Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
24,11%
196 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
75,89%
617 röster
2022-10-17, 16:53
Medlem
Stödjer du Ryssland eller Ukraina i den pågående konflikten?

Av kommentarerna här på Flashback kan få intrycket att minst hälften sympatiserar med Putin och Ryssland. Stämmer det?
Senast redigerad av Neida 2022-10-17 kl. 17:21.
Citera
2022-10-17, 17:12
Medlem
Får man inte vara neutral? Isåfall stödjer jag Ukraina.
Citera
2022-10-17, 17:24
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Jag stödjer Ryssland. De har haft rätten på sin sida hela tiden och det enda ställe där de är djävulen själv är i västerländsk medias propaganda. I verkligheten är det främst globaliststödda Ukraina som begått folkmord sen 2014 och som gör sjuka saker mot folk likväl som fienden. Att stödja Ukraina är att stödja globohomo-agendan och Bidens djävla pedofilnation som är den största skurkstat och de värsta mördare som världen någonsin skådat. I verkligheten är Ryssland ett rätt okej och kristet land med ganska hög grad av personlig frihet och låg beskattning. Inte perfekt. Men det har kommit bra långt sen Sovjet kraschade 1991.
Citera
2022-10-17, 17:45
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoKHO
Stödjer man Ukraina så vill man ha ett tredje världskrig, det går inte att komma ifrån. Varför man vill offra en stor del av världen för en för oss okänd och irrelevant stat kommer jag aldrig förstå. Som tur är så förblir jag helt opåverkad ifall det blir ett WW3, jag är mest rädd över att få slut på popcorn.
Stödjer man Ryssland så vill man att Ryssland ska kunna invadera vilka länder de vill och hota alla med kärnvapen när de inte får som de vill.

Det går inte att komma ifrån.
Citera
2022-10-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoKHO
Stödjer man Ukraina så vill man ha ett tredje världskrig, det går inte att komma ifrån. Varför man vill offra en stor del av världen för en för oss okänd och irrelevant stat kommer jag aldrig förstå. Som tur är så förblir jag helt opåverkad ifall det blir ett WW3, jag är mest rädd över att få slut på popcorn.

Får man fråga hur du kan förbli helt opåverkad ifall det blir ett ww3 ?
Citera
2022-10-17, 17:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Jag stödjer Ryssland. De har haft rätten på sin sida hela tiden och det enda ställe där de är djävulen själv är i västerländsk medias propaganda. I verkligheten är det främst globaliststödda Ukraina som begått folkmord sen 2014 och som gör sjuka saker mot folk likväl som fienden. Att stödja Ukraina är att stödja globohomo-agendan och Bidens djävla pedofilnation som är den största skurkstat och de värsta mördare som världen någonsin skådat. I verkligheten är Ryssland ett rätt okej och kristet land med ganska hög grad av personlig frihet och låg beskattning. Inte perfekt. Men det har kommit bra långt sen Sovjet kraschade 1991.

Normala personer däremot tycker det är fel att anfalla länder och mörda deras befolkning.
Citera
2022-10-17, 18:21
Avstängd
psychicsailors avatar
Som vanligt, vad är "vinna"?

Varför måste man stödja en sida?

Där finns många utgångar. Skulle Ryssland "vinna" snabbt och utan risk för kärnvapenkrig och med en varaktig fred efter, så skulle jag välja det. Samma med Ukraina.
Senast redigerad av psychicsailor 2022-10-17 kl. 18:24.
Citera
2022-10-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBurrito
Får man inte vara neutral? Isåfall stödjer jag Ukraina.
Ja, snacka om vinklad omröstning. Neutral och sansad borde ju alla försöka förhålla sig.
Citera
2022-10-17, 18:25
Medlem
Stödjer ingen sida.

Däremot är det näst intill komiskt att det fortfarande finns dem som tror att UA kommer ur denna konflikt som segrare.
Citera
2022-10-17, 18:30
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Som vanligt, vad är "vinna"?

Varför måste man stödja en sida?
Möjligheten att båda sidor kan förlora är för svår att föreställa sig.
Citera
2022-10-17, 18:33
Medlem
slutbits avatar
Jag har lagt märke till hur alla som stödjer ryzzland är reggade efter februari -22.
Det gäller alla trådar inom ämnet.
Intressant trollfenomen!
Citera
2022-10-17, 18:39
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaporizhia
Stödjer ingen sida.

Däremot är det näst intill komiskt att det fortfarande finns dem som tror att UA kommer ur denna konflikt som segrare.
Var inte för säker på det du, faller drullputte så är jag övertygad om att kriget domnar av! Dock finns det inga vinnare i detta krig bara förlorare på alla sidor.

Jag stöder Ukraina, ett fritt land som invaderats av sin granne pga. en maktgalen diktators drömmar om det som en gång varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in