Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-13, 06:09
  #1
Medlem
För oss klockintresserade börjar det ju närma sig den kortärmade säsongen. Äntligen får man skylta med sina pjäser.

Där jag bor är det t-shirt väder sedan ett par veckor tillbaka och jag måste säga att det känns skönt att glida in i mataffären med en Vacheron Constantin Overseas på armen. Har bytt till gummiarmband nu från kalvskinn eftersom det är lite varmare ute och det känns riktigt sportigt och fräscht.

Så hur är det med er andra likasinnande? Är ni taggade? Vad bär ni helst på armen nu på våren/tidig sommar? Är ni nojiga att folk från orten ska lägga märke till era ur och ställa till bekymmer?
Citera
2023-04-13, 06:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
För oss klockintresserade börjar det ju närma sig den kortärmade säsongen. Äntligen får man skylta med sina pjäser.

Där jag bor är det t-shirt väder sedan ett par veckor tillbaka och jag måste säga att det känns skönt att glida in i mataffären med en Vacheron Constantin Overseas på armen. Har bytt till gummiarmband nu från kalvskinn eftersom det är lite varmare ute och det känns riktigt sportigt och fräscht.

Så hur är det med er andra likasinnande? Är ni taggade? Vad bär ni helst på armen nu på våren/tidig sommar? Är ni nojiga att folk från orten ska lägga märke till era ur och ställa till bekymmer?

Du kan inte glida runt i trollhättan eller Göteborg med sådant ur utan någon kommer försöka ta den från dig. I Göteborg kan du sitta med den på dig på em vid någon servering men problemet är när du skall gå därifrån. Jävligt tråkig utveckling, finns de nu som kommer bomba tråden med förnekanden att det inte är så jag skriver men tro mig, det är så.
Citera
2023-04-13, 06:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Du kan inte glida runt i trollhättan eller Göteborg med sådant ur utan någon kommer försöka ta den från dig. I Göteborg kan du sitta med den på dig på em vid någon servering men problemet är när du skall gå därifrån. Jävligt tråkig utveckling, finns de nu som kommer bomba tråden med förnekanden att det inte är så jag skriver men tro mig, det är så.

Ja jag har en finare klocka, ingen märkvärdig men tillräckligt fin för den skulle bli tagen. Jag har den på mig på dagarna men aldrig på en aw på kvällen
Citera
2023-04-13, 06:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Du kan inte glida runt i trollhättan eller Göteborg med sådant ur utan någon kommer försöka ta den från dig. I Göteborg kan du sitta med den på dig på em vid någon servering men problemet är när du skall gå därifrån. Jävligt tråkig utveckling, finns de nu som kommer bomba tråden med förnekanden att det inte är så jag skriver men tro mig, det är så.

Ja riktigt tråkigt om det är så. Jag bor utomlands och här känner jag att jag kan bära fina klockor inklusive mer lätt igenkännliga Rolex när som helst.

Men här åker man mest bil mellan de ställen man frekventerar så man stöter inte riktigt på några skumma typer. Min stad är lite mindre också i mellanvästern och kritvit. Så det skulle nog inte vara några problem att ragla runt stupfull på natten heller med en Rolex på armen.
Citera
2023-04-13, 09:52
  #5
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
För oss klockintresserade börjar det ju närma sig den kortärmade säsongen. Äntligen får man skylta med sina pjäser.

Där jag bor är det t-shirt väder sedan ett par veckor tillbaka och jag måste säga att det känns skönt att glida in i mataffären med en Vacheron Constantin Overseas på armen. Har bytt till gummiarmband nu från kalvskinn eftersom det är lite varmare ute och det känns riktigt sportigt och fräscht.

Så hur är det med er andra likasinnande? Är ni taggade? Vad bär ni helst på armen nu på våren/tidig sommar? Är ni nojiga att folk från orten ska lägga märke till era ur och ställa till bekymmer?
Jag har definitivt blivit mer medveten de senaste åren. Det är inga större problem att ha på sig en dyrare klocka om man tar en taxi hem efter avslutad middag/krökande på lokal. Men om jag skall vara ute en helkväll tar jag nog en beater på mig för säkerhets skull, jag är ändå inte intresserad av att flasha klockan.
Citera
2023-04-13, 17:49
  #6
Medlem
Vad tror ni? Skulle man komma undan med att ha två klockor - en på vardera arm? Ha koll på olika tidzoner och så.
Citera
2023-04-13, 18:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vad tror ni? Skulle man komma undan med att ha två klockor - en på vardera arm? Ha koll på olika tidzoner och så.

Självklart.
Sålänge man kommit dit där man skiter fullständigt I vad andra tycker.
Citera
2023-04-14, 01:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vad tror ni? Skulle man komma undan med att ha två klockor - en på vardera arm? Ha koll på olika tidzoner och så.

Komma undan och komma undan, folk kommer tycka du verkar lätt korkad antagligen.
Citera
2023-04-14, 15:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Komma undan och komma undan, folk kommer tycka du verkar lätt korkad antagligen.

Det kan jag pissa på när jag har 15-20 nervösa medelklassårslöner på mina vrister.

Vem fan bryr sig vad en sådan stackare som måste förfasas över vad andra gör för att själv må bättre tycker?
Någon som är lika liten rädd och nervös för andras tyckanden gissar jag
Citera
2023-04-14, 17:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Det kan jag pissa på när jag har 15-20 nervösa medelklassårslöner på mina vrister.

Vem fan bryr sig vad en sådan stackare som måste förfasas över vad andra gör för att själv må bättre tycker?
Någon som är lika liten rädd och nervös för andras tyckanden gissar jag

Måste du gå runt med "15-20 nervösa medelklassårslöner" på dina vrister är det nog du som är nervös. Dom flesta noterar inte ens klockor, det är ointressant.
Citera
2023-04-14, 19:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Måste du gå runt med "15-20 nervösa medelklassårslöner" på dina vrister är det nog du som är nervös. Dom flesta noterar inte ens klockor, det är ointressant.

Nervös behöver jag inte vara då självförsäkring är norm här.

Men jag håller med dig I sak.
De allra flesta noterar inte alls vad du har för klocka
Citera
2023-04-14, 22:26
  #12
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
För oss klockintresserade börjar det ju närma sig den kortärmade säsongen. Äntligen får man skylta med sina pjäser.

Där jag bor är det t-shirt väder sedan ett par veckor tillbaka och jag måste säga att det känns skönt att glida in i mataffären med en Vacheron Constantin Overseas på armen. Har bytt till gummiarmband nu från kalvskinn eftersom det är lite varmare ute och det känns riktigt sportigt och fräscht.

Så hur är det med er andra likasinnande? Är ni taggade? Vad bär ni helst på armen nu på våren/tidig sommar? Är ni nojiga att folk från orten ska lägga märke till era ur och ställa till bekymmer?

Javars men de som blir impade av klockor blir bara impade av Rolex som de tänker sno från dig.

Ingen ser min Patek Philippe hur korta ärmar jag än har!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback