Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-03-20, 20:15
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EizorHaschGrabben
Har du någon lösning på problemet med dålig andedräkt? Jag börjar dofta vidrigt efter 10 timmar redan.

Kan vara lite tricky men kör flux, SB12 munspray, och tugga tuggummi extra mycket under dessa dagar!
Citera
2024-03-22, 14:26
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Det är väl noll som gäller, du har rätt, en resorb har väl 15 kalorier men tror inte det påverkar något på insulinpåslaget med en sådan otroligt liten mängd.
Kände iallafall ingen skillnad.

Kör 66h denna vecka igen. Inget att rekommendera kanske men vill ha en liten push in i våren.

Tack, har lärt mig något nytt av denna tråd. Resorb är ju fantastiskt bra, håller den dåliga smaken i munnen borta samtidigt som du får alla elektrolyter. Bättre än bara kaffe i alla fall.
Citera
2024-03-22, 15:23
  #51
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Tack, har lärt mig något nytt av denna tråd. Resorb är ju fantastiskt bra, håller den dåliga smaken i munnen borta samtidigt som du får alla elektrolyter. Bättre än bara kaffe i alla fall.


Detär socker i resorbs, så äter du en sån fastar du inte längre.
Citera
2024-03-22, 15:24
  #52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Strax klar med 66h!
Man doftar inte alltför gott i munnen men känner mig väldigt lätt i kroppen och sovit bra.

Ta någon resorb, drick mycket vatten och höll upp med en del kaffe.

Känns som man får sig en push in till våren.
Sön-ons är att rekommendera sett till vilka dagar. Fin belöning att äta något gott när Lill-lördagen kommer!


Resorb bryter fastan. Det är socker i dem. 3.1g i en tablett, i en sockerbit är det 3.6 g. Det räcker för att spika insulinet. Kör snake juice istället. Ska man fasta, ska man fasta imo.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2024-03-22 kl. 15:31.
Citera
2024-03-22, 15:28
  #53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchsensitive
Givetvis kommer det hjälpa med viktnedgång. Dock förstår jag ej hur det kommer hjälpa annorlunda med viktnedgången på sikt om du väljer att äta säg 15 000 cal under en vecka fördelat på 7 respektive 5 dagar.


Om du är fettanpassad och i ketos så har kroppen mycket lättare att använda sig av fett under tiden du fastar. Det tar väl en 3 veckor av strikt keto mat att bli fettanpassad.

Vill du verkligne gå ner i vint så är det torrfasta som gäller. Då är det inget vatten öht, inte ens för att borsta tänderna eller tvätta sig.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2024-03-22 kl. 15:51.
Citera
2024-03-22, 16:42
  #54
Medlem
Intressant take på 66h fasta där de går igenom hur mycket faktiskt fettmassa man potentiellt kan gå ner utöver vätska osv - https://tyngre.se/podcast/tyngre-tra...en-vattenfasta

2;38 in i avsnittet går de igenom Coltings 66h fasta i detalj.
Citera
2024-03-22, 16:54
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Äter söndagkväll och sedan INGENTING förutom diverse vätska fram till tidagkväll.

Är det lagom tidsintervall?

Gör det varje vecka.


Hur löser du det? Är du kraftigt överviktig eller hur ser kroppsformen ut?
Citera
2024-03-22, 16:58
  #56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hej,

Är det någon här som fastar eller har fastat 48 timmar i sträck varenda vecka under en period?

Det ska tydligen hjälpa till i samband med viktnedgång förutsatt att man även övriga dagar ligget på kaloriunderskott.

Jag undrar om ni tyckte det var några "effekter" utöver viktnedgången? Hur mådde ni? Var det svårt att klara av?

Under dessa 48 timmar förbrukas enbart vatten och kaffe.

Har kört fasta 5 dagar som mest, inga som helst problem. Första gången kan du uppleva lite känningar men kroppen anpassar sig fort.
Om du vill mjukstarta så kör med 16:8.
Btw, glöm kaloriräkningen, helt värdelöst och fungerar inte.
Citera
2024-03-24, 00:07
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Resorb bryter fastan. Det är socker i dem. 3.1g i en tablett, i en sockerbit är det 3.6 g. Det räcker för att spika insulinet. Kör snake juice istället. Ska man fasta, ska man fasta imo.

Synd, får fortsätta med vatten och kaffe. Kör cola zero också på somrarna, men är inte särskilt förtjust i läsk.

Visst går man ner om man skippar vätska, men då är det ju inte fettförbränning utan vätskebristen som ger viktnedgången, dessutom lär man ha svårare att hålla i och hålla ut.

Maken brukar fasta 5 dagar i rad efter julen. De två sista dagarna är han helt outhärdlig, orkar ingenting och pratar bara mat. Han kör det eftersom han vill snabbt bli av med julkilona och det räcker för honom, men knappast att rekommendera för den som behöver gå ner mer. Håller inte med om att det behöver ta 3 veckor för att få igång fettförbränningen. Fördelen med att fasta är att du kickstartar den till skillnad från LCHF kost eller kaloribantning
Citera
2024-03-24, 00:59
  #58
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Synd, får fortsätta med vatten och kaffe. Kör cola zero också på somrarna, men är inte särskilt förtjust i läsk.

Visst går man ner om man skippar vätska, men då är det ju inte fettförbränning utan vätskebristen som ger viktnedgången, dessutom lär man ha svårare att hålla i och hålla ut.

Maken brukar fasta 5 dagar i rad efter julen. De två sista dagarna är han helt outhärdlig, orkar ingenting och pratar bara mat. Han kör det eftersom han vill snabbt bli av med julkilona och det räcker för honom, men knappast att rekommendera för den som behöver gå ner mer. Håller inte med om att det behöver ta 3 veckor för att få igång fettförbränningen. Fördelen med att fasta är att du kickstartar den till skillnad från LCHF kost eller kaloribantning


För mig är det extremt svårt att köra ens omad om jag äter kolhydrater, det känns som att magen vänder sig ut och in av hunger. Kör jag keto är det inga problem! Men det har man ju oftast inte gjort efter jul, hehe.

Jag köpte mig en soda streamer, fungerar jättebra och man kan själv smaksätta vattnet

Det är vätskebristen som gör att man bränner mer fett vid dry fasting. Kroppen producerar eget vatten genom att Fettet omvandlas till vatten, därav ökar fettförbränningen mer än vanlig fasta. det är legit.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2024-03-24 kl. 01:06.
Citera
2024-03-25, 13:06
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Kan vara lite tricky men kör flux, SB12 munspray, och tugga tuggummi extra mycket under dessa dagar!
Oki men tror dock att tuggummi bryter fastan
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback