljare. Folk köade i timmar för skiten man inte kunde sälja till andra.

Det är bra att du sparar dock. Men tro inte att du skall göra några fynd.
Citera
2022-10-07, 15:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
På hugget för vad? När expert gick omkull sålde dom allt av värde bakvägen (tex apple produkter) till andra återförsäljare. Folk köade i timmar för skiten man inte kunde sälja till andra.

Det är bra att du sparar dock. Men tro inte att du skall göra några fynd.

Bra poäng, konkursrea har gått ur tiden nu, för det första så har företag inte stora lager som man hade förr. Och sen finns det betydligt fler möjligheter att sälja stora partier till andra företag.
Citera
2022-10-07, 16:02
  #6
Medlem
Narutoshippchops avatar
Teknikmagasinet.
Citera
2022-10-07, 16:45
  #7
Moderator
RostigHinks avatar
Mer övrig ekonomi än privat.

Privatekonomi --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera
2022-10-07, 18:35
  #8
Medlem
Juristen08s avatar
Mediamarkt. Läskigt dött i butiken i Kungens Kurva. Ingen kassa öppen på nedre plan. Fast de skickar väl alla varor till Tyskland i så fall.
Citera
2022-10-07, 19:54
  #9
Medlem
Hälften av alla butiker som finns i varje köplada runtom i landet ligger nog risigt till.

MQ har väl varit nära tidigare, och Brothers kanske? En av sportkedjorna kan få det tufft (högst troligt Intersport). H&m har muskler att klara det hela, men kappahl eller lindex kanske?
Citera
2022-10-07, 20:30
  #10
Medlem
Nilsbofinks avatar
Elektronikkedjor typ media markt och elgiganten ligger nog skrynkligt till
Citera
2022-10-07, 20:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Mediamarkt. Läskigt dött i butiken i Kungens Kurva. Ingen kassa öppen på nedre plan. Fast de skickar väl alla varor till Tyskland i så fall.

Power, Experts spöke, kan nog också bjuda upp till dans i fråga.
Citera
2022-10-07, 20:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Hälften av alla butiker som finns i varje köplada runtom i landet ligger nog risigt till.

MQ har väl varit nära tidigare, och Brothers kanske? En av sportkedjorna kan få det tufft (högst troligt Intersport). H&m har muskler att klara det hela, men kappahl eller lindex kanske?
Intersport är ju verksamt i 43 länder och har 5800 butiker. Det är dessutom ett Franchiseföretag det vill säga att vissa butiker är privatägda på samma sätt som McDonalds och ICA där man bara delar på centrala funktioner som inköp, lager och marknadsföring. Skulle därför anse att överlevnadsmöjligheten för Intersport är rätt stor. Om "Intersport Sverige" skulle gå dåligt så tror jag att kedjan anser att Sverige är ett så viktigt land att man inte tillåter en konkurs. Att däremot enstaka Franchisebutiker skulle kunna gå i konkurs ser jag som troligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback