Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-22, 15:43
  #1
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Priset på snus höjs med tre kronor per dosa, rapporterar Expressen, med hänvisning till Swedish Match.

Höjningen gäller på Swedish Match hemsida och börjar gälla från och med i morgon, måndag.
Det är oklart hur snustillverkarens prishöjning kommer att påverka dospriset ute i butik.
– Tre kronor gäller i vår näthandel och i butik, men handeln sköter slutpriset till konsument, säger Johan Wredberg, presskontakt på Swedish Match.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1041319

Jag har dom senaste månaderna haft tanken om att kanske lägga snusdosan på hyllan efter att ha snusat sedan tonåren men jag har aldrig varit tillräckligt motiverad då jag kan snusa utan att ekonomin påverkas nämnvärt.

Nu när vi har en kraftig inflation, prishöjningar i matbutiker och elräkningar som ligger på en helt annan nivå än vad vi är vana vid, har ni funderat på att sluta snusa?

Hatten av er till er som har lyckats med att sluta snusa, även om ni har råd med det!
Citera
2023-01-22, 15:47
  #2
Medlem
UlfKristerssons avatar
Varje gång har tobak, vin & sprit-skatterna höjts. Priserna har dock gått ner. Man borde slopa nikotinskatten på allt som inte är cigaretter och trippla den på allt som är till för att rökas.
Citera
2023-01-22, 15:49
  #3
Medlem
auruns avatar
Sluta? Nej det får någon annan göra.
Citera
2023-01-22, 15:50
  #4
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Sluta? Nej det får någon annan göra.
Jag gillar hur du tänker!
Citera
2023-01-22, 15:50
  #5
Medlem
Fummys avatar
Ja jag överväger att sluta snusa och då kände jag inte ens till detta.
Men mycket beror på att de ständigt sänker nikotinhalten och hela tiden höjer priset.
Mitt beslut beror dock inte så mycket på att spara pengar men det går ändå hand i hand.
Citera
2023-01-22, 15:59
  #6
Medlem
systems avatar
Ja. Jag tjuvsnusar ibland och ser höjningen som ett incitament att lägga av helt.
Citera
2023-01-22, 16:00
  #7
Medlem
Nu jävlar mjölkar staten ur varenda krona de kan,överallt!
Citera
2023-01-22, 16:02
  #8
Medlem
ShonoZs avatar
Japp, Jag tänker inte sponsra Phillip Morris nu när Swedish Match inte längre är Svenskt.
Äckliga jänkarna ska inte få mina stålars
Citera
2023-01-22, 16:03
  #9
Medlem
Nope. Jag såg det komma och köpte på mig x stockar nyligen. Planerar sluta efter sommaren, till dess snusar jag oavsett pris.
Citera
2023-01-22, 16:19
  #10
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Sluta? Nej det får någon annan göra.

Precis. Någon annan får sluta. Jag tänker fortsätta att proppa överläppen sprängfyllt med "the black gold". Ja, faktum är att jag fan ska börja snusa ännu mer. Jag ska fan börja sova med baksnus fr o m imorgon.
Citera
2023-01-22, 16:20
  #11
Medlem
NirvanAs avatar
Ändå småpengar, 30kr dyrare för en stock, kanske om den blev 3000kr dyrare skulle jag överväga det.
Citera
2023-01-22, 16:23
  #12
Medlem
Prinsen-99s avatar
Beställde LD för 19:90 dosan idag, det finns marginal
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback