Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 16:43
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är någonting vidrigt och korrupt som tillåter vidriga olämpliga människor få fortsätta påverka andra genom att ge dom utrymme i media, tv och kvällstidningar.
Stora skygglappar gäller för somliga.
Det är likadantbpå youtube.

Jag förstår inte, man hade önskat att detta hade uppmärksammats och att omvärlden reagerade som när P Roberto haffades och avslöjades som torsk.
Han plockades bort, hans kokböcker, intervjuer, medverkan, tv-program, matprodukter, allt togs bort.

Men när det handlar om somliga får dom fortsätta som om ingenting hänt, se på Federley och hans persona non grata..


Paolo hade frivillig sex med en kvinna. Förvisso mot betalning men. Martina och hennes man har under år vanskött sina barn, maken har misshandlat och Martina tittat bort. Ett barn drev de i döden. Jag hade hundra ggr hellre varit Paolos barn än Martinas.
Citera
2024-04-23, 16:59
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Paolo hade frivillig sex med en kvinna. Förvisso mot betalning men. Martina och hennes man har under år vanskött sina barn, maken har misshandlat och Martina tittat bort. Ett barn drev de i döden. Jag hade hundra ggr hellre varit Paolos barn än Martinas.
Ja, detta är på en helt annan nivå och ingen yppar någonting alls.

Götblad som vittnat till föräldrarnas fördel, det tar priset sv hyckleri.
Sen har hon ju tillförskanskat sig hyrelägenheter osv, tjänster och gentjänster.
Korrupt och fullständigt vidrigt.
Ta bara Greta, som åtalas och slösar resurser och inget händer mer än att hon uppmärksammas ännu mer utan att någonting förändras, liten symbolisk bötessumma, sen ut och lalla vidare.

Jag kan inte förstå hur detta "föräldrapar" inte rullats i tjära och fjädrar, fått springa gatlopp, fått ett rent helvete, nej, allt rullar på som tidigare, publicersr artiklar, planera en begravning, det gamla vanliga...

Jag blir så ledsen för barnens skull
Nu finns hon inte mer, så lite betydde ett barn för sina föräldrar
Citera
2024-04-23, 17:38
  #447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag kan inte förstå hur detta "föräldrapar" inte rullats i tjära och fjädrar, fått springa gatlopp, fått ett rent helvete, nej, allt rullar på som tidigare, publicersr artiklar, planera en begravning, det gamla vanliga...

Jag blir så ledsen för barnens skull
Nu finns hon inte mer, så lite betydde ett barn för sina föräldrar

Klockrent författat.

Leona är död och levde antagligen med så mycket smärta under sin sista tid i livet medan deras liv rullar på som att ingenting har hänt. Absolut vidrigt.
Citera
2024-04-23, 17:49
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är någonting vidrigt och korrupt som tillåter vidriga olämpliga människor få fortsätta påverka andra genom att ge dom utrymme i media, tv och kvällstidningar.
Stora skygglappar gäller för somliga.
Det är likadantbpå youtube.

Jag förstår inte, man hade önskat att detta hade uppmärksammats och att omvärlden reagerade som när P Roberto haffades och avslöjades som torsk.
Han plockades bort, hans kokböcker, intervjuer, medverkan, tv-program, matprodukter, allt togs bort.

Men när det handlar om somliga får dom fortsätta som om ingenting hänt, se på Federley och hans persona non grata..

ja, fattar inte varför just martina av alla människor inte sållas bort, varför hon får fortsätta synas i media när hennes brott är så mycket grövre än det federley och paulo gjorde..

hur kan man få media att reagera? måste ju finnas folk i media som läser den här tråden...
Citera
2024-04-23, 19:39
  #449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
ja det är vidrigt beteende. borde ändå ligga i medias intresse att inte låta henne synas. vad är hon ens känd för? Knappast sitt utseende och ingen direkt talang när det gäller skrivandet heller för hon skriver ju bara om sex.

Anledningen till att Martina skriver om sex är för hennes man är mer sexuellt attraherad av barn el. tonåringar än vad han är av henne.
Citera
2024-04-23, 19:59
  #450
Medlem
Herodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
ja, fattar inte varför just martina av alla människor inte sållas bort, varför hon får fortsätta synas i media när hennes brott är så mycket grövre än det federley och paulo gjorde..

hur kan man få media att reagera? måste ju finnas folk i media som läser den här tråden...


Om fler än jag mailar kulturredaktionerna, med Expressen som den första såklart, kan man kanske hoppas att någon ändå reagerar och lyfter "problemet". Fast förhoppningarna tryter då Martina tillhör den skara i kultursverige som anses vara untouchable. Mycket i kraft att vara dotter till Kristina Lugn, antar jag

Blev själv väldigt äcklad av att läsa både Förvaltningsrättens dom 2022-06-28, samt Svea Hovrätts dom 2024-04-11. Och i kölvattnet av detta, och den raserade familjen, seglar Martina lugnt vidare.
Visserligen juridiskt oskyldig till brottslig handling, men, ja, ni vet.
Om det inte finns ett vittgående underlåtenhetsansvar som förälder i brottsbalken - då borde det ta-mig-fan finnas!

Kanske ligger problemet hos mig och min oförmåga att hålla isär författaren/dramatikern/regissören med människan/kvinnan/mamman?
Nej, skulle inte tro det.
Citera
2024-04-23, 22:23
  #451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herodes
Om fler än jag mailar kulturredaktionerna, med Expressen som den första såklart, kan man kanske hoppas att någon ändå reagerar och lyfter "problemet". Fast förhoppningarna tryter då Martina tillhör den skara i kultursverige som anses vara untouchable. Mycket i kraft att vara dotter till Kristina Lugn, antar jag

Blev själv väldigt äcklad av att läsa både Förvaltningsrättens dom 2022-06-28, samt Svea Hovrätts dom 2024-04-11. Och i kölvattnet av detta, och den raserade familjen, seglar Martina lugnt vidare.
Visserligen juridiskt oskyldig till brottslig handling, men, ja, ni vet.
Om det inte finns ett vittgående underlåtenhetsansvar som förälder i brottsbalken - då borde det ta-mig-fan finnas!

Kanske ligger problemet hos mig och min oförmåga att hålla isär författaren/dramatikern/regissören med människan/kvinnan/mamman?
Nej, skulle inte tro det.

Bra där att du har mejlat kulturredaktionerna, jag hakar på!
Det kanske ändå ger någon form av upprättelse för det liv de faktiskt saboterat. Oavsett om man är en speciell medlem av kultursverige så kan man inte komma undan med att ha förstört sin dotters liv och sen tro att allt ska fortsätta som vanligt.

Håller i övrigt med allt du skrivit.
Citera
2024-04-24, 10:45
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Här har Martina skrivit en recension på en bok.

De förra var nog skrivna innan dotterns död, men den här är nog efter.

https://www.expressen.se/kultur/bock...litet-mirakel/

Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Hur kan hon ens få fortsätta skriva? Vet de på expressen ingenting?

Det är tydligen business as usual, både för Martina Montelius och hennes uppdragsgivare. Vanvårda sina barn och inte ingripa när partnern misshandlar dem? Inga problem. Men gudnåde den som skulle vara det minsta invandringskritisk eller försiktigt hbtq(p)-kritisk.

Uppenbarligen känner Montelius ingen särskild sorg över den döda dottern heller. Annars skulle hon väl inte kunna sitta och skriva sina pissiga bokrecensioner. Kulturvänstern är rubbad.
Citera
2024-04-24, 14:49
  #453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herodes
Om fler än jag mailar kulturredaktionerna, med Expressen som den första såklart, kan man kanske hoppas att någon ändå reagerar och lyfter "problemet". Fast förhoppningarna tryter då Martina tillhör den skara i kultursverige som anses vara untouchable. Mycket i kraft att vara dotter till Kristina Lugn, antar jag

Blev själv väldigt äcklad av att läsa både Förvaltningsrättens dom 2022-06-28, samt Svea Hovrätts dom 2024-04-11. Och i kölvattnet av detta, och den raserade familjen, seglar Martina lugnt vidare.
Visserligen juridiskt oskyldig till brottslig handling, men, ja, ni vet.
Om det inte finns ett vittgående underlåtenhetsansvar som förälder i brottsbalken - då borde det ta-mig-fan finnas!

Kanske ligger problemet hos mig och min oförmåga att hålla isär författaren/dramatikern/regissören med människan/kvinnan/mamman?
Nej, skulle inte tro det.

Ja du har mkt rätt i det du skriver... jag är väll inte helt objektiv i frågan då jag står för nära det som skett. Jag vill bara se asen hängas för det dom har gjort mot Leona.
Citera
2024-04-24, 19:49
  #454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är tydligen business as usual, både för Martina Montelius och hennes uppdragsgivare. Vanvårda sina barn och inte ingripa när partnern misshandlar dem? Inga problem. Men gudnåde den som skulle vara det minsta invandringskritisk eller försiktigt hbtq(p)-kritisk.

Uppenbarligen känner Montelius ingen särskild sorg över den döda dottern heller. Annars skulle hon väl inte kunna sitta och skriva sina pissiga bokrecensioner. Kulturvänstern är rubbad.

Exakt. Martina måste vara fullständigt rubbad eftersom hon är kulturvänstern personifierad.

Man undrar ju även hur mycket Carin Götblad röjt undan för att Martina ska få fortsätta hållas. Är nog en vinst att ha polismästaren vid NOA på sin sida. Man kan ju också fråga sig vad Martina sagt till Götblad för att hon ska stå på hennes sida. En person med minsta uns EQ kan förstå att det Martina och Niklas utsatt sin dotter för är fullkomligt vedervärdigt och borde straffas enligt lagens mening. Att han fick sex månader för sitt brott och hon får fortsätta som ingenting är en fruktansvärd spegling av det samhället vi idag lever i. Skygglapparna är på. Fullständig förnekelse. Så länge vi sticker ner huvudet i sanden så händer ingenting i vårt la la-land.
Citera
2024-04-24, 21:46
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Exakt. Martina måste vara fullständigt rubbad eftersom hon är kulturvänstern personifierad.

Man undrar ju även hur mycket Carin Götblad röjt undan för att Martina ska få fortsätta hållas. Är nog en vinst att ha polismästaren vid NOA på sin sida. Man kan ju också fråga sig vad Martina sagt till Götblad för att hon ska stå på hennes sida. En person med minsta uns EQ kan förstå att det Martina och Niklas utsatt sin dotter för är fullkomligt vedervärdigt och borde straffas enligt lagens mening. Att han fick sex månader för sitt brott och hon får fortsätta som ingenting är en fruktansvärd spegling av det samhället vi idag lever i. Skygglapparna är på. Fullständig förnekelse. Så länge vi sticker ner huvudet i sanden så händer ingenting i vårt la la-land.

Götblad (kvinnan som fångade in vildråttor och hade som husdjur) har ju inte heller alla hästar hemma, så Montelius behöver nog inte ha övertalat henne alltför hårt. Alla inblandade har blod på händerna. Skamligt att Montelius ska kunna fortsätta sin kulturkarriär som om ingenting hänt.
Citera
2024-04-24, 22:28
  #456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Götblad (kvinnan som fångade in vildråttor och hade som husdjur) har ju inte heller alla hästar hemma, så Montelius behöver nog inte ha övertalat henne alltför hårt. Alla inblandade har blod på händerna. Skamligt att Montelius ska kunna fortsätta sin kulturkarriär som om ingenting hänt.

Jag tycker att det är rejält otäckt att Göthblad vittnar för paret Montelius. Hon är chef för NOA. Ska i egenskap som högre (polis-)chef vara skarp och människokännare. Samt, som polis/jurist, vara omutlig i att söka rättvisa.

När hon vittnade för Martina med man så visar hon prov på extremt dåligt omdöme. Gör hon det på jobbet också?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback