Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-11-26, 14:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Jag provade sned mini hos en vän när det kom och det var ju helt horribelt med fördröjning på kontrollen. Handla någonstans där det är enkelt att lämna tillbaka i så fall.

Jag tvivlar på att Nintendo skulle ge ut en skitprodukt. Man kan kritisera Nintendo för att vara giriga och ligga efter i utvecklingen, men de släpper i regel högkvalitativa produkter, och jag har testat SNES-Mini, kanske inte Yoshi's Island specifikt dock. Jag minns däremot en annan gång då jag provade Super Smash Bros Brawl på Wii hos en vän, och jag upplevde kännbara fördröjningar i spelet, men det måste ha haft något att göra med anslutningen/någon inställning hos min vän och inte på spelet i sig eftersom det var en populär titel till Wii (en konsol som sålde drygt 101 miljoner totalt) så om det hade varit något problem med fördröjning i alla kopior så hade det definitivt varit väl känt vid det här laget. Jag gjorde nu en snabb sökning på fördröjningar på SNES Mini, och det kom direkt upp en länk till Reddit:

https://www.reddit.com/r/miniSNES/co..._minisnes_wtf/

Och tydligen var lösningen att ställa om TVn till "Game Mode" och det verkade lösa problemet. Så jag skulle tro att något liknande drabbade dig när du spelade Yoshi's Island.
Citera
2022-11-26, 14:19
  #26
Medlem
Elekensas avatar
Nintendo Switch är väl ett förslag.

Ett annat är en Xbox. Även fast du inte vill ha något abonnemang så en Xbox med ultimate gamepass ger dig spel att spela för resten av livet. Bakåtkompatibiliteten Xbox bjuder på slår det mesta, sen kan playstation spelarna säga vad dom vill. Men här slår Xbox högst.

Den mest prisvärda och innehållsrika lösningen är en Xbox med ultimate game pass.
Citera
2022-11-27, 01:17
  #27
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag tvivlar på att Nintendo skulle ge ut en skitprodukt. Man kan kritisera Nintendo för att vara giriga och ligga efter i utvecklingen, men de släpper i regel högkvalitativa produkter, och jag har testat SNES-Mini, kanske inte Yoshi's Island specifikt dock. Jag minns däremot en annan gång då jag provade Super Smash Bros Brawl på Wii hos en vän, och jag upplevde kännbara fördröjningar i spelet, men det måste ha haft något att göra med anslutningen/någon inställning hos min vän och inte på spelet i sig eftersom det var en populär titel till Wii (en konsol som sålde drygt 101 miljoner totalt) så om det hade varit något problem med fördröjning i alla kopior så hade det definitivt varit väl känt vid det här laget. Jag gjorde nu en snabb sökning på fördröjningar på SNES Mini, och det kom direkt upp en länk till Reddit:

https://www.reddit.com/r/miniSNES/co..._minisnes_wtf/

Och tydligen var lösningen att ställa om TVn till "Game Mode" och det verkade lösa problemet. Så jag skulle tro att något liknande drabbade dig när du spelade Yoshi's Island.


Jag begriper det du skriver och det var bra tips. Jag kände som TS i tråden som du skickade på Reddit att det faktiskt var en skitprodukt och det var ju positivt att det bara var att ändra någon inställning på hennes smart TV.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback