Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-07, 20:37
  #73
Medlem
Lifestealers avatar
Elvanse är rent tjack, vad är oklart egentligen? Svar ja, det funkar sålänge man inte tar tjackdoser i långa perioder för det blir man fan helt tom i bollen av tillslut då ens dopamin-system blir helt fucked där allt i ens liv blir grått tidsnog. "Been there done that". Tur att dopamin-systemet återhämtar sig hyffsat snabbt och väl. En nolletta på morgonen ger god effekt på det TS efterfrågar. Speciellt om det är meta för då sitter det i hela dagen. Man är dock mer funktionell på vanligt tjack. Så länge man sover på nätterna så är det lugnt. Hatar att man fryser på meta, men löses enkelt genom att ha på sig vinterkläder inomhus. Blir som en bastu av allt svett tills man är varm och då slutar man svettas.
__________________
Senast redigerad av Lifestealer 2024-04-07 kl. 20:48.
Citera
2024-05-02, 13:23
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gillisen
Lite nyfiken bara men tror ni elvanse skulle funka mot en depression? Även om man har inslag av ångest ( vet ju att cs är känt att ge ångest )
Men vad tror ni - skulle elvanse funka lite som en antidepressiv?

Funkar bra för mig. Kanske mest för att min deppighet berott på mina dumma prioriteringar, bristande fokus på sådant som är viktigt men tråkigt (typ... jobb) - vilket snabbt löses av Elvanse. Jag upplever då plötsligt eurofi, inga jobbiga tankar som är där och stökar till det, jag kan prioritera rätt, fokusera bra o.s.v.
Citera
2024-05-02, 18:51
  #75
Medlem
psykoshippiens avatar
Svindålig idé, du har hög serotonin, låg dopamin vid klinisk depression, öka dopamin^10 en två gånger om dagen är recept för psykotiska symtom.

Blir du subjektivt avhjälpt av depressiva symtom med amfetamin så hade du drabbats av tristess och inte depression.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback