Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 00:32
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Götblad (kvinnan som fångade in vildråttor och hade som husdjur) har ju inte heller alla hästar hemma, så Montelius behöver nog inte ha övertalat henne alltför hårt. Alla inblandade har blod på händerna. Skamligt att Montelius ska kunna fortsätta sin kulturkarriär som om ingenting hänt.

Nej, Götblad kanske inte är så jävla frisk hon heller. Vid närmare eftertanke kan man nog inte vara det om man är bundis med Montelius.
Citera
2024-04-26, 09:09
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Nej, Götblad kanske inte är så jävla frisk hon heller. Vid närmare eftertanke kan man nog inte vara det om man är bundis med Montelius.

Tja Göthblad och Kristina Lugn blev nära vänner, som ensamma förortsföräldrar.
Det är inte ovanligt att man blir vän med sina vänners barn. Och hur frisk Lugn var kan man förstås undra…
Citera
2024-04-26, 09:50
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tja Göthblad och Kristina Lugn blev nära vänner, som ensamma förortsföräldrar.
Det är inte ovanligt att man blir vän med sina vänners barn. Och hur frisk Lugn var kan man förstås undra…

Men att vara vän med någon betyder inte att bortse från barns hälsa. Jag har personligen folk jag tycker om, men på grund av sin psykisk ohälsa kan min vän/släkting inte alltid kan ta hand om barnen. Det gör personen inte mindre värdefull men min skyldighet som släkting/vän är först och främst barnen. Nu samarbetar personen och gör allt för att barnen ska må bra (pappan/soc/läkare mm är väldigt nöjda med hur hon sköter det), men poängen är att jag skulle inte tveka en sekund att anmäla henne och vittna emot henne om jag trodde barnen for illa. För de går först. De har rätt till en bra barndom.

Det tycker uppenbarligen inte Carin Göthblad. Vidare måste hon som polis veta att de flesta fall kommer inte till domstol och de fälls inte. Så att när någon faktiskt fälls har det gått långt. Och ändå står hon inte bara kvar som vän, utan försöker aktivt få Martina med make friade och att barnen återbördas till helvetet de växt upp i.

Det gör henne olämplig som polis och jag ifrågasätter verkligen att hon jobbar som chef för NOA.
Citera
2024-04-26, 20:01
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Men att vara vän med någon betyder inte att bortse från barns hälsa. Jag har personligen folk jag tycker om, men på grund av sin psykisk ohälsa kan min vän/släkting inte alltid kan ta hand om barnen. Det gör personen inte mindre värdefull men min skyldighet som släkting/vän är först och främst barnen. Nu samarbetar personen och gör allt för att barnen ska må bra (pappan/soc/läkare mm är väldigt nöjda med hur hon sköter det), men poängen är att jag skulle inte tveka en sekund att anmäla henne och vittna emot henne om jag trodde barnen for illa. För de går först. De har rätt till en bra barndom.

Det tycker uppenbarligen inte Carin Göthblad. Vidare måste hon som polis veta att de flesta fall kommer inte till domstol och de fälls inte. Så att när någon faktiskt fälls har det gått långt. Och ändå står hon inte bara kvar som vän, utan försöker aktivt få Martina med make friade och att barnen återbördas till helvetet de växt upp i.

Det gör henne olämplig som polis och jag ifrågasätter verkligen att hon jobbar som chef för NOA.

Jag tror de allra flesta skulle resonera som du. Jag hoppas det i alla fall, att man skulle sätta barnen först och strunta i vänskaper eller ev släktband man har med personen. Jag hoppas att det bara är en ytterst liten procent som skulle göra så som Carin göthblad gjort. Hade hon lyckats hade samtliga barn återgått till sitt helvete. Det kanske inte skulle slutat med bara ett dödsfall då.

Så fruktansvärt tragiskt oavsett.
Citera
2024-04-26, 21:13
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tja Göthblad och Kristina Lugn blev nära vänner, som ensamma förortsföräldrar.
Det är inte ovanligt att man blir vän med sina vänners barn. Och hur frisk Lugn var kan man förstås undra…

Nej det har du rätt i. Man undrar ju vad de hade för gemensamma nämnare som gjorde att de blev vänner från början. Psykiskt sjuka båda två?
Citera
2024-04-26, 23:00
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Nej det har du rätt i. Man undrar ju vad de hade för gemensamma nämnare som gjorde att de blev vänner från början. Psykiskt sjuka båda två?

Nja vill minnas att de båda upplevde den utsatthet man kan känna som ensam förälder. I socialt utsatt förort dessutom. Eller är det bara mammor som upplever det så? En skild pappa som blev boendeförälder till parets ena barn påstod att kvinnor kom rusande i tvättstugan för att hjälpa honom!
Citera
2024-04-27, 00:03
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nja vill minnas att de båda upplevde den utsatthet man kan känna som ensam förälder. I socialt utsatt förort dessutom. Eller är det bara mammor som upplever det så? En skild pappa som blev boendeförälder till parets ena barn påstod att kvinnor kom rusande i tvättstugan för att hjälpa honom!

Det är nog mer vanligt bland kvinnor att känna så. Har dock svårt att se varken Lugn eller Götblad ta hand om en annan varelse. Liksom ge ett barn den omvårdnad den behöver. Å andra sidan dog Götblads ena son så hennes omvårdnad kanske inte var top notch.
Citera
2024-04-27, 00:49
  #464
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Men att vara vän med någon betyder inte att bortse från barns hälsa. Jag har personligen folk jag tycker om, men på grund av sin psykisk ohälsa kan min vän/släkting inte alltid kan ta hand om barnen. Det gör personen inte mindre värdefull men min skyldighet som släkting/vän är först och främst barnen. Nu samarbetar personen och gör allt för att barnen ska må bra (pappan/soc/läkare mm är väldigt nöjda med hur hon sköter det), men poängen är att jag skulle inte tveka en sekund att anmäla henne och vittna emot henne om jag trodde barnen for illa. För de går först. De har rätt till en bra barndom.

Det tycker uppenbarligen inte Carin Göthblad. Vidare måste hon som polis veta att de flesta fall kommer inte till domstol och de fälls inte. Så att när någon faktiskt fälls har det gått långt. Och ändå står hon inte bara kvar som vän, utan försöker aktivt få Martina med make friade och att barnen återbördas till helvetet de växt upp i.

Det gör henne olämplig som polis och jag ifrågasätter verkligen att hon jobbar som chef för NOA.
Varken du eller någon annan utomstående har en aning om vad Carin Götblads vittnesmål i förvaltningsrätten innehöll. Det är sekretessbelagt. Det enda vi vet att hon var Martina Montelius vittne, men det betyder inte per automatik att hon lovordade Martina och Niklas föräldraskap.
Citera
2024-04-27, 01:13
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Det är nog mer vanligt bland kvinnor att känna så. Har dock svårt att se varken Lugn eller Götblad ta hand om en annan varelse. Liksom ge ett barn den omvårdnad den behöver. Å andra sidan dog Götblads ena son så hennes omvårdnad kanske inte var top notch.

Minns väl att MM vägrade att vid Kristina Lugns död kommentera hur hon varit som förälder. Fint på ett sätt tyckte jag.
Citera
2024-04-27, 06:39
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Varken du eller någon annan utomstående har en aning om vad Carin Götblads vittnesmål i förvaltningsrätten innehöll. Det är sekretessbelagt. Det enda vi vet att hon var Martina Montelius vittne, men det betyder inte per automatik att hon lovordade Martina och Niklas föräldraskap.

Nej, men vad är sannolikheten att MM:s advokat hade kallat henne om hon sagt ”de är urusla. MM kan inte stötta och ta föräldraansvar utan lämnar allt till dottern. Nicklas slår dem och hotar med våld och MM tittar bort”.

Här är en artikel om deras vänskap. https://www.senioren.se/halsa-medici...att-och-torrt/
Citera
2024-04-27, 09:40
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nej, men vad är sannolikheten att MM:s advokat hade kallat henne om hon sagt ”de är urusla. MM kan inte stötta och ta föräldraansvar utan lämnar allt till dottern. Nicklas slår dem och hotar med våld och MM tittar bort”.

Här är en artikel om deras vänskap. https://www.senioren.se/halsa-medici...att-och-torrt/
Jag är äcklad av artikeln, men den förklarar en hel del.
Saxar lite ur den
När Carin var 20 var hon ensamstående småbarnsmamma som inte ens hade gått i gymnasiet. Men Carin vägrade nöja sig med den tillvaro hon blivit tilldelad. Hon arbetade sig ur sin situation. På bageri, som fritidsledare och förskollärare.
– Och en dag firade vi att hon hade tagit examen i juridik, samtidigt som hon jobbade. Hon ansträngde sig något så kopiöst. När hon blev polismästare minns jag att hon sa: ”Det kräver inte någon större intelligens att gå igenom juristutbildningen. Det handlar bara om hur mycket man är beredd att offra sin fritid,” säger Martina.

Martina minns också tiden efter Carins sons död.
Sonen tog sitt liv vid 21 års ålder.
– Det var som om allt hade stannat. Vi satt hemma hos Carin i hennes kök och tittade i hennes fotoalbum, från när alla vi barn var små.

Vad är detta för människor?
Vad är det för utbildning som Göthblad har egentligen?

Jag antar stt Montan och Sötgöte är stolta över sig själva, som offrat sina egna barn för egen vinning.
Citera
2024-04-27, 21:17
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Minns väl att MM vägrade att vid Kristina Lugns död kommentera hur hon varit som förälder. Fint på ett sätt tyckte jag.

Hur då fint menar du? För att hon inte hade något snällt att säga om sin mammas föräldraroll?

Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nej, men vad är sannolikheten att MM:s advokat hade kallat henne om hon sagt ”de är urusla. MM kan inte stötta och ta föräldraansvar utan lämnar allt till dottern. Nicklas slår dem och hotar med våld och MM tittar bort”.

Här är en artikel om deras vänskap. https://www.senioren.se/halsa-medici...att-och-torrt/

Exaaaaaakt! Klart hon har suttit där och tagit henne i försvar.
Vad säger man? Kaka söker maka? Götblad och Montelius är samma skrot och korn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback