Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-26, 12:34
  #13
Medlem
lone stars avatar
Skulle förklara en sak som jag alltid undrat över. Mördaren ska ha stått och stirrat på Lisbeth innan han drog. Vore det mördaren så skulle denne väl satt en pärla till i Lisbeth för att bli av med vittnet. Kändes väldigt oprofessionellt. Men tänk om det var en nojig Krille P som inte har en susning om vad som just hänt och ingen puffra heller. Men han vet som tidigare kåkfarare och rövare att det är F bäst dra..för det här kommer han säkert åka på. Det kan förståss väcka tanken: var det en slump att Krister var där, eller tänkt syndabock?
Citera
2023-02-26, 13:02
  #14
Medlem
Diagorass avatar
Intressant med lite nya infallsvinklar som grundar sig i konkret fakta, så som trafiksignalerna. Det gör att det går att sätta iaktagelser i relation till varandra. Som några redan påpekat så saknas dock en del vittnesutsagor i denna redogörelse, vilket kanske inte är så konstigt. En del vittnen motsäger också varandra så vilka man väljer att västa vikt vid hänger ihop vilken teori man tror på.

Att CP faktiskt varit på mordplatsen strax efteråt och gått förbi Lisbet Palme ställer jag mig tveksam till. Det borde ha funnits fler vittnen till detta.
Citera
2023-02-26, 13:26
  #15
Medlem
Kan en vinkel från skaparna av dokumentären vara att Christer Pettersson såg mördaren innan dådet?
__________________
Senast redigerad av MoraStenar 2023-02-26 kl. 13:42.
Citera
2023-02-26, 14:29
  #16
Medlem
styrlunds avatar
Att man väljer att "plocka bort" Anna Hage helt från mordplatsen är ju på gränsen till brottsligt.
Att man sdan har mage att kalla detta för en dokumentär är en infantil lögn.
Detta är efterblivet försök att rädda anseendet för alla som som på något sätt pekade ut Crille P.
Jag fick kväljningar när Dalsten i det närmaste helgonförklarar LP.
Ljugqvist är uppspelt, äntligen får han en historia som hans tycke, förklarar det debila utpekadet av Crille P.
Det som provocerar mig mest att SVT har använt våra skattemedel för detta avskräde.
Jag tycker SVT ska skicka en faktura till SAP.
Så kan rödvinsfyllot Maggen betala.
__________________
Senast redigerad av styrlund 2023-02-26 kl. 14:33.
Citera
2023-02-26, 14:36
  #17
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Skulle förklara en sak som jag alltid undrat över. Mördaren ska ha stått och stirrat på Lisbeth innan han drog. Vore det mördaren så skulle denne väl satt en pärla till i Lisbeth för att bli av med vittnet. Kändes väldigt oprofessionellt. Men tänk om det var en nojig Krille P som inte har en susning om vad som just hänt och ingen puffra heller. Men han vet som tidigare kåkfarare och rövare att det är F bäst dra..för det här kommer han säkert åka på. Det kan förståss väcka tanken: var det en slump att Krister var där, eller tänkt syndabock?

..Och ska ha sprungit ner i Hötorgshallens tunnelbanenedgång som vid tidpunkten var stängd? Det låter ju helt befängt. Men man kan inte riktigt lita på Östlins uppgifter, förstås
Citera
2023-02-26, 16:13
  #18
Medlem
Efter alla år är det fortfarande Morelius vittnesmål som framstår som mest trovärdigt. Det var en iskall och målmedveten gärningsman och ingen pundare.
Citera
2023-02-26, 16:29
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Att man väljer att "plocka bort" Anna Hage helt från mordplatsen är ju på gränsen till brottsligt.
Att man sdan har mage att kalla detta för en dokumentär är en infantil lögn.
Detta är efterblivet försök att rädda anseendet för alla som som på något sätt pekade ut Crille P.
Jag fick kväljningar när Dalsten i det närmaste helgonförklarar LP.
Ljugqvist är uppspelt, äntligen får han en historia som hans tycke, förklarar det debila utpekadet av Crille P.
Det som provocerar mig mest att SVT har använt våra skattemedel för detta avskräde.
Jag tycker SVT ska skicka en faktura till SAP.
Så kan rödvinsfyllot Maggen betala.
Hade du förväntat dig något annat av SVT?
Citera
2023-02-26, 18:01
  #20
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Problemet är att Jepsson inte uppfattat en andre man springa in i gränden.

Precis, en riktig skitdokumentär med stora luckor. Väldigt många andra som inte heller sett detta. Ridå!
Citera
2023-02-26, 18:05
  #21
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Efter alla år är det fortfarande Morelius vittnesmål som framstår som mest trovärdigt. Det var en iskall och målmedveten gärningsman och ingen pundare.
Så Fauzzi och många andra som gått förbi dekorima minuten och som inte såg en väntande gärningsman då? Hur gör vi med detta? AB som står och trycker vid södra reklampelaren borde väl också sett denna väntande GM?
Citera
2023-02-26, 18:26
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Så Fauzzi och många andra som gått förbi dekorima minuten och som inte såg en väntande gärningsman då? Hur gör vi med detta? AB som står och trycker vid södra reklampelaren borde väl också sett denna väntande GM?

Han kan ju ha stått där utan att någon lade märke till honom. Någon i mörka kläder i dåliga ljusförhållanden som står och trycker är inte säkert man lägger märke till. Björkman var dessutom rätt bladig efter firmafesten så hans iakttagelser kanske inte var helt 100?

Fauzzi hade dessutom jackhuvan uppdragen över huvudet vilket kan ha gjort att han inte uppfattade mannen då han passerade.
__________________
Senast redigerad av Manprinsen 2023-02-26 kl. 18:36.
Citera
2023-02-26, 18:34
  #23
Medlem
ReedMes avatar
Det kanske finns en minimal tidslucka där GM placerade sig vid Dekorima om GM gjorde en "Leif GWP" och förföljde paret Palme från motsatta sidan av vägen och korsade gatan och placerade sig vid hörnet bara sekunder innan PP passerar?

I vilket fall. Intressant dokumentär, även om jag saknade ett gäng vittnesutsagor. Hoppas det blir en uppföljare.
Citera
2023-02-26, 18:38
  #24
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

I vilket fall. Intressant dokumentär, även om jag saknade ett gäng vittnesutsagor. Hoppas det blir en uppföljare.

Anledningen till att de saknas är att de motsäger scenariot med två personer som springer in i gränden. Urvalet är högst medvetet och missledande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback