Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-24, 22:43
  #1
Medlem
Sommarvikingens avatar
Jag har ett Yamaha maple custom absolute som jag troligtvis ska sälja inom några dagar. Det blir att jag lägger upp det på blocket. Jag känner på mig att jag inte kommer få det sålt eller det kommer ta väldigt lång tid att få det sålt. Jag har heller ingen lust att skicka det med posten, ett jävla projekt.

Det finns väl inte så många trummisar i det här landet heller. Det är endå ett high end kit som inte tillverkas längre, men jag tror ändå att efterfrågan är väldigt liten. Det är nog mycket lättare att sälja cymbalerna men då vill nog folk att man ska skicka dom. Bör jag sälja trumsettet som shellpack alltså bara trummorna eller bör jag lägga ut hela settet med cymbaler?

Jag minns att jag fick ett Tama hyperdrive superstar kit sålt ganska lätt för över 10 år sen men det var andra tider då. Bör man lägga ut det på blocket eller vilka andra sidor finns det?
Citera
2022-12-24, 23:29
  #2
Medlem
Har du fått ett trumset i julklapp som du nu inte vill ha?

Men om de är svåra eller lätta att sälja beror väl som vanligt på priset, efterfrågan och tillgången. Kanske bor köparen granne med dig men då är det ju frågan om du ens vill sälja för då blir det ett jä-la liv hos grannen. Kanske blev han inspirerad av dig eller så vill han bara ge igen. Minns en kompis som gav sin brors barn en trumma att hänga på magen och förväntade sig att brodern skulle få ett hel-ete på helgmorgnar när ungen bankade på trumman på morgonen efter en ordentlig fylla.
Citera
2022-12-24, 23:34
  #3
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har du fått ett trumset i julklapp som du nu inte vill ha?

Men om de är svåra eller lätta att sälja beror väl som vanligt på priset, efterfrågan och tillgången. Kanske bor köparen granne med dig men då är det ju frågan om du ens vill sälja för då blir det ett jä-la liv hos grannen. Kanske blev han inspirerad av dig eller så vill han bara ge igen. Minns en kompis som gav sin brors barn en trumma att hänga på magen och förväntade sig att brodern skulle få ett hel-ete på helgmorgnar när ungen bankade på trumman på morgonen efter en ordentlig fylla.
Hehe nee har haft det här i 10 år. Det är ändå värt mellan 16 och 25-tusen om man räknar med alla cymbaler och hårdvara då.
Citera
2022-12-24, 23:49
  #4
Medlem
Svårsålt. Icke-elektronisk musik är väl död för övrigt. Folk umgås ju inte fysiskt heller längre, så starta band är väl omöjligt.
Citera
2022-12-25, 00:37
  #5
Medlem
6stringlevins avatar
Sålde ett elektroniskt trumset på blocket. det gick rätt fort till rätt pris.
Citera
2022-12-25, 00:44
  #6
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Kontakta t. ex musikgymnasier. Möjligt att de kan tänkas vara intresserade, men var beredd på att få mindre.
Citera
2022-12-25, 01:15
  #7
Medlem
Narutoshippchops avatar
Svenskar är otroligt snåla. Har försökt sälja saker som egentligen är värda lite över 2 lax för 1 lax. Inte en jävel har köpt något ännu på flera månader. Blir så trött.
Citera
2022-12-25, 01:17
  #8
Medlem
MinionUnions avatar
Folk köper bara digitala trummor nu för tin.
Citera
2022-12-25, 01:28
  #9
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Bör man lägga ut det på blocket eller vilka andra sidor finns det?

Testa Tradera.
Citera
2022-12-25, 01:58
  #10
Medlem
Eastwings avatar
Trummor är svålsda till andra än trummisar.
Jämför det med att sälja sjölejon Uganda.
Citera
2022-12-25, 01:59
  #11
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Svenskar är otroligt snåla. Har försökt sälja saker som egentligen är värda lite över 2 lax för 1 lax. Inte en jävel har köpt något ännu på flera månader. Blir så trött.

Fast då är de ju bevisligen inte värda 1 "lax" ens.
Citera
2022-12-25, 02:24
  #12
Medlem
Blaze.s avatar
Finns en grupp på Facebook som heter "Här samlar vi alla trummisar" en hel del nördar och samlare där inne som säkert skulle nappa på ett gammalt kit som inte tillverkas längre. Ser själv folk där rätt ofta som antingen köper eller säljer saker. Ett tips om inte blocket går som det ska.

Edit: Alla i tråden som hävdar att digitala kit säljer bättre har fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback