Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-12, 21:29
  #1
Medlem
Lite nyfiken bara men tror ni elvanse skulle funka mot en depression? Även om man har inslag av ångest ( vet ju att cs är känt att ge ångest )
Men vad tror ni - skulle elvanse funka lite som en antidepressiv?
Citera
2022-12-12, 21:31
  #2
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gillisen
Lite nyfiken bara men tror ni elvanse skulle funka mot en depression? Även om man har inslag av ångest ( vet ju att cs är känt att ge ångest )
Men vad tror ni - skulle elvanse funka lite som en antidepressiv?

Bättre än all annan skit.
Men sen blir man beroende och effekten försvinner.
Tycker inte de ger ångest för övrigt.
Citera
2022-12-12, 21:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Bättre än all annan skit.
Men sen blir man beroende och effekten försvinner.
Tycker inte de ger ångest för övrigt.
Även om man håller sig till terapeutiska doser? Minskar effekten då? Är inte ute efter rus utan enbart i medicinsk syfte.
Citera
2022-12-12, 21:40
  #4
Medlem
dreadpirate420s avatar
Tveksamt , skulle möjligen vara om det gav dig energi att ta dig ut och göra saker, träffa människor, motionera etc som i sin tur gör att du mår bättre.

För mig är det benzo som gör det, ger mig inte energi i sig men gör att ångesten är så pass hanterbar att jag kan ta mig ut och träffa människor.
Citera
2022-12-12, 21:42
  #5
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gillisen
Även om man håller sig till terapeutiska doser? Minskar effekten då? Är inte ute efter rus utan enbart i medicinsk syfte.

Ja med årens gång behöver man höja men sen tar det stopp och de slutar höja. Det är väl snarare som att man blir som innan fast man tar medicinen men mår dåligt utan den.
Som sagt är de bättre än all annan skit men tänker inte påstå att det är en permanent lösning.
Citera
2022-12-12, 21:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Tveksamt , skulle möjligen vara om det gav dig energi att ta dig ut och göra saker, träffa människor, motionera etc som i sin tur gör att du mår bättre.

För mig är det benzo som gör det, ger mig inte energi i sig men gör att ångesten är så pass hanterbar att jag kan ta mig ut och träffa människor.
Så den påverkar inte det mentala? Typ mindre nedstämda tankar? Mera positiva känslor?
Citera
2022-12-12, 21:43
  #7
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Bättre än all annan skit.
Men sen blir man beroende och effekten försvinner.
Tycker inte de ger ångest för övrigt.

Så är det nog med allt, ett uppehåll behövs då. Mycket bättre än att höja dosen.
Citera
2022-12-12, 21:44
  #8
Medlem
Fler som upplever att elvanse inte ger ångest?
Citera
2022-12-12, 21:44
  #9
Medlem
zombie-nations avatar
Ja, varför skulle det inte funka? Det är inte alltid ADHD-mediciner ger ångest heller. Ibland tål man inte vissa substanser, men gör man det så är det väl klart man skulle bli mer uppåt. Men idag ska man ju ta mediciner inte efter behov utan saker man måste ta varje dag resten av sitt liv.
Citera
2022-12-12, 21:46
  #10
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gillisen
Även om man håller sig till terapeutiska doser? Minskar effekten då? Är inte ute efter rus utan enbart i medicinsk syfte.
"Terapeutiska doser" man tankar inte bilen med 1 droppe.
Citera
2022-12-12, 21:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
"Terapeutiska doser" man tankar inte bilen med 1 droppe.
Tänker typ kanske 30 mg räcker?
Är inte ute efter att bli speedad eller så utan mer lugn.. men vet inte alls hur sånt funkar då jag aldrig testat det.
Dom ger ju sånt till barn som äter det säkert livslångt…så måste finnas folk som inte utvecklar tolerans..?
Citera
2022-12-12, 21:54
  #12
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Så är det nog med allt, ett uppehåll behövs då. Mycket bättre än att höja dosen.

Jag har prövat de men de hjälpte inte, har ju vart inlagd då.
Men skulle inte fixa vardagen utan i längre perioder blir alldeles för mycket damp och myrkrypningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback